[XOne] Street Fighter IV [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 20 okt 2009.

1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Street Fighter III 3rd Strike Online(3SO) is een Arcade game for PSN en XBL alleen ik weet niet of ik hier een apart topic voor moet aanmaken. Omdat het ook Street Fghter is lijkt het me het beste dat ik het hier post.

The Rundown on Street Fighter III 3rd Strike Online:
    Part 1
    Part 2

Lijkt me één van de betere bestedingen op XBL als die uit is.

2. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, mooie besteding van punten lijkt me dat hoor. Alleen zal ik helaas niet een van de twins gaan spelen in third strike online, dat zou m'n game in AE zo gaan verneuken (speel Yang) \o/.

Iemand anders in voor een paar potjes vandaag? Voeg me even toe. Ook als je match-up hulp nodig hebt tegen Yang/Rose ben ik daar voor in.

Jammer trouwens dat dit topic een beetje dood is, je zou toch verwachten dat zo'n toffe game als SF wat meer zou leven hier.

3. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan helaas niet spelen nu want zit met me hand in het gips :mad:

Bad timing dat AE nu uit is...|:-

4. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Balen man, het begin van zo'n add-on is toch wel een van de leukste periodes van een game. Met Yang kan je nu zo hard mensen ownen omdat ze nog geen match-up kennis hebben. Als het weer goed gaat gaan we ff sparren oke?

5. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Haha is goed,moet ik wel ff weer gaan oefenen want heb al lang geen SF meer gespeeld :p

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Eindelijk alle challenges van Ibuki voltooid, vond de laatse van haar ook veruit de moeilijkste... 1 frame link en een superjump cancel in Ultra...urgh

7. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Ik heb het weekend ook weer een flinke tijd de game gespeeld met vrienden..
    Is die nieuwe DLC nog het kopen waard?
    Want 15 euro vind ik nu nog wel wat duur of heb ik het mis?

8. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het wel het geld waard hoor. Je krijgt 4 nieuwe chars, nieuwe replay mogelijkheden, online mogelijkheden, nieuwe char balances. Maar als je deze game niet zo heel erg veel speelt maar af en toe gewoon casual met een paar vrienden zou ik hem niet halen iig. Als je veel online speelt, wel!

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik zou gewoon wachten tot ie over 3-4 maanden eens voor 50% goedkoper te downloaden is...

10. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt eraan hoeveel je het speelt natuurlijk. In mijn geval is Street Fighter mij best besteedde geld tot nu toe

11. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Zo maar even die handel gekocht.

Kijken of ik het nog een beetje in de vingers heb das een tijd geleden hehe.

12. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Street Fighter speel ik nog echt regelmatig..
    Maar zijn die 4 characters nog een beetje uniek of spelen ze weer hetzelfde als andere Characters?
    Krijg je trouwens ook nieuwe Stages erbij?

13. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Die Oni aka super akuma speelt heel anders als de akuma.

De rest heb ik nog niet bekeken.

14. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik vroeg me af is dit een beetje toegankelijke fighter??
    ik ben niet zo heel bekend met fighters alleen tekken & soul caliber
    en hbe welis weer zin in een fight game...

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind het geen toegankelijke fighter. Natuurlijk zijn de basismoves goed te doen, maar online ga je zo geen match winnen. Ik was best goed in Dead Or Alive, maar met Street Fighter bakte ik er geen pepernoot van. Om het casual te spelen is het best een leuke fighter, maar je moet niet online gaan. Misschien dat Street Fighter X Tekken interessant voor je is als die uitkomt. Dan heb je ook weer een hoop newbies online.

16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik had een mooi verhaaltje gemaakt met komma's, punten en paragrafen en al, helaas deed de browser raar en is het verloren gegaan...

Hoe dan ook SSFIV is niet een toegankelijke vechter, oke dit is niet geheel waar want je kan het in feite zo moeilijk maken als je zelf wilt. Je kan dus het spel spelen zonder jezelf erg te verdiepen in de paar belangrijkere mechanics die SSFIV heeft te bieden en alsnog veel plezier beleven, het is ook zeker een goede game om er even in te doen om met wat vrienden te spelen. maar hier blijft het dan ook bij, echt goed zul je ook nooit worden als je niet een paar mijlpalen haalt met één in het bijzonder, Linken.

Linken is gewoonweg het meest belangrijke aspect van de game om te leren, zonder dit zal je ook nooit beter worden en het nadeel is dat linken een enorme learningcurve heeft als je nooit zoiets eerder hebt gedaan. Linken houd in dat je normale moves achter elkaar invoert met erg precieze timing, en dit kan behoorlijk frustrerend zijn om te leren. Je doet gewoonweg geen combo's in dit spel, de wat langere combo's zonder links te leren. Ikzelf heb het spel zelfs neergelegd omdat ik het gewoonweg te frustrerend vond, pas sinds kort weer opgepakt en klikte veel van de dingen die SSFIV had te bieden.
    Veel van de frustratie kwam door de links en dat ik gewoonweg de helft van wat de game had te bieden niet tot mijn beschikking had en kon gebruiken omdat mijn excecutie niet goed genoeg was, dit is overigens niet helemaal meer het geval.

Overigens hebben sommige characters makkelijkere links dan anderen, dit kan goed en slecht zijn. Goed dat er characters zijn die een beginner kan leren, slecht dat de kans bestaat dat de character die je wilt spelen te moeilijk is, maar dit kan denk ik worden gezegd voor de meeste vechtgames.

SSFIV spelen zonder een SSFIV Fight Pad van Madcatz of een Arcade Stick is bijna niet doen, zeker niet onmogelijk maar veel van de game leent zich gewoon niet voor normale controllers. De Dualshock heeft het een stuk makkelijker vanwege de goede D-Pad maar alsnog leent SSFIV zich er niet voor.

Als je SSFIV haalt wees dan bereid om behoorljik wat tijd erin te stoppen mits je de game enigzins onder de knie wilt krijgen, achteraf ben ik blij dat ik het heb doorgezet maar vind het vooralsnog belachelijk hoe moeilijk sommige standaard combo's zijn in deze game voor een beginner. Ja, het is een vechter ontworpen voor tournamenten maar veel van de mensen die het spel halen zijn complete beginners(was ik ook, en ben nogsteeds niet goed) en vind het eigenlijk absurd hoe NIET-Toegankelijk Capcom het spel maakt. 1 frame links...doe normaal. En moet je nagaan hoe sommige mensen deze game te "casual friendly" vinden, onzin.

Dit is mijn eigen mening over, en ervaring met SSFIV, dus alles wat ik zeg hoeft niet op te gaan voor jou of iemand anders. En als ik negatief klink, dit was niet de bedoeling want persoonlijk vind ik dit 1 van de beste games deze generatie en waarschijnlijk de beste vechtgame die ik ooit heb gespeeld..

Als je een toegankelijke vechter wilt dan raad ik je ander Mortal Kombat aan

17. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Het niveau wat je tegenkomt online is tamelijk hoog. Je zal enigszins dedicated moeten worden om mee te komen met de rest.

Het beste is om samen met een paar andere mensen regelmatig 'player' matches te spelen. Niet ranked dus. Dat het echt puur voor de fun is. Daar leer je veel van en van daaruit is het wellicht leuk om dan ranked te gaan spelen.

Maar het toegankelijkheidsniveau hangt er een beetje vanaf of je überhaupt van plan bent online te gaan spelen of niet. Online = Nee, Offline = Ja

Oh ja, koop dan niet de oude SF4, maar beter SSF4 AE.

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Kan het niet zelfs zo zijn dat het net zo, of misschien goedkoper is om SSFV te halen voor een goed prijsje en de punten ergens goedkoop vandaan haalt en dan gewoon de AE DLC download. Maarja AE op disc halen kan je tenminste meenemen naar vrienden.

19. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, daar zeg je wat. Geen idee, ff budgetgaming kijken.

SSF4 = 14,99
    SSF4 AE = 24,99

Als je 1200 MSP kan regelen voor een tientje ben je idd goedkoper uit.

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ow, SSFIV en AE zijn een stuk goedkoper dan ik dacht, is een schijntje.

Deel Deze Pagina