Clash of the Titans (Louis Leterrier, 2010)
Best vermakelijk, maar dit gaat natuurlijk eigenlijk helemaal nergens over. [4/10]
The Kids are Allright (Lisa Cholodenko, 2010)
Helemaal geen onaardige film, maar teveel dingen die storend waren om echt goed te zijn. Het verhaal is te ongeloofwaardig en de film lijkt door en/of voor hetero's gemaakt te zijn. [5,8/10]
Valhalla Rising (Nicolas Winding Refn, 2009)
(copy/paste van whatiwatch)
Wat een slappe hap zeg. Ik zie hier overal in de reviews vergelijkingen met Lynch, Bergman, Malick etc., maar daar doet deze film toch echt geen eer aan. Qua vorm ziet het er inderdaad goed uit, en de soundtrack is ook fijn.
Inhoudelijk omvat het echter vrij weinig (of ik heb er echt niks van begrepen, maar dat lijkt me niet want ik ben best wel thuis in religieuze symboliek en kerkgeschiedenis). Er wordt niet veel gesproken in de film (gelukkig maar, want het Schotse accent begreep ik niet helemaal). De teksten zijn over het algemeen ook niet heel scherp.
Het begon allemaal wel goed, ik was benieuwd naar het verhaal van One-Eye, maar op een gegeven moment kom je erachter dat je daar niets over te zien krijgt, waardoor de personages, en het verhaal dus ook, vlak blijven. [4/10]
Cruel Intentions (Roger Kumble, 1999)
[1/10]
Searching for the wrong-eyed Jesus (Andrew Douglas, 2003 )
Prachtig! De film geeft een indringend beeld van de zuidelijke staten van de VS. Fijne muziek ook, en hele mooie beelden. [8/10]
Big Fish (Tim Burton, 2003 )
Blijft mooi. Wel minder magisch dan de eerste keer. [7,8/10]
Laatst bewerkt: 18 jun 2011