Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben je homeboy niet pal!!

Intel I5/I7 is de way to go.
    En dan met name de nieuwe serie te herkennen aan; 2xxx(k) reeks.

2. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ik wil van mijn aankomende vakantie geld.( nee ik ben een van de weinigen die het deze maand pas krijgt:p ) een nieuw PC scherm kopen.

Ik wil hierop mijn Xbox en PC aa ngaan sluiten zodat ik gewoon tussen scherm kan wisselen. Ik speel nu op een 19 inch en die is ongeveer 6 / 7 jaar oud. Ik wil een 22 / 24 inch scherm het liefst 24 inch met dus een HDMI en VGA uitgang.

weet iemand een goede te koop?

En hier ook nog een vraag over: als ik een nieuwer scherm koop, een wat grotere betekend dit dan ook dat je vid kaart het moeilijker gaat krijgen? Bijvoorbeeld dat als ik dalijk bijv een nieuw spel ga spele en die niet op zijn hoogst kan draaien omdat mijn vid dat niet aan kan in combinatie met mijn scherm?

Het lijkt mij sterk want dat zou betekenen dat ik dan bijvoorbeeld op een 19inch scherm meer kan draaien als een 24 inch scherm? dit zei een maat van mij maar wil een 2nd opinion:p

Dit zijn de specificaties van mijn pc:

Processor-------- Intel® Core™ i7-2600 Processor (3.40GHz, 8MB)
    Besturingssysteem------ Legitieme Windows® 7 Home Premium 64-bits
    Geheugen--------- 6GB1 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
    Harde schijf--------- 1500 GB2 SATA harde schijf ( rpm)
    (7200 rpm)
    Videokaart--------- AMD Radeon™ HD 6770 1GB DDR5 graphics

Dus iemand een idee wat voor scherm het beste is? 24 / 22? wil wel goede preformance houden.

En dit heb ik van internet af geplukt. kan ik ook precies zien wat voor vid kaart ik heb in mijn pc? en waar dan?

Laatst bewerkt: 22 jun 2011
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Scherm maakt geen bal uit. Jij kunt dezelfde resolutie en settings die je op je 19" scherm hanteert gebruiken op een 24" (of een 60" voor mijn part :+)

4. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ja dat klopt. maar op een 24 inch ga ik natuurlijk geen resolutie van 19" draaien... en als ik dat wel doe krijg ik toch zwarte randen langs mijn beeld?

dus zeg maar rand van het scherm, dan een deel zwart en dan pas mijn daadwerkelijke beeld?

Ik wil zeg maar met de specificaties van hierboven van mijn pc een groot pc scherm, maar ik wil weten hoe groot kan ik hem maken met die vid kaart? 24" zou perfect zijn, maar als dat betekend dat preformance minder is schiet het niet op natuurlijk

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    de grootte van het scherm is niet bepalend voor de resolutie.

Je kunt gerust een 19 inch monitor hebben met dezelfde maximale resolutie als een andere 24 inch monitor.

Je moet het net zien als bij TV's. Je hebt Full HD tv's (dus 1920x1080 resolutie) van 32 inch. Maar je hebt ook Full HD tv's met dezelfde resolutie van 60 inch.

In beide gevallen is een spel wat je op 1920x1080p daar op afspeelt beeldvullend.

En ook al heeft je nieuwe monitor een hogere maximale resolutie dan nog kun je spellen wel gewoon full screen spelen.

6. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397

Ow oke:D dus ik kan het beeld kwaliteit ( mocht mijn vid kaart de nieuwe maximale resolutie niet trekken ) nog altijd gewoon goed spelen op een groter full screen alleen met dezelfde resolutie als mijn oud scherm?

thanks voor de info :D denk wel dat mijn vid kaart de nieuwe resolutie ook trekt, de pc is pas 3 maanden oud ofzo en bij mijn weten is/was dit toen de beste vid kaart van radeon...

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als ik zo naar de specs van je PC kijk moet dat volgens mij ook geen probleem zijn.

8. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Alright thanks man, ik ga nu dus zeker voor een 24 inch =) 19 is gewoon te klein. speel er nu voornamelijk WoW op en elke keer als ik met 25 man ga spelen is 3/4 van mijn beeld alleen maar de health bars van andere:p

En dadelijk ofcourse Star Wars MMORPG en battlefield komt eraan :D

Toevallig ook nog enig idee waar ik een goede kan halen met vga en hdmi aansluitingen? of is zoiets voortaan een beetje standaard?

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De standaard tegenwoordig is DVI en HDMI.
    Zou de xbox via HDMI aansluiten(mits mogelijk) en je pc via DVI(mits je speakers hebt).

Anyhow, je moet gewoon even naar een winkel lopen en kijken wat jij het mooiste/fijnste vind kijken en niet puur op specs afgaan.
    Ik heb dat wel gedaan en best spijt van gehad achteraf.

De betere/mooiste schermen zijn momenteel v/d syncmaster serie van Samsung.

10. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ja klopt, ben ik ook van plan van het weekend. Mijn xbox heeft geen HDMI aansluiting en moet dus via VGA, ik wil zoiezo dat er VGA opzit, vind ik zelf makkelijk. mijn PC heeft wel een HDMI uitgang dus dat gebruik ik dan gewoon...

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Mooi? Samsung is altijd bagger kwa design. Hebben geen eigen stijl. Lelijkste telefoons en tv's zijn altijd van Samsung. Hun tft schermpjes zijn wel redelijk. Ik heb er zelf ook een vanwege de prijs en vandaag is mijn 2de binnengekomen. Dualscreen ftw. \o/

Maar ik denk dat er wel mooiere schermpjes te vinden zijn hoor.

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Design blijft persoonlijk... In principe leveren alle monitoren vandaag de dag ongeveer hetzelfde qua beeldkwaliteit in het budgetsegment. Dus puur naar features kijken (aantal HDMI/DVI/VGA poorten, kantelbaar, in hoogte verstelbaar, USB hub, etc.) en wat je mooi vindt natuurlijk ;)

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Design vind ik juist wel hard maar daar koop je een tv/monitor natuurlijk niet op.
    Heb het meer over de kleuren en de scherpte die het scherm produceert!

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens maar weet uit ervaring(heb tv's moeten verkopen) dat veel consumenten het design niet belangrijk vinden. Grappig eigenlijk want zo'n grote tv valt wel op in je huiskamer.

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het speelt misschien wel een rol mee, maar als jij een scherm ziet staan die echt briljant beeld geeft laat je die niet staan omdat je het 'design' niet mooi vind.
    Althans, ik niet!

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wel als ik alleen het journaal zal kijken en de huiskamer functioneert als ontvangruimte voor gasten.

Jammer genoeg kijk ik dus nooit tv, te veel onzin + reclame. En dat programma's op vaste tijden langskomen vind ik al helemaal achterlijk.

17. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Design telt bij mij zoiezo wel mee. Waarom zou ik daar niet op letten? het zit allemaal redelijk rond dezelfde prijs dus dan kijk ik wel eerst naar de specs en de poorten maar daarna toch ook naar design.

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik zit er nu over na te denken om maar zo'n upgrade kitje van Alternate aan te schaffen + een SSD. Wil er dan geen aparte graka op aansluiten. Dus twee vraagje:
    - Wat vinden jullie van dit setje? Beetje waar voor je geld en zal het een aardige verbetering zijn t.o.v. m'n huidige set-up:
    AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (3Ghz)
    Geforce 9800 GT
    Moederbordje weet ik zo 1,2,3 niet uit m'n hoofd.
    - Is het heel dom als ik geen graka erbij koop en het alleen met dat moederbord probeer te redden? Het zwaarste wat 'ie zal moeten handelen zijn regelmatig series, af en toe wat photoshop en heel af en toe wat Starcraft 2. Kan die onboard videokaart dat aan? Tnx alvast. :)

EDIT: Wat AMD alternatieven van rond dezelfde prijs:
    http://www.alternate.nl/html/produc...4_955-4GB/546562/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade kits
    http://www.alternate.nl/html/produc...645_-_4GB/566222/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade kits

Laatst bewerkt: 24 jun 2011
  19. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    We hebben een externe harde schijf gekocht voor back-up (WD 1.5TB Elements 3.5inch). Nou vroeg ik mij af wat je, wanneer je de externe HDD niet gebruikt, het beste kunt doen. Van de stroom halen en de USB-kabel uittrekken, of gewoon alles ingestoken laten? Of maakt dat allemaal niks uit?

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Mijn externe harde schijf ligt altijd netjes losgekoppeld in een lade als ik hem niet gebruik. Geen idee of het kwaad kan om hem eraan te laten hangen, maar het kost wel een beetje extra stroom natuurlijk;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina