Nieuws | 25 maart 2009 - Masachika Kawata, de producer van Resident Evil 5, heeft laten weten dat als er een nieuwe Resident Evil komt dat deze dan pas op zijn vroegst over vier jaar zal verschijnen. De producer zegt uitdrukkelijk erbij dat het net zo goed acht jaar kan duren. Daarnaast meldt de producer dat er nu nog geen plannen zijn voor een nieuw deel. Wanneer we een kijkje nemen naar de jaartallen van uitgaven van Resident Evil valt ons op dat, als het acht jaar gaat duren dat, dit dan het langste traject wordt voor een Resident Evil-game. In 1996 kwam de eerste Resident Evil op de markt. Nog geen twee jaar daarna verscheen deel twee en een jaar daarna deel drie. Toen was het even wachten tot 2005 voor Resident Evil 4 en dit jaar is dus deel vijf verschenen. Dat zou betekenen dat we op zijn vroegst in 2013 en op zijn laatst in 2017 worden verblijd met een nieuw deel. http://www.insidegamer.nl/bedrijf/u...ent-Evil-6-op-zijn-laatst-over-acht-jaar.html Gerucht | 2 september 2010 - Tijdens een interview in Spanje heeft Keiji Inafune, onder andere verantwoordelijk voor Dead Rising, aangegeven dat Capcom Resident Evil 6 zo snel mogelijk op de markt wil brengen. Volgens Inafune zou er zeer binnenkort nieuws rondom het zesde deel in de serie moeten verschijnen. Met de Tokio Game Show voor de deur zou dat al binnen een paar weken kunnen zijn... Eerderheeft Resident Evil 5-producent Jun Takeuchi aangegeven dat Resident Evil 6 het over een andere boeg gaat gooien. Of nu de wat langzame manier van besturen wordt aangepakt is onbekend. Wel is het duidelijk dat Takeuchi niet terug zal keren voor het zesde deel. http://www.insidegamer.nl/bedrijf/u...22/Resident-Evil-6-komt-zo-snel-mogelijk.html Maar dat is dan ook wel meteen alles. :/
Afgelopen weekend nog splitscreen gedaan deze game, en damn, deze game is zo ontzettend veel fun met co-op. De Lost in Nightmares DLC uitgespeeld, erg tof en voegt zeker iets toe aan het verhaal, van mij mogen ze die richting opgaan in RE6. Nooit eerder écht mercenaries gespeeld, en heb het ook hiervoor nooit een kans gegeven. Ik heb een behoorlijke hekele aan horde mode in Gears, zombies in CoD en firefight in Halo. Verassend genoeg vond ik het wél ontzettend leuk in RE5...
Die andere DLC was met Jill en Josh toch? Vond die inderdaad iets leuker omdat het wat actievoller was, meer te doen, alhoewel de sfeer in Lost in Nightmares meer indruk op mij had gemaakt.
Ja idd LiN lijkt wat meer op de de eerdere delen en heeft wat meer sfeer, maar verder vond ik er heel weinig actie in zitten.
Waar was jij op begonnen dan? ik heb hem nu toch ook maar eens aangeschaft. Aangezien ik alle delen van Re games gespeeld heb weet ik niet wat verstandig is. Kan ik meteen op Veteran beginnen? Of is dat niet te doen als je alleen speelt?
Dat is niet te doen.. je kan beter op een lagere moeilijkheidsgraad beginnen en dan eerst zorgen dat je 1 of meerdere wapens op infinite ammo hebt Als je dat hebt dan gaat het al een stuk makkelijker.
Veteran is te doen hoor. Wordt wel een challenge zeker als je de game nog nooit gespeeld hebt. Je zult als snel zonder ammo en andere items komen te zitten.
Vinden is random dus dat weet ik niet zeker. Wel weet ik dat als je ammo vind het dan minder is op moeilijkere difficulties.
Ik ben gewoon begonnen op de hoogste moeilijkheidsgraad hoor.. Wel wat overnieuw doen steeds maarja uitdagingen > snel uitspelen zonder moeite.
En die is ook niet per se moelijk, maar gewoon schijt irritant, omdat je na 1 klap in Dying-state bent.
Moeilijk omdat de AI te snel dood gaat. Stuk makkelijker in co-op. Jill fight verre weg het moeilijkste. QTE's zijn onmogelijk. Trouwens begin die mode maar eens zonder wapen etc. Dus een clean start!