Pro Evolution Soccer 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Het meest positieve aan de 'PES 2012 aankondigingstrailer' is het feit dat Seabass het heeft over een verbetering van de 'off the ball - movement '. Toch ben ik bang dat het voor vele objectieve PES spelers een feest van herkenn...ehm teleurstelling zal zijn.

    Minpunten van 2011;
    -Teamplay van minder belang
    -Top spelers te goed (dribbel festijn)
    -Houterig
    -Te veel arcade gameplay
    -Niet altijd even goede animaties
    -Spelers die de vrije ruimte niet inlopen
    -Schieten op doel vereenvoudigd ten opzichte van PES 4,5,6
    -Gevoel van PES 4,5,6 COMPLEET verdwenen sinds PES 2008

    Enige pluspunt wat ik heb kunnen ontdekken is de toevoeging van deze 'off the ball movement'.

    Misschien off - topic in een PES topic, maar ik ben al sinds een tijdje overgestapt naar Fifa. Als mensen dit een aantal jaar geleden tegen me hadden gezegd, had ik ze voor gek verklaard. Fifa wordt echter jaar na jaar beter en beter en ik speel het met plezier. Wat mij betreft erop of eronder voor PES.
     
  2. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0

    ben het met meerdere punten totaal oneens.

    - teamplay van minder belang

    Om tot echt goede prestaties te komen is dit juist cruciaal i.m.o. het gebruik van de verdedigers om tot een vloeiende aanval te komen bijv.

    - top spelers te goed

    het klopt dat deze spelers wel enorm veel beter zijn dan de modale pes spelers, maar met een beetje inzicht zet je die spelers ook zo van de bal. Het grote minpunt van pes vind ik vooral het spelerswisselen. Als ze dat perfect uit hadden gevoerd dan kon je pas echt goed verdedigen.

    - te veel arcade gameplay

    Dit is pes juist helemaal niet toch? Pes is volgens mij echt een game waar je veel tijd in moet steken wil je het een beetje doorkrijgen. In iedergeval geld dat absoluut voor mij.
     
  3. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik als eerste zeggen dat ik snel een aantal zichtbare 'irritatie' punten heb opgesomd, zonder al teveel inhoudelijk te reageren. Wanneer ik een review zou schrijven, dan zou ik hier ook uitgebreid tot in de details op ingaan. Ook had ik één en ander wellicht anders verwoord. Dit is echter geen review, maar een snelle reactie op een forum, vandaar dat ik een beknopt overzicht heb gegeven van de duidelijk aanwezige problemen in de game.

    De meningen over deze game zijn inderdaad verdeeld. Het hele punt betreffende 'teamplay' wat ik eerder aanhaalde als voorbeeld, is afhankelijk van andere factoren, zoals eerder genoemde 'minpunten' van de game. Dat heeft te maken met balans betreffende spelers, looplijnen die niet goed werken, houterige animaties, een arcade manier van schieten op doel, etc. Vooral de manier van schieten voelt simpeler en meer 'scripted' aan dan in voorgaande delen.

    Hoe dan ook, ik speelde PES al sinds het SNES/PSX tijdperk. Of dat van belang is, moet een ieder voor zich bepalen, maar ik kan dus wel met enige zekerheid zeggen dat het hele 'Pes gevoel' dat de serie ooit zo kenmerkte, sinds PES 2008 aan het achteruit hollen is. Is Pes dan slecht te noemen? Nee, dat niet. Het is een hele andere game geworden. En in mijn ogen helaas een mindere game dan voorheen.
     
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Zie ik dat nou goed?!! Ze hebben andere goalnetten erin gezet! Woot er wordt eindelijk vooruitgang geboekt jongens en meisjes! Ik ergerde me dood aan die irritante ouderwetse netten! (nee ik ben niet sarcastisch)
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Ja haha op PESfan was er een topic van 50 pagina's over doelnetten 8).
    Dat wordt al gevraagd sinds PES4 geloof ik, Seabass luistert eens. Zul je zien dat hij, volgens Konami traditie, dan weer andere toffe dingen eruit haalt.

    Helaas kan ik mij inmiddels niet meer tot de objectieve PES fans scharen dus kan ik vrij weinig kwijt over zulke filmpjes :+
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    PES 5 HD en Konami is klaar \o/\o/
     
  7. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd pas PES4 of 5 een beetje aan en ik ben blij
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Ik heb PES5 laatst nog gespeeld, maar laten we eerlijk zijn, dat was een fantastisch spel maar zou nu dramatisch zijn natuurlijk. Het is vooral nostalgie wat overheerst als je aan PES5 denkt en TOENDERTIJD was het geweldig, maar nu mag ik toch hopen dat ze lekker verder bouwen aan PES2011. Dat is en blijft ook gewoon een lekkere footie.
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    PES 4 en PES 5 worden over het algemeen beschouwd als de beste PES ooit (zelf de voorkeur van 5 boven 4). Sinds nieuwe generatie consoles is er geen enkel deel meer in de buurt gekomen van deze delen. Waarom dan verder modderen op een game die echt ondermaats is.
    Ik vind PES 5 echt beter dan PES 2011. De balans daarin is veel beter en wat diepgang betreft zou het niet veel voor elkaar onder doen.
    Neem dan gewoon PES 4 of PES 5 als basis en bouw daar op verder. Ben je beter op weg dan wanneer je op PES 2011 verder bouwt

    Verder vind ik PES 2011 wel een goede offline footie :)
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Ik vind PES5 ook de beste PES van zijn tijd, maar een remake zou nu lachwekkend zijn.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Hoeft ook geen remake te zijn, maar neem die game als fundering :)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Tja met 2012 is er toch ook een zeer degelijke fundering gelegd. Ik heb liever dat ze dit tweaken en finetunen, ipv WEER alles omgooien. Wil nu wel eens een écht goede PES zien, ipv allemaal afgeraffelde producten van de laatste jaren. Fix online, verbeter MLO en cursor switching en dan heb je echt een steengoede footie.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Agreed, hoewel ik ervan uit ga dat je PES 2011 bedoeld als fundering en niet PES 2012.

    De fundering van PES 2011 is gewoon goed, beter dan in jaren. Ik zou geen remake van PES 5 willen, naar de maatstaven van nu is dat echt niet meer het beste van het beste. Dan kan ik weer 6 goals per wedstrijd maken alleen door te lobben bijvoorbeeld.

    Nee, PES 2011 heeft heel veel kleine fouten. Het is duidelijk dat PES 2011 een nieuw begin is geweest. Daar moeten ze op voortborduren zodat het product wat constanter kan gaan worden.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Eh ja 2011 als fundering bedoel ik ja :p.
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pepe moet schijten.
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Doe maar is wat gameplay aankomende week. Heb weinig vertrouwen in verbeterde animaties, aan de hand van wat ik tot dusver heb gezien.
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ligt het aan mij, of zijn de gezichten van PES helemaal niet zo goed meer in tegenstelling tot FIFA? Vind zelfs dat de meeste gezichten in deze screenshots (niet eens in-game) bij lange na niet zo mooi zijn als in FIFA.

    Voordat mensen fanboyisme gaan roepen: vroeger waren de PES gezichten één van de dingen waarmee ze ver boven FIFA uitstaken, want de oude PES was IMO gewoon verrukkelijk :cool:. Maar gezichten vallen nu wel wat tegen? Daarentegen is het natuurlijk wel zo dat FIFA alleen maar moeite heeft gestopt in de échte pro's, terwijl bij PES zelfs Afellay een beetje lijkt (itt. tot FIFA).
     
  18. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind de gezichten in PES nog steeds beter. FIFA is all about the Premier League. De rest boeit ze duidelijk geen fuck... Zo komt het in ieder geval elk jaar op mij over.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Lijkt me sterk dat alle gezichten anders zijn dan PES2011. Ze werken gewoon met dezelfde database, en alles is gemaakt op basis van foto's dus makkelijk aan te passen. Neem aan dat er alleen weer wat extra gezichten bijkomen, oftewel zo'n database groeit alleen maar.
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Deze screens kunnen net zo goed die van PES 2011 zijn, ik zie het verschil niet. Zowieso kun je zelfs aan gameplaybeelden niet altijd goed zien of ze dingen verbeterd hebben, zoals het switchen bijvoorbeeld. Je moet het voelen, gameplaybeelden zeggen mij niet zo veel. Ik vond het iig niet indrukwekkend, voor die paar momenten aan gameplaybeelden in het filmpje.

    Mensen die verwachten of hopen dat ze iets aan de animaties kunnen doen... Forget it, niet met deze engine. Natuurlijk, ze kunnen finetunen, maar geen groundbreaking nieuwe shit maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina