[XOne] Metal Gear Solid HD Collection

Discussie in 'Games' gestart door Grave, 3 jun 2011.

1. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Licensed by Nintendo staat er?

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is hij toch ook ;) En meteen het probleem. De licentie ligt bij Nintendo. Die gaan die dus niet verkopen en er komt dus geen remake :mad:

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Licentie ligt helemaal niet bij Nintendo. Twin Snakes is MGS1 remake van Nintendo gemaakt door Silicon Nights. Nintendo heeft hier toestemming destijds van gekregen van Konami. Dus Nintendo heeft helemaal niet de licentie op MGS1.

Dus alle ophef hier is om niks, aangezien het nergens over gaat.

:p Heb zo snel al gelijk gekregen toen ik zei dat ik wel een nieuwe MGS1 remake zag aankomen. Helemaal met de nieuwe multiplatform Fox engine. MGS1 blijft een klassieker die het ook verdient om helemaal opnieuw gemaakt te worden.

Laatst bewerkt: 13 jun 2011
  4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Waarom staat het er dan?

5. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Twin Snakes, ze hebben misschien de licentie op Twin Snakes, maar Twin Snakes is niet MGS1. Dacht je dat Konami zijn licentie op MGS1 zou verkopen aan Nintendo? ;)

Bovendien, heeft Konami bevestigd dat ze MGS1 gaan remaken. Dacht je dat ze een remake ervan konden maken als ze de licentie ervan verkocht hadden? Dat is hetzelfde als je zou zeggen dat Nintendo de licentie van Zelda verkocht had omdat Zelda ooit eens op die Philips console is geweest :lol:

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De discussie gaat toch ook over Twin Snakes? Ik heb het ook helemaal niet over de licentie op MGS1...

Btw is de game door Silicon Knight EN Konami gemaakt ;)

7. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Waarom gaat de discussie over een remake van het origineel. Er is allang bevestigd dat MGS1 een remake gaat krijgen en daar gaan ze echt niet Twin Snakes voor gebruiken. Dus dat Nintendo de licentie op Twin Snakes heeft maakt helemaal niet uit aangezien ze Twin Snakes helemaal niet gaan gebruiken. Ze gaan MGS1 helemaal van begin tot eind opnieuw maken en verbeteren, waarom zou je de inferieure Twin Snakes daar voor willen gebruiken. Zie echt veel liever een MGS1 zoals hij was met een gloednieuwe engine dan dan ze gebruik maken van Twin Snakes met gamecube graphics.

Er wordt hier gedaan alsof er nooit een goede remake van MGS1 kan komen omdat ze Twin Snakes daarvoor niet kunnen gebruiken.

"Nooo, Konami! What have you done to me!"

Dus waar gaat al die paniek over? Of vonden jullie Twin Snakes zo ongeloofelijk goed dat jullie liever een remake van twin Snakes zien dan het origineel? 8) Fill me in, ik snap alle ophef om niks niet.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het gaat toch over Modder en niet over 'jullie'?

Ik zie liever een remake van MGS1 als vond ik Twin Snakes ook geweldig.

9. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Discussie over de remake is er omdat iemand zei waarom porten ze die niet gewoon?
    Maar Twin Snakes ligt gewoon bij Nintendo, anders stond dat er niet.
    Dus daarom kan het niet.
    Tuurlijk ligt de originele MGS gewoon bij Konami.

10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Je quote van paar post hierboven:

Er komt geen remake? Die is al bevestigd ten eerste. Of heb je het over een remake van Twin Snakes hier? Zie toch echt liever een remake van het origineel dan dat ze Twin Snakes zouden gebruiken.

Wat bedoelde je dan met " De licentie ligt bij Nintendo. Die gaat dus niet verkopen en er komt geen remake:mad:" ?

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Er komt geen remake van Twin Snakes bedoel ik daar mee. Dat zou ik ook jammer vinden. Er remake van MGS1 komt er sowieso wel dus daar maak ik me geen zorgen over. Twin Skanes vond ik ook super dus die mogen ze van mij ook remaken hoor :)

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    Twin Snakes, eigen foto, geen MGS1 in die Collection. Moet ik de bal op de lijn vasthouden zodat jullie hem kunnen inkoppen? 8)

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Die hele discussie hebben we al lang gehad dus als je dan nog een keer komt aankakken daarmee is dat niet gelijk duidelijk nee. :p

En je kon ook bedoelen dat je niet blij over de MGS 1 remake die WEL gaat komen en dat je liever een Twin Snakes remake ziet.

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Waar heb je dan gelezen dat ze MGS1 gaat remaken? Ze willen het doen, maar er staat nog niets in de planning zover ik kan lezen.

15. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Je hebt het zelf nog gepost pagina terug :+

Er komt een MGS1 remake, alleen is er nog geen datum voor. Maar daarom komt ie nog wel, we weten alleen niet wanneer ze ermee bezig gaan, maar dat hij komt is zeker. Zodra ze wat projecten hebben afgerond. Misschien nadat ze Rising klaar hebben en die Fox engine helemaal klaar is dat ze er wat tijd voor vrij gaan maken :cool:

Ze kijken ernaar en ze willen in de toekomst er wat mee doen. Niet een simpele port remake blabla

In de toekomst gaat er zeker een remake van komen, alleen niemand weet wanneer. Zou ook best pas over 5 jaar kunnen. Maar zou me niks verbazen dat ze er al een team op gaan zetten zodra die Fox engine klaar is.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En hier anders een nederlands stukje;
    Bron : http://tweakers.net/nieuws/75040/konami-wil-remake-van-metal-gear-solid-maken.html

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Dat is idd de beste keuze, want Twin Snakes speelt echt vreselijk. Ik ben in het begin echt 20 keer kapot gegaan door de controls. Ik wist dat de controls niet meer geweldig waren, maar dat ze zo vreselijk waren. :mad:

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dan lees jij toch echt iets anders dan ik. Nergens staat er dan die remake er daadwerkelijk gaat komen. Er staat dat al ze er een gaan doen, dat het geen simpele upscale port gaat worden. Ik lees echter echt nergens dat ze het ook daadwerkelijk gaan doen.
    Met wat pech wordt dit de ZoE3 van de MGS reeks en ziet de remake nooit het daglicht ondanks dat ze het wel willen doen. En zelfs al komt die binnen 5 jaar uit, dan is dat een beetje nutteloos he? Dan heb je weeral niet de volledig reeks op 1 console.

Natuurlijk ben ik er ook zeker van dat ie remake er gaat komen, maar zolang hij niet aangekondigd is vind ik het wat voorbarig om hier te gaan verkondigen dat hij er aan komt. Zeker omdat we niet eens weten of hij wel naar de 360 komt.

Ik had er nochtans geen last van toen ik TS een paar jaar geleden speelde :eek:. Met de originele MGS1 had ik echter wel meer last :+.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Het kan zijn omdat ik als laatst MGS4 heb gespeeld, en die speelt echt geweldig.

20. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ligt ook wel aan de controller; althans dat vond ik.

Deel Deze Pagina