Pro Evolution Soccer 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Pes 2011 was (alleen) offline goed en dat kwam door teleurstellende pes 2009, 2009 en 2010.
    Ook Pes 2011 is verre van een goede game. Switchen van spelers is niet best, keepers maken rare fouten (en soms ook briljante reddingen).

    MLO is leuk, mocht de game online goed speelbaar zijn. Dat is ie (helaas) wederom niet, terwijl pes 6 online wel lagvrij te spelen was.

    Mocht je offline 1000 potten spelen, dan loop je tegen ergernissen aan die je het bloed onder de nagels vandaan haalt.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308

    Maar jij hebt wel een hele roze pes bril ;) Dat siert tot op bepaalde hoogte, maar als je denkt dat pes 2012 veel beter gaat worden omdat een persoon (die ik overigens niet herken) lovend is, dan moet het haast wel weer een teleurstelling worden ;)

    Ik heb pes 2011 overigens iets na de launch denk ik. Heb toen vrij intensief MLO gespeeld maar me er niet meer vermaakt (door de lag)

    Paar weken terug besloten om de game weer offline iets meer te gaan spelen om wat achievements te halen en daar vermaakte ik me goed mee, al blijft het leuker om met maten op de bank te zitten. Daarin komt 2011 het best tot z'n recht (offline multiplayer)

    Ik dacht dat jouw reactie al weer naar de mijne was. Excuus voor de dubbelpost :)
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2011
  3. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Een hele sterke footie? Alleen omdat PES de laatste jaren heel slecht was, en PES 2011 beter is dan deze vorige delen, betekent niet dat de game nu heel sterk is..

    De serie is zo afgezwakt, dat je ondanks een leuke PES 2011, toch echt niet kan spreken van een ''sterke footie''

    De ''spreuk'' van de game is engineerd for freedom, wat een onzin, als er iets is wat je in die game niet heb, is het wel vrijheid. maargoed, hierover is wel genoeg gezegd, elk jaar hoop ik weer dat Konami het licht gezien heeft, en weer een prachtige PES neerzet zoals vroeger, maar ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen meer in.

    tegenwoordig is Fifa de game die ik bij de release koop, en PES speel ik wel bij vrienden om het te testen, en koop ik t een keertje 2e hands, maar houd het nooit langer vol dan een week. Zoveel frustraties.. :9
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2011
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, speler-switching is inderdaad niet goed. Het is totaal onvoorspelbaar waar de man geselecteerd is als er een aantal verdedigertjes vlak bij elkaar in het centrum staan. Daar erger ik me ook aan. Maar daarom ben ik juist zo blij te lezen dat dat verholpen is in PES 2012.
    Verder zitten we hier ( en op digitaalgras ) in een online toernooi en ik heb niemand horen klagen over de online-kwaliteit. Dat gaat om 1 vs 1. Ik weet niet hoe ML-online is.
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Fifa kan mij niet boeien en dat komt puur door de bal physics. Een van de (dan niet het) belangrijkste punten van een voetbalgame. Die heeft pes echt altijd super voor elkaar.
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Bij FIFA blijf ik het een beetje scripted vinden, je hebt gewoon nét niet die gewilde PES vrijheid.
     
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dus omdat jij nooit van Suffwan gehoord hebt wordt het weer een teleurstelling? :lol:
    Ga nu eerst eens die podcast luisteren en kom dan terug met een reactie, want het is zo lastig om op jou te reageren omdat jij die details niet kent...
    http://winningelevenblog.com/blog/podcast-113-clash-of-the-titans/
     
  8. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de reden dat PES ook altijd mijn game was, de bal-physics, de onvoorspelbaarheid, elke wedstrijd was anders, puur voetbal, eigen stijl creeren etc etc.

    Maar dat is ook al grotendeels verdwenen, wat overblijft is een slechte game, met zoveel fouten...
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dan ben jij de optimist en ik de pessimist ;) Ik vind het trouwens onbegrijpelijk dat jij er blindelings vanuit gaat dat het in pes 2012 gefixed is, omdat iemand dat roept, en zonder dat je het zelf hebt gezien / ervaren (niet zo raar als je weet dat ik pessimist ben :+)

    Nee, dat zeg ik niet :) Ik ga alleen niet zeggen dat pes 2012 goed wordt omdat iemand in een podcast roept dat het in pes 2012 allemaal wel goed komt :) Dat heb ik de laatste jaren net iets teveel gehoord.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2011
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Die Suffwan is geen leugenaar zoals Adam van WENB. Suffwan heeft de laatste vier jaar alleen maar FIFA gespeeld omdat hij PES zo slecht vond.
    Als hij dus nu zegt dat er allemaal verbeterd is en dat PES 2012 beter zal zijn dan FIFA12 dan geloof ik heb op grond van zijn eerlijke kritieken die hij altijd gaf, juist ook omdat die kritieken negatief voor PES waren.
    Daarom zou je die podcast ook eens moeten beluisteren en dan alleen naar het oordeel van Suffwan luisteren...
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Dus omdat de vorige delen kut waren mag je PES2011 geen sterke footie noemen? 8)
    Lekker krom, helemaal omdat je PES2011 ook leuk noemt 8).

    En FIFA is vast de betere game, maar mist die feel. Het is allemaal veel te gladjes en te steriel. Het schieten in PES is veel lekkerder in mijn mening, zelfs als je niet raak schiet. In FIFA lukt het me nooit om een écht lekkere streep te geven.
     
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Nee, omdat pes 2008, 2009 en 2010 zo extreem ruk waren, lijkt pes 2011 heel goed :) Dat is ie wat hij (imo terecht) zegt.
     
  13. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is precies wat ik bedoelde ja ;)

    En het klopt wat je zegt over FIFA, als er de perfecte FIFA bestond, en de perfecte PES, zou ik áltijd voor PES gaan, vanwege die dingen die jullie noemen. maar PES is de laatste jaren zo zwak, dat de irritaties groter zijn dan de positieve dingen van PES. en als ik Fifa speel ( ondanks de grote minpunten van deze game ) vermaak ik me meer bij Fifa dan bij PES tegenwoordig. en dat is toch waar het omdraait uiteindelijk...
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2011
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Adam:
    - Graphicswise lijkt de game op pes 2011. Prima, maar animaties daarin waren niet best en liepen niet mooi in elkaar over
    - Vervolgens heeft ie het over hoe levend de spelerstunnel is (care?)
    - Belichting (care?)
    - Bal physics schijnen weer goed te zijn (hehe, daar hebben we eindelijk nuttige info maar dat heeft Konami al jaren voor elkaar) Omdat ze dat nu helemaal om gegooid hebben, is dat dan nu ook verkracht? :+

    Die andere knaap:
    - Heel verhaal over hoe Messi snellere animatie heeft. Volgens mij is dat niet nieuw maar dat kan ik verkeerd hebben. Daarin schuilt tevens het gevaar dat die jongen straks niet van de bal te zetten is, waardoor online allen Barcelona - Barcelona gespeeld gaat worden (gaat toch sowieso gebeuren maar dat geheel terzijde :+)
    - AI massive improvement tov 2011. Dat hoor ik ook al een jaar of wat. Die massive improvements zijn imo gewoon te maken door je tactics goed te zetten.
    -Passing is aangepast. Vond ik al prima in pes 2011 maar verbeteringen zijn altijd welkom. Echter, omdat ik de game 90% online wil spelen, moet het wel lagvrij zijn.


    En hier heb ik 'm uitgezet. Het is een gesprek van een uur waar allerlei subjectiviteit punten worden behandeld :)
    Ik wacht wel af tot de game speelbaar wordt (Leipzig toch?) en zal dan kijken of ik mijn sceptische houding moet wijzigen.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Wat hebben animaties met graphics te maken? 8)
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Weet ik veel of dat met de graphics engine wordt gedaan of met een andere engine. Ik ben geen programmeur he, ik ben afnemer van het product.
     
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, ik weet het nu wel Geert, het heeft geen zin om met jou een discussie over PES op te zetten. Jammer maar helaas.
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Okee, voor mensen die mijn beweringen over een sterk verbeterde PES betwijfelen die geef ik te lezen wat Playstation magazine te zeggen heeft:
    http://www.computerandvideogames.co...playstation-magazines-game-of-e3-uncharted-3/
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2011
  19. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Playstation magazine is nou ook niet bepaald betrouwbaar te noemen. En geert kent die sufswann misschien niet. Maar ik ken hem wel, al jaren lang. En hij is net zo een debiel als adam.

    Dus, die vertrouw ik ook voor geen meter.

    Voorlopig hebben we nog helemaal niks gezien van een eventuele verbetering gameplaywise tov van een al onder de maat zijnde pes 2011. Alleen maar praatjes tot dusver. Wetende dat dit al jaren hetzelfde is: wel praatjes maar niks leveren. Geeft dit weinig vertrouwen.

    Maar toch hou ik hoop dat we eens een leuke voetbalgame krijgen. Maar het is hoop, niks meer.
     
  20. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Wat wil je dan? Alles wat je leest vertrouw je niet en ook aan de filmpjes heb je dus bijvoorbeeld de off the ball running niet opgemerkt? Dan ga jij dus op niemand anders af en zal je nog een paar maandjes moeten wachten tot de demo uitkomt...

    En wat deze betreft:
    Dat is dan nog nooit vertoond, een debiel met een universitaire graad 8)

    Misschien zou je je gewoon wat genuanceerder moeten uitdrukken, dit staat zo bot.... :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina