[XOne] Kingdoms of Amalur: Reckoning

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 mrt 2011.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Opzich helemaal niet gek, doet me ook wat aan Fable denken maar het ziet er dan weer boeiender uit vind ik. Het is een 2012 game dus, is maar goed ook want als ze eind van het jaar ermee waren gekomen, dan was het ongetwijfeld een flop geworden (qua sales).


    Ik kan iedere RPG fan aanraden de volledige gameplay demonstratie te bekijken. Ik kijk nu gelijk erg uit naar de game, wat een vette animaties tijdens die combat, de combat ziet er echt super gaaf uit. Ook de gebieden vragen er echt om om ge-explored te worden.

    http://www.reckoning.com/pax-east-demo

    Wat is RPG toch een prachtig genre :D
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2011
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [GT]714900[/GT]
     
  4. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    [gt]715081[/gt]

    Ik blijf onder de indruk van de combat system. Het ziet er zo awesome uit. Voor het eerst dat ik ook chakrams in een RPG zie :cool:.
     
  5. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Het vecht systeem in deze game lijkt me ook veel meer hebben aan sfeer van een mooie Fantasie RPG ! Ook de vijanden zijn leuke monsters en best ook grappig om te zien.

    Als ik het even vergelijk met de aankomende TES V Skyrim dan spreekt Kingdoms of Amalur me wel meer aan. Maar ja, ik ben dan ook een echte fan van RPG's met een mooie goede sfeer die een ware "Fantasy RPG's" voor mij mag uitstralen :)

    Skyrim "lijkt" me net als Oblivion NET iets té realistisch om als een ware fantasie RPG door het leven te gaan. Maar waarschijnlijk is TES V Skyrim ook niet gemaakt met als doel een ware Fantasy-setting op te bouwen ?
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    Reasons You Should Pay Attention to Kingdoms Of Amalur: Reckoning

    [​IMG]
    Back when I first went to see Kingdoms of Amalur: Reckoning for the magazine a few months ago, I was more than a little concerned about the generic name. Did I really want to play another open-world fantasy game? After seeing the game, the answer was a definitive yes, and my demo of it at E3 makes me even more certain. If you’re not yet sold on Reckoning, let me convince you with a few notes from my E3 demo.

    An absurd amount of content: RPGs are arguably the lengthiest of any genre of games, but in this generation of single-player games averaging six-to-eight hours of playtime, even role-playing titles have become shorter affairs. Not so with Reckoning. Big Huge Games is promising five distinct geographical regions that are stuffed full of NPC-packed towns, hundreds of sidequests, and (no joke) 120 dungeons. Best of all, those dungeons aren’t cut-and-paste like in some RPGs – Big Huge Games created some easy-to-use tools that allow them to quickly put together deep, interesting, hand-crafted dungeons.

    Factions: One of my favorite systems from Elder Scrolls IV: Oblivion was factions. Working through the various quests and storylines of the thieves, warrior, and mages guilds kept my attention even more than the main story. Oblivion lead designer Ken Rolston is heading up the Reckoning team, and he’s carried over the idea of these factions. In the demo, I watched a run-through of a quest for the Warsworn faction. This group of warriors for hire originated as a religious order that existed to fight a horrific race known as the Niskara. This once-extinguished enemy has returned to the world of Amalur, and throughout the Warsworn quest, they will have to reconnect with their roots.

    Open-ended class system: Rather than the RPG norm of choosing a class at the beginning of the game and being stuck with it till the end, Reckoning employs a unique class system known as “destinies.” As you level up and make ability and stat choices, you unlock non-traditional classes such as Wayfarer, Shadowcaster, and Slayer. You’ll be able to upgrade and change destinies as you progress, making for satisfyingly open-ended character progression.

    RPG combat that’s fun, fluid, and complex…really!: Yes, Reckoning is yet another RPG that’s embracing faster, more action-focused gameplay. Unlike games such as Dragon Age II, though, the combat in Reckoning looks and feels more like a straight action title or even a fighting game. I saw the player character – a hybrid warrior/rogue – use a devastating multi-stab attack, a lightning quick slash that dramatically paused time as he flew through an enemy several times, and a magic-infused smash that sent rocks flying up from the ground to crush his opponents. It’s visually impressive and looks utterly engaging. I can’t wait to get my hands on it for an extended period of time.

    The team also unveiled a special combat mode known as “fate shift.” By defeating enemies, the character builds up a special power related to his or her ability to change the fate of the world. Once enough has been collected, the character enters fate shift mode, at which point he or she can perform destructive finishing moves that can wipe out whole groups of opponents in stylish fashion.

    Fast yet deep dialogue: Some RPG nuts love lore, and some are just in it for the loot and the level grind. Reckoning should be able to appeal to both crowds. For those who want to know every drop of backstory, NPCs will have tons of recorded dialogue to work through. For those looking through the fastest way through conversations so they can get back to fighting, quest-critical dialogue choices will be highlighted in blue. It’s a tiny UI feature, but the blue text will greatly add to quality of life for gamers who are more excited about getting the next armor upgrade than learning Amalur’s history.

    Non-combat activities: Fighting is fun, but sometimes it’s nice to mix things up a little. Reckoning will contain plenty of non-combat options, including three kinds of crafting (alchemy, blacksmithing, and sagecraft, which allows you to create gems to socket into items), a persuasion ability to unlock more dialogue options, stealth that allows you to pickpocket and do sneak attacks, and a dispel ability that lets you play a mini-game to unlock warded treasure chests without being injured.

    These abilities can be leveled up for even more bonuses. For example, in its most basic form, the detect ability will simply allow you to uncover hidden passages and find traps. As you increase in level you’ll disarm the traps and eventually even salvage them for use in your own crafting.

    E3 2011 is the third time I’ve seen Kingdoms of Amalur: Reckoning in action, and I’m just as impressed as I was from the start. Do yourself a favor and don’t let this game slip under your radar. It’s got a good chance to be awesome when it comes out in 2012.

     
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk in de gaten houden deze game.
     
  8. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hoe meer ik erover lees hoe enthousiaster ik begin te worden :) !

    Geef mij deze RPG en ik hoef Skyrim, the Witcher II e.a. RPG's niet meer ! :p
    (hoewel ik ze allemaal wel wil spelen ... maar heb echt te kort aan "tijd" :mad: )

    Deze RPG spreekt me echter momenteel het meest aan van wat komen gaat op RPG vlak ... Deze RPG geeft me ook de indruk een heel sterke herspeelbaarheid/replayability te hebben ! Dat waardeer ik enorm.
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dit wordt echt een dijk van een RPG! De signs zijn overweldigend! Hier 4 minuten gameplay footage:

    G4
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ziet er geweldig uit. Grote namen ook die er aan meewerken :)

    Word een mooi RPG jaar zo, Dark Souls, Witcher II , Skyrim, Kingdoms of Alamur
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Kingdoms komt net als Risen 2 in 2012 uit, tenzij dit veranderd is maar dat betwijfel. Maar dat is geen ramp, aan Skyrim heb je eigenlijk al genoeg en dan komt waarschijnlijk The Witcher 2 er ook nog bij.
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    More RPG's than a man can play, baby! Yeah! :cool:
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Met jaar bedoelde ik meer van nu tot volgende zomer ipv het kalenderjaar 2011 :)

    4 echte AAA RPG's in een jaar tijd,.. dat is volgens mij nog niet eerder gebeurd?
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Vergeet je niet een rpg?

    Hint, het is een pc titel.
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Diablo III :D :)
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Eerst zien dan geloven :+
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind Morrowind en Oblivion opeens een stuk minder tof. 8)
     
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Game was ook winnaar van beste nieuwe IP van E3 op GT. Nu bezig met alle best offs aan het kijken.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat was Skyrim hoor!

    edit:

    *lama ben scheel 8)
     
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Sexy RPG met release date:

     

Deel Deze Pagina