[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Sweet neem ik aan.
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    :lol:

    Maak ik die fout weer !

    Damn you auto-correct .......
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    :cool:

    Iemand Kung Fu Panda 2 al gezien? :+
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Gisteren naar Source Code geweest, weinig interessants.
     
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Kom op meneer Vergunst, waar blijven die lange reviews?
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik ben bezig maar ben futloos...
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zal ik een bescheiden review van Source Code doen dan?

    Gisteren gezien met mijn zoon. De film lijkt een beetje een mengelmoes van films zoals Memento en the Butterfly effect. Zelf ben ik nooit zo weg van films die om 1 concept draaien en zelfs bij Inception vond ik het niet meer dan 'ok'.

    Source Code draait om een soldaat die achter de identiteit moet komen van de persoon die een aanslag heeft gepleegd op een trein richting Chicago. Dit om verdere aanslagen te voorkomen. Dit doet hij door steeds opnieuw de laatste 8 minuten te beleven voor de ontploffing. Dit wordt mogelijk gemaakt omdat de hersenen een soort van afterglow achterlaten nadat je dood bent, waarin oa de laatste minuten van je leven worden opgeslagen. De hoofdpersoon wordt als het ware 'ingeplugd' in deze laatste 8 minuten. De gein is dat hij dus in een soort van parallelle wereld terecht komt waarin hij elke keer de trein ziet ontploffen maar waarin hij niet de toekomst kan beinvloeden.

    Het is een typisch Amerikaanse film: lekkere chick, opbloeiende liefde, een tijdsconcept wat hier en daar gaten vertoont (zoals bij Inception en Deja-vu), een held van het verhaal etc

    Toch kijkt ie best lekker weg en zitten er wat geinige plotwendingen in. De professor speelt overigens tenenkrommend slecht

    6.5
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Harry Potter And The Deathly Hallows Part 1

    Ben gestopt met de Harry Potter films kijken na deel 2 of 3, maar heb op aanraden van vrienden deze toch maar eens geprobeerd. Moet zeggen dat ik prettig verrast ben. Lekker gritty sfeertje met de nodige vette actiescènes en minder slecht spel door de hoofdacteurs maken een lekkere film. Desondanks blijf ik Daniel Radcliff een vreselijke acteur vinden en springt de film soms van de hak op de tak, ook al duurt ie tweeënhalf uur. Al met al zeker vermaakt en ben benieuwd naar part 2.

    7.5/10
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nice ga hem vanavond kijken. :D
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    ;)
    Bekijk de laatste trailer maar eens, die is echt episch. ;)
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik kijk sinds de trailer van Due Date en ten dele ook Paul bijna alle grappige of boeiende stukjes heeft weggegeven geen trailers meer :p Vind tegenwoordig de trailers te veel weggegeven, terwijl ik het liefst onbevangen een film in stap. Maar Ik geloof je bij deze op je woord ;)
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Vooral met die slechte komedies inderdaad. Maar moet ook zeggen dat die trailer van Harry Potter ook al ontzettend veel dingen laat zien die er gaan komen (ook al weet iedere HP-fan dat het in de film zit) ;) Ik had sommige dingen eigenlijk pas in de bios willen zien.

    Ik heb eindelijk na een paar jaar van uitstellen vanmiddag Hotel Rwanda gekeken. Wat een topfilm was dat zeg, echt indrukwekkend. Heb met geschiedenis toentertijd vaag iets over de Hutu's en de Tutsi's gehad, maar weet nu eindelijk hoe het allemaal zat. Je kunt je ook gewoon niet voorstellen dat het ene 'ras' in een land het andere uitroeit. Vooral Paul was echt een held, alles wat hij heeft moeten doen om die mensen te redden.
    8,5/10
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hele mooie film inderdaad!
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Source Code (2011)

    De zoveelste SF thriller die het ook nodig vind om met het tijd-space-continuum te rotzooien.
    Uiteindelijk met een leeg gevoel de zaal uitgelopen.

    Op zich is het thema geinig bedacht, doordat de hersenen nog 8 minuten na dood neutronen uitzenden kan men een soort extra realiteit creeëren waarin men een ander persoon kan droppen die bepaalde gebeurtenissen in het verleden opnieuw kan beleven, again and again. Origineel is het allemaal niet, en wat ik vooral belangrijk vind bij zulke films is dat het nog wel allemaal sluitend is. Op zich lukt Duncan Jones dat aardig, helaas gaat hij uiteindelijk toch nog de fout in...
    De film zelf kabbelt intussen redelijk door, en een willekeurige link naar Groundhog Day is uiteraard makkelijk gelegt. Gyllenhaal speelt redelijk, ben geen fan van hem maar hij doet het leuk. Michelle Monoghan zit er vooral voor de looks en blinkt totaal niet uit in haar acteerprestaties. Eigenlijk zoals niemand dat doet, en de film an sich nergens uitblinkt.
    Voor je het weet rollen de eindcredits over het scherm.
    Maar helaas voor de film, niet voordat we nog eventjes door een cliché stuk film moeten doorkauwen waar niet alleen allerlei romantisch geploeter aan bod komt, maar ook nogal wat plotholes uit de doeken worden gedaan. Het einde voelt als een soort ontkenning van wat we allemaal eerder hebben zitten kijken, en dan voel ik me altijd weer een beetje bedonderd. Het zorgt in ieder geval dat je nog met zo'n vieze nasmaak de bios uitloopt en dat had niet gehoeven.
    Zonde, en helaas kan de regisseur deze Source Code níet overnieuw maken.

    5.5/10
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2011
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.703
    Leuk Bevonden:
    17.919
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gaat weer zo vet worden. En nee het verhaal interesseert me niet.
    Ook al is het helemaal niet zo kut wat vele mensen je willen laten geloven.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Deze ziet er wel een stuk grootser uit dan de voorgaande delen. Nieuwe wijf ziet er trouwens echt te dom voor woorden uit.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    +1 voor Dyonko. Lijkt me een stuk interessanter omdat het er nu veel grootser uit ziet. Maar het vrouwtje is dan weer wel erg slecht... weet dat het alleen maar voor de looks is maar kom op. 8)
     
  19. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Paul

    Zo hard gelachen... Shaun is een van mijn lievelingsfilms, Hot Fuzz viel me ietsje tegen, maar deze was weer supertof. Zoveel heerlijke geek-verwijzingen!
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    [yt]_c9F6SQI1ZM[/yt]

    0;24-0;28 is echt 1 grote facepalm
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina