[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    inderdaad!
    Door die langzame versie van sweet dreams bij de opening scène zat ik direct compleet in de film!
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ben jij weleens enthousiast? Het begint een beetje een plichtmatig over te komen, die IMDB-top van je ;)
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Wow net klaar met de Director's Cut van Kingdom of Heaven omdat ik niet op de season finale van Game of Thrones kon wachten..
    Wat een machtig mooi epos. Genieten!
     
  4. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ja ik ook, half jaar terug voor het eerst gezien en ik heb me geen enkel moment gestoord aan de leeftijd van de film, de special effects, niks. Gewoon een vette film.
     
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hier sta ik ook om de zoveel tijd mee in m'n handen, maar uiteindelijk leg ik hem steeds weer terug. Orlando Bloom staat me tegen nadat ik hem in Troy had gezien 8)

    Misschien toch nog eens proberen dan.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ook al vind je Bloom niks dan moet je hem nog kijken.
    Al vind ik Bloom niet heel erg tergend in deze film. :)
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Kingdom of Heaven is een film die bij herhalend kijken iedere keer beter wordt, omdat je steeds meer snapt hoe het zit met de ''Kingdom of Heaven''

    Werkelijk een prachtige film.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Geen idee of jullie hem goed vinden, reviews zijn niet altijd lovend.
    Maar ik ben gewoon een sucker voor ridders op paarden, grote steden uit de Kruisvaarderstijd, Tempeliers en dikke actie. Lekker onpretentieus genieten van echte entertainment.

    Wel de DR kijken btw!
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Kingdom Of Heaven is een van mijn favoriete films, echt te vaak gezien. Vooral de setting met de Kruistochten vind ik echt een heerlijke sfeer geven in de film. Weet nog dat ik hem voor het eerst zag als 12/13 jarige in de bioscoop met mijn pa, fucking awesome. Binnenkort maar weer eens kijken! :cool:
     
  10. Remco

    Remco Guest

    Hanna

    Tof verhaal, je blijft lekker lang met vragen zitten. Toch ontbreekt er iets wat ik niet echt kan benoemen waardoor ik dit niet als een topper bestempel.

    [7/10]
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    WTF ik heb hem gisteren uiteindelijk ook met m'n pa zitten kijken 8)>
    Na 10 minuten kwam die ff binnen en zag dat ik een toffe film aan het kijken was. Gaat ie in mn bureaustoel zitten om beetje mee te kijken, en uiteindelijk ging die 2 uur naar bed 8)

    Het deed me ook een beetje denken aan de eerste Assassin's Creed, toch wel met het vetste thema.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.266
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Moet je de Blu Ray eens kopen. Deze is gewoon 45 minuten langer dan het origineel en bied een heel nieuw verhaal, vette scenes ook en dergelijke.

    Was een behoorlijke vette verrassing toen ik die zelf kocht en bekeek. Echt een topper en grote aanrader op Blu Ray. :thumbs:
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat dat juist ook in de DC zit?
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    :F:

    Speciaal voor jou dan:

    Kingdom of Heaven (2005)

    Wegens de naderende seizoensfinale van de HBO serie 'Game of Thrones' maar besloten om er lekker voor te gaan zitten: de 3 uur durende Director's Cut van Kingdom of Heaven.
    En het was me weer een spektakelstukje. Scott is een fan van alles wat met The Crusades te maken heeft, en is daarom all in gegaan qua entertainment. In het drie uur durende epos wat volgt krijgen we niet alleen spetterende (letterlijk...) acties te zien, maar ook de nodige intriges en romances. Al moet 1 ding duidelijk zijn, dit hoeft niet te worden gekeken voor het fantastische script. Een smid die opeens de zoon blijkt te zijn van een crusader en daarom naar The Holy Land mag (waar alles hem aan komt waaien, van een titel baron tot een heuse prinses) is allemaal niet bijster boeiend. Het is echter Scott die er een geweldige film van maakt. Shots met uiterlijke precisie die mij doen denken aan het detailvermogen van Lynch gecombineerd met het oog voor achtergrond en sfeer van Morricone. Ik vond de grauwe stukken in Engeland en Frankrijk visueel echt geweldig, met de ambush op Balian als mooie uitschieter. Tijdens het kijken van de film ontdekte ik dat een film een uitstekend medium is voor entertainment zoals het 90 jaar geleden bedoelt is, en deze film is daar een uitstekend voorbeeld van. Dit is de reden waarom je een 40 inch LED tv met Dolby surround hebt staan, dit is de reden waarom je een IMAX theater bezoekt. Heerlijke ervaring vind ik dat, en ik val er ook altijd voor.
    Alhoewel het op het eerste gezicht een lange zit lijkt (in dat geval ben ik ook blij dat ik voor de LED tv thuis heb gekozen en niet voor de bioscoop), maar de film heeft het echt nodig. Omdat er zoveel ontwikkelingen plaatsvinden, zoveel karakters en toch ook weer zoveel actie, is er tijd nodig om karakters te introduceren en te ontwikkelen. Ik las dat dat in de normale versie wat ontbrak, maar in de DR vond ik dit prima uitgewerkt. Het is dan alleen jammer dat Bloom en Green geen geweldige cast vormen (itt Neeson en Thewlis) die hun rollen met weinig passie en overtuiging spelen. Daarnaast hadden ze voor Sybilla een wel een echte lekker wijf mogen kiezen (plus wat minder westers ogend), en dan had ik helemaal tevreden geweest :).
    De muziek valt ook wat tegen. Hoewel sommige scenes worden begeleid door geweldige muziek gebaseerd op de locatie (bv. de scene waarin ze het land van Balian irrigeren), maar vooral in de battlescenes ontbrak dat ene vleugjes epicness waar ik wel op had gehoopt. Een Hans Zimmer (die overigens eerst de score voor zich zou nemen...) had dit vast en zeker wel kunnen brengen, en ik was ook wel benieuwd geweest wat hij er van had kunnen maken. Ben er van overtuigd dat hij de echte epische scenes zoals de legers van Saladin die aan de horizon verschijnen nóg indrukwekkender had kunnen maken!
    Al met al heb ik gewoon echt 3 uur zitten genieten van de film. Nu weet ik (geef het zelf ook toe) dat het verhaal niet geweldig is en het acteerwerk maar matig, maar ik ben gewoon een sucker voor Crusaders, ridders op paarden, vlaggen en massale gevechten tussen cavalrie. Ik voelde me net weer een kind tijdens het afsluitende gevecht in Jeruzalem. Dus qua entertainment scoort de film in mijn ogen een dikke 10.

    8/10
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
  15. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Stalker (1979, Andrei Tarkovsky)
    [​IMG]
    Hmm, ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik hier zo lang mee gewacht heb en hem zo vaak heb afgezet. Inderdaad een bijzonder intrigerende film, gepaard met zeer mooie beelden en muziek. Ik wil hem eigenlijk gelijk nog eens kijken. [8,8/10]
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Lees jij wel eens..?
     
  17. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    The Big Lebowski

    Eindelijk dan een keertje gezien. Vrij rare film maar de dialogen zijn best wel geniaal. The Dude vooral natuurlijk('that rug really tied the room together, man'), alhoewel hij met name dingen herhaalt die hij eerder heeft gehoord in de film(hij steelt quotes van o.a. Maude en de Big Lebowski). En zijn Vietnam-obsessed-mattie is ook geweldig. 'I DON'T ROLL ON SHABBOS'. 'That means that I don't work, I don't get in a car, I don't fucking ride in a car, I don't pick up the phone, I don't turn on the oven, and I sure as shit don't fucking roll!' Dit was ook zo mooi: [SPOILER1]Dude: 'You thought Bunny'd been kidnapped and you could use it as a pretext to make some money disappear. All you needed was a sap to pin it on, and you'd just met me. You thought, hey, a deadbeat, a loser, someone the square community won't give a shit about.
    Lebowski: Well? Aren't you?
    Dude: Well. . . yeah. [/SPOILER1]
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Als je goede quotes ui The Big Lebowski moet gaan noemen ben ik een dag zoet :+
     
  19. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja, ik dacht al van: zo kan ik nog wel ff doorgaan. :+
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    "Shut the fuck up Donny" is de enige die je moet hebben. :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina