[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Robin Hood, ook van Ridley Scott.

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Juni
    Films
    2. [​IMG] The Usual Suspects (Bryan Singer, 1995) :: 9.0
    3. [​IMG] 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968 ) :: 8.5
    4. [​IMG] L.A. Confidential (Curtis Hanson, 1997) :: 8.5
    5. [​IMG] The Fountain (Darren Aronofsky, 2006) :: 8.0
    6. [​IMG] Donnie Darko (Richard Kelly, 2001) :: 9.0
    7. [​IMG] The Prestige (Christopher Nolan, 2006) :: 8.5
    8. [​IMG] The Departed (Martin Scorsese, 2006) :: 8.0
    9. [​IMG] A Few Good Men (Rob Reiner, 1992) :: 8.5
    10. [​IMG] The Big Lebowski (Ethan Coen, Joel Coen, 1998 ) :: 7.5
    11. [​IMG] Law Abiding Citizen (F. Gary Gray, 2009) :: 7.3
    12. [​IMG] [Rec] (Jaume Balagueró, Paco Plaza, 2007) :: 7.7
    13. [​IMG] Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (Rob Marshall, 2011) :: 7.0
    14. [​IMG] Goodfellas (Martin Scorsese, 1990) :: 9.0
    15. [​IMG] Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987) :: 8.0

15 films, vrij veel voor mijn doen.

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht wtf geef jij alleen maar 8 en hoger, maar toen zag ik dat het alleen maar bazenfilms waren *)

5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Eerlijk is eerlijk, het verhaal van Avatar is gewoon ruk. Pocahontas in een modern jasje ;) Omdat James Cameron hier achter zit ( en met hulp van de verbluffende SFX ) word de film altijd door de hype de hemel in geprezen. Het was vernieuwend, meer niet.

Zaterdag maar eens richting Transformers : Dark of the Moon. Maar wel in IMAX 3D

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Het verhaal is helemaal niet ruk. Het is niet nieuw, het is niet origineel. Maar het is wel heel mooi. Door er de twist van een kreupele man die weer kan lopen aan toe te voegen, wordt het alleen maar mooier.

Ik vind het heel mooi hoe Avatar ruim anderhalf uur opbouwt naar de strijd op het einde. We zien hoe Jake Sully steeds meer leert over de wereld van de Na'vi en hoe hij daar langzaam op verliefd wordt. Dit vind ik heel mooi verfilmd. Het verveelde me geen moment.

Daarnaast is 3D hetgeen mij 't minst interesseert aan de film. Ik heb hem in de bios gezien in 3D. Leuk, maar ook niet meer. Wanneer ik thuis de film bekijk, geniet ik er net zo veel van.

Ik vind eigenlijk alles aan de film goed. Het acteerwerk is niet bijzonder, maar wel natuurlijk. Ik geloof de verschillende personages en hun motieven, die ook allemaal worden uitgelegd. De Director's Cut geeft hier een nog iets beter beeld in. Visueel is het natuurlijk prachtig, zo veel kleuren, zo veel verschillende ontwerpen van dieren en planten. Ook het geluid vind ik van hoog niveau, de eindstrijd en de vele achtergrondgeluiden in de jungle bijvoorbeeld. Ook de muziek vind ik goed. Tijdens de eindstrijd zitten er veel scènes met slow-motion effecten, door de tragische muziek leefde ik echt mee met de getroffen Na'vi. Het verhaal is, zoals ik zei, mooi en wordt goed opgebouwd.

Ik zie, op de originaliteit van het verhaal na, geen problemen met deze film.

En ohja, ik is wist niet eens wie James Cameron was totdat de reclamecampagnes voor Avatar begonnen.

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Je vindt het niet vervelend dat Avatar voorspelbaar is doordat het een groot herkauwd uitwerpsel is, gegoten in een 3D sausje?

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zoals ik geschreven heb, het 3D doet me niets. Toen ik de film voor het eerst zag, dacht ik helemaal niet na over de gelijkenissen met Pocahontas. Ik vond het spannend, was benieuwd wat er zou gebeuren en werd meegezogen in de wereld van Pandora. Natuurlijk kan je vanaf het moment dat er wat bloeit tussen Jake en Neytiri voorspellen dat het goed afloopt, maar dat geeft toch niet? Voor mij hoeft niet elke film een complete verrassing te zijn.

9. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    vanavond kwart over 10 in tilburg transformers 3D:D ben echt benieuwd. Al wel wat dingen gehoort erover maar wil hem toch in 3D zien dus ik post mijn beleving maandag:p

ps: niet zeiken over Avatar want dat is niet van James Cameron, en besides Oong is awesome... hij kan luchtsture en uiteindelijk ook water, vuur en aarde.... wat wil je nog meer?

10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    [yt]gWSiztP2Rp0&[/yt]

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oké, sorry Dagger, wij hebben 't natuurlijk over James Cameron's Avatar. :eek:

12. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi lijstje :thumbs:
    Zelf een heel mager maandje, kingdom of heaven was echter wel top!

Juni
    Films
    1. [​IMG] Män som hatar kvinnor (Niels Arden Oplev, 2009) :: 7.0
    2. [​IMG] Lethal Weapon 2 (Richard Donner, 1989) [​IMG] :: 5.5
    3. [​IMG] Casablanca (Michael Curtiz, 1942) :: 7.5
    4. [​IMG] Equilibrium (Kurt Wimmer, 2002) :: 7.5
    5. [​IMG] Remember the Titans (Boaz Yakin, 2000) :: 6.0
    6. [​IMG] Sucker Punch (Zack Snyder, 2011) :: 5.0
    7. [​IMG] The Adjustment Bureau (George Nolfi, 2011) :: 7.5
    8. [​IMG] Kingdom of Heaven (Ridley Scott, 2005) :: 8.0

Statistieken
    Totaal 8 films (maandgemiddelde: 7.0) gekeken:
    Totale speelduur: 947 min.

Best beoordeeld: Kingdom of Heaven (8.0, 7de dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Sucker Punch (5.0).

Media-verdeling
    [​IMG] 3.
    [​IMG] 2.
    [​IMG] 1.
    [​IMG] 2.

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nu heb ik dus kunnen zien dat Avatar niet origineel is, en nu?

14. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind 't wel een mooi portret van hoe, zoals ook in de omschrijving van het filmpje staat, 'whiteness' & 'otherness' wordt afgebeeld in mainstream cinema, en hoe dat racisme/superioriteitsgevoel eigenlijk als zoete koek erin gaat bij het grote publiek.

/edit: en ik snap dus niet hoe je iets spannend kunt vinden als het zo voorspelbaar als de pest is. Volgens mij is het meer dat je de wereld van de Naavi goed vindt, en niet per se de film zelf.

/edit2:

The Fly (David Cronenberg, 1986)

Het eerste half uur is veel te overhaast, er moet teveel gebeuren in kleine tijd. Echter, als Brundle eenmaal door zijn telepods is heen geweest begint het goede gedeelte van de film en is het een uitermate fascinerend spektakel. De metamorfose wordt mooi in beeld gebracht, en het is heerlijk gore zo nu en dan.

Enige jammerlijke vond ik het begin, en er had wat mij betreft ook wat minder aandacht mogen gaan naar de ietwat zoetsappige relatie tussen Brundle & Veronica. [8/10]

Laatst bewerkt: 1 jul 2011
  15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is het ook! Het filmpje vat heel goed samen hoe de Westerse cinema politiek correct probeert te zijn. Ik kon ook best lachen met 't filmpje.

Tja. Er zijn een paar momenten in de film dat Jake het loodje kan leggen, of dat je denkt dat de Na'vi het toch niet gaan overleven. Wanneer je dit voor het eerst ziet, wéét je natuurlijk dat de film goed moet aflopen. Maar toch vond ik het spannend in de bios toen!

En bedoel je nou dat je denkt dat ik de wereld in de film zo mooi vind, of dat ik het hele concept van die Na'vi mooi vindt (en daardoor de film goed vind)?

16. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Hahaha know. Maar believe it or not, ik heb die film Avatar, the last airbender ook in de bios gezien:p vind die tekenfilm echt baas dus het leek me vet.. en het was echt een kut film:p no action en uiteindelijk leert die maar 1 andere techniek...

Maar ik snap wel waar het over ging, en ik vind Avatar van James Cameron echt een gruwelijk vette film.... Heb hem in de bios gezien in 3D en vond hem super.... misschien niet origineel maar is niet te vergelijke met een andere film...

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik maakte ook maar een grapje tegen je. ;) The Last Airbender film heb ik niet gezien, alleen maar slechte dingen over gehoord. Ik bespaar mezelf de moeite. Wel wil ik nog eens heel de serie zien. Heb er vaak fragmenten van gezien en het lijkt me best leuk. De Nederlandse stemmen zijn ook best goed trouwens!

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Beide? Ik bedoel, de wereld in de film is toch niet los te zien van het concept van de Na'vi? Of begrijp ik je verkeerd.

Ik vind de Harry Potter films bijvoorbeeld ook supertof, maar dat is vooral om het Harry Potter gedeelte, en niet zozeer om de films zelf, want die zijn (afgezien van de laatste twee), behoorlijk slecht eigenlijk.

19. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Juni
    Films
    1. [​IMG] Scarface (Brian De Palma, 198:cool: :: 8.0
    2. [​IMG] Snatch. (Guy Ritchie, 2000) :: 8.5
    3. [​IMG] WALL·E (Andrew Stanton, 2008) :: 8.0
    4. [​IMG] The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972) :: 9.0

Statistieken
    Totaal 4 films (maandgemiddelde: 4.0) gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 4.

Totale speelduur: 546 min.
    Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: The Godfather (9.0, 1ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Scarface, WALL·E (8.0).

Media-verdeling
    [​IMG] 4.

Niet zoveel gezien, maar wel super toffe films. :cool:

20. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    de echte film moet je inderdaad niet kijken. tijd verspilling en in mijn geval ook geld verspilling:p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina