De game inmiddels uitgespeeld en ik ben toch ietwat teleurgesteld. Niet qua gameplay of leveldesign, dat vond ik prima, maar het verhaal.
Ten eerste hadden ze Fettel niet terug moeten brengen, wat een ongelofelijke eikel. Ik heb meerdere malen als Point Man wel eens willen roepen dat hij zijn kop moet houden, hij blijft namelijk de hele tijd van die cheesy oneliners roepen.
Het ergste vind ik nog wat ze met Alma gedaan hebben en het einde. Alma komt véél te weinig in de game voor
en dan is ze nog niet eens de badguy meer. En het einde (Point Man einde dan, want Fettels einde is nóg belachelijker) is echt een domper van jewelste. Alma bevalt van haar baby (die je niet eens krijgt te zien), Point Man neemt de baby mee en Alma verdwijnt. Ze verdwijnt. Geen bruut einde of wat dan ook, Alma verdwijnt gewoon. Hadden ze echt niets beters kunnen bedenken?
Nee, die Hollywood schrijver hadden ze weg kunnen laten.
Daarnaast zijn er nog enkele slordigheden, zoals Alma die in haar meisjesvorm niet meer haar rode jurkje aanheeft, maar wel in de CG cutscenes. Mierenneuken, wellicht, maar hoe moeilijk is het om als developer de look van de main villain aan te houden.