[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    De fuck zeg. Ik verbaas me echt hier, maar dat komt omdat ik The Island nooit gezien heb. :eek:

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    We hebben het over een scene van 3 seconden..belichting e.d. is volledig anders + er is een Transformer in geknald. Nou wohoo..

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Boeiend zal me niks verbazen als het bij zoveel films gebeurd. Beetje "zoek en gij zult vinden" principe.
    Als ik dat filmpje niet had gezien had ik het waarschijnlijk nooit gemerkt.

Btw die Highway wordt ook gebruikt in Matrix Reloaded. Stukje met het zwaard en de brandstof tank. :)

Laatst bewerkt: 2 jul 2011
  4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Joh, er wordt zo vaak stockfootage gebruikt in films. Ook al die fly-overs over steden zie je vaak terug.

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Blow Out (1981)

Uitstekende film. Heerlijk tijdsbeeld, sfeer prima. En conspiracyzaken zijn altijd boeiend.

6. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Transformers 3

Ik heb er van genoten, simpel. :)

7. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Same thing here.

(en Rosie is hot - screw the haters _0/ )

8. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Lekkere chick idd, komt tenminste niet als een slet/hoer over zoals Megan Fox. Niet dat zei niet lekker is, maar toch. :+

9. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Shaun of the Dead
    wow zag nadat ik hem gekeken had dat ie gewoon een 8/10 op imdb staat. Is deze film dan zo legendarisch? In het begin vond ik hem wel superlachen en er zaten zeker wel geniale stukken tussen, maar dat werd zeker naar het einde toe wel een stuk minder.
    6.9/10

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Net klaar met 28 Days Later.

Ik vind het een goede film. Hoewel het gaat om een infectie die zich verspreidt, ligt hier niet de nadruk op. Het gaat om het overleven ín een wereld met zombies. Het acteerwerk vond ik goed en hetzelfde kan worden gezegd van de muziek. De muziek hielp, IMO, goed bij het opwekken van bepaalde gedachtes, zoals bijvoorbeeld dat er iets zou gebeuren. Ik ben ook blij dat niet elk mogelijk moment werd gebruikt om zombies te laten voorkomen. Als voorbeeld kan je de overnachting in de open lucht nemen. Ik had het gevoel dat het zou worden overspoeld met zombies, maar uiteindelijk was dit niet het geval. Uiteindelijk was ik daar toch blij mee, want dan heb je toch soort van rust in een film met een kut situatie. Ik ben ook tevreden met de niet zo stereotype zombie in de film. Bij best veel zombiefilms of series zijn de zombies redelijk sloom tot erg sloom, maar hier rende ze wel als een gek. Dat maakte het ook enger, omdat je nu letterlijk moest sprinten voor je leven ipv dat je rustig kan joggen tussen een groep doden, als het ware. Het idee zelf ook, dat de doden zo snel zijn, doet mij al meer. Het is met snellere zombies nu ook minder nodig meer zombies in een scene toe te voegen om een gevoel op te wekken van 'Shit, ren voor je leven'. In andere films heb je slome zombies en als er dan één achter je aangaat, dan is het niet bepaald eng. Meestal gaat men dan ook voor kwantiteit en laten ze een massa van doden de hoofdpersonen in gevaar brengen. Nu is dat niet zo nodig, omdat je met een aantal al genoeg hebt. Alhoewel het nog 'enger' zou zijn als je een grote groep snelle zombies hebt.

Er zijn wel paar kritiekpunten van mijn kant. Ik vond dat het 'veranderen in een zombie van de vader' iets te snel was gegaan. Hoewel het, lijkt me, een dieptepunt hoort te zijn in de gebeurtenissen van de spelers, voelde het voor mij niet zo. Waarschijnlijk verwachte ik een scene waarbij het langer duurde voordat de vader dood ging, of althans op een andere manier. Daarnaast vond ik het gebeuren met Jim nadat hij Selena en Hannah probeerde te beschermen niet zo geweldig. Het voelde een beetje alsof hij 'Rambo' ging doen. Al moet ik zeggen dat, afgezonderd van zijn ninja skills, ik het hele infected in le mansion wel dope vond. Ik vond het einde IIG niet 'lekker aanvoelen'. Nadat Hannah de deur beukt, stopt het beeld even en dan skip je 28 dagen. Voor mijn gevoel konden ze beter laten zien hoe ze door de deur heengingen en wegreden ipv zo een pause. Wat daarna komt doet het voor mij ook niet echt. Het geeft ietwat een gevoel alsof alles nu goed is of wordt. Het was zo een snelle en toch wel grote verandering, dat ik het niet helemaal goed vond werken.

Al met al vond ik eigenlijk het eindgedeelte alleen niet zo geslaagd in bepaalde aspecten. Mijn score is dan ook een 8/10. Morgen het vervolg kijken, ik ben benieuwd.

11. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    The Island is best een goeie film ! Heerlijke actie scenes ook

12. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Transformers : Dark of the Moon IMAX3D

Geweldige ervaring. Geluid, beeld, actie. Heerlijk! Het verhaal is net zo als in deel 1 ( in het tweede deel ZAT amper verhaal ). Het voelde wel alsof ik complete stukken miste?

De Autobot Twins, Skids en Mudflap, komen op een gegeven moment in de hangaar met alle Autobots binnen rijden, daarna zie je e niet meer. WTF? Het ene moment red Bumblebee Sam en Lennox van Starscrean en 2 minuten later zijn ze gevangen. Het einde is ook echt, pats-boem, afgelopen.

De dood van Ironhide kwam echt als een smack-in-the-face. Ach, in de tekenfilm van 1986 ging hij ook dood als een bitch. Sentinel Prime ( Leonard Nimoy ) was overigens subliem! Ben alleen benieuwd hoe het hierna verder gaat? Megatron dood, misschien word hij Galvatron? Soundwave dood, Shockwave dood, Starscream dood ... dus Tyrant, er gaan er genoeg de pijp uit hahaha :+

Al met al, stukken beter als deel 2 maar het verhaal blijft dun. Toch op en top vermaak!
    7/10

13. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist The Warriors(1979) gekeken.
    Wel een dope actiefilm met een heerlijk sfeertje.
    Tijdens een enorme bijeenkomst van straatbendes wordt de leider van de grootste bende vermoord. De Warriors wordt de schuld in de schoenen geschoven, de wapenstilstand wordt opgeheven en de bendes gaan achter de Warriors aan.
    De Warriors slaan op de vlucht en proberen veilig thuis te geraken.

Het verhaal noch plot van deze film is geniaal, maar de sfeer red de film in mijn ogen.
    7.5/10

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Geweldige film idd. Eerste keer dat ik hem zag was toen ik 15 was ofzo. Kwam brak terug van uitgaan. En zette even SBS 6 op. Hele film zitten kijken toen. Daarna zeker nog 5x gezien. Hij is gewoon tof. :p

"Warriors, come out to play-i-ay" :D

15. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij kijkt idd gewoon lekker weg, en heeft een lekker rap tempo.

Ik vond het alleen wel jammer dat er geen reden achter het doodschieten van cyrus zat. En ook nergens een reden om de schuld aan de warriors te geven.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Vette film is dat idd!

Ik heb net Kelly's Heroes gezien. Echt een vette film. :D Het is wel even wennen om Clint Eastwood zonder cowboyhoed of .44 magnum te zien, maar het was echt een vette film. Weliswaar een oorlogsfilm, maar niet een of ander standaard verhaal over een saaie waargebeurde veldslag of het leed van de joden of weet ik veel wat, maar gewoon actie gemixed met humor. Voeg Clint Eastwood daar aan toe en je hebt een kaskraker. :D

17. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Vandaag ook heen geweest :)
    Verhaal is idd niet zo sterk. Maar verder echt geweldig.
    en die 2 kleine bots (hoe heten die ?) geweldige humor :lol:

En dan was er nog... Carly. Damn wat een lekker wijf :eek:

18. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ben zelf vrijdag ook naar transformers geweest:D En ik vond hem echt de shit...

Heel mooi verhaal lijn, goed bedacht en gvd wat is die Carly lekker:p mijn eerdere woorden dat Megan Fox erin zou moeten zitten neem ik terug:p

Wat ik raar vond, Zeta Prime is origineel de echte autobots leider geweest? en ook de leider voor Optimus. Nu was dit ineen keer Sentinel? beetje raar...

Ook vond ik raar dat Shockwave zo groot was, en ineen keer heel makkelijk dood ging, hetzelfde als Sentinel ( Die toch stuk groter was als de rest ) en megatron die ook snel dood gingen.

En wat ook niet echt klopt: wtf kan Bumblebee nogsteeds niet praten maar alleen via radio? in de film transporteren ze gvd een planeet maar een spraak besturing kunnen ze niet maken:p?

Al met al fcking vette film + goeie dosis humor wat het altijd leuker maakt.

8/10

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik het me goed herinner, hadden ze er in deel één of twee voor gekozen om die manier van praten bij Bumble Bee zo te houden (in de film zelf). Bee had wel aangegeven dat hij het kon repareren, indien gewenst. Verder was Megatron al half dood. Ik zou het best raar vinden als hij nog een lang gevecht kon houden met Prime. Al had het gevecht tussen Sentinel en Optimus wel iets beter gemogen. Zij waren toch de leiders, daar verwacht je wel wat meer van. Al bleef het dope.

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    [yt]UTrMc4bRcu0[/yt]

Ziet er super uit! Ik vind de cast echt fantastisch. Het is van de regissuer van Låt den rätte komma in. Lijkt me echt gaaf.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina