Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Patience, you need

2. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb net mijn nieuwe pc in elkaar gezet (zie nieuwe pc/onderdelen thread) maar nu heb ik een klein vraagje over wat praktischer is. Ik heb een casefan aan de achterkant die in beginsel alle warme lucht naar buiten blaast. Ik heb ook een CPU fan (Katana :cool: waarvan de fan gericht is in de richting van de casefan aan de achterkant en die lucht zuigt als het ware. Nu vroeg ik me af wat het handigste is. Kan ik het beste de casefan omdraaien zodat deze lucht van buiten naar binnen blaast en die lucht door de heatsink wordt geblazen door de CPU fan, of is het beter om de fan op mn CPU fan om te draaien zodat deze zuigt en de warme lucht uit de heatsink zo via de casefan naar buiten laat afvoeren? Zover ik weet is het het beste als de casefan de warme lucht naar buiten blaast en de CPU fan lucht naar binnen blaast. Dat lijkt me in dit geval niet erg handig omdat de airflow dan zwaar verstoord raakt. Die twee fans staan namelijk vlak naast elkaar.

3. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Wat zegt Speedfan?

Norton 360 heeft hier een feature voor, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Laatst bewerkt: 2 jul 2011
  4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik had een nieuwe harde schijf gekocht, 2 dagen later was die stuk. Leeftijd zegt niet zoveel ;). Als Windows zegt dat het probleem je HDD is, dan is dat dus zo.

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Naast bovenstaande vraag ook het volgende:
    Standaard saved Windows natuurlijk de programma's in C:/Program Files (of met (x86) erachter), maar nu ik die SSD heb wil ik natuurlijk niet alles op die SSD plempen. Hoe kan ik instellen dat de programma's nu standaard op de D-schijf komen? Bij voorbaat dank. ;)

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Tijdens de installatie van programma's kan je aangeven waar je ze wilt installeren. Als je een keer niet op 'Next' ramt zonder te lezen kom je het vanzelf tegen :+.

7. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170

Zoiets is gewoon het beste, die achterste fan gewoon outtake fan laten zijn. De afbeelding laat toch wel de beste manier zien :)

Van voor naar achter/boven!

8. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Jup, m'n hardeschijf blaast z'n laatste adem uit, heb exact dezelfde symptomen als bij mijn oude.
    Wat kan de oorzaak zijn en kan ik ook gebruik maken van mijn garantie?

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Nee, dat snap ik nog wel. Maar nu ben ik dus telkens dat installeermapje aan het zoeken. Is er niet een mogelijkheid om standaard op die andere HD terecht te komen zodat ik niet telkens in een verkenner hoef te kloten? :)

En thanks voor plaatje. Denk dat ik binnenkort maar ff de CPU fan (hele gevaarte, dus incl. heatsink) gewoon omdraai. Kan ik wel die rotzooi weer van m'n processor afboenen. :mad:

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij kan dat niet zonder je Program Files te verplaatsen. Meeste installers kijken volgens mij in je environment variables waar je program files dir is en bieden die als default aan.

Zou me er niet aan wagen om die aan te gaan passen, dat gaat je meer gezeik opleveren dan alleen bij installatie naar een andere map te moeten bladeren

11. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Hoeft niet persee.
    Mijn frontfan blaast naar binnen, net als de fan achter (zit aan WC, werkt beter als die ook koude lucht krijgt). Dan een 3e fan bovenop die alles naar buiten blaast.

Volgens Coolermaster de beste optie voor deze case. Wellicht is er ook voor zijn case zo'n advies?

12. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    + Mij is uitgelegd dat een grotere outtake ook beter dan een grotere intake. Er moet dus meer kracht in de lucht die er uit gaat dan die er in gaat. Zo zou de nadruk liggen op het afvoeren van hete lucht boven het aanvoeren van nieuwe lucht.

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Hoezo is het zo'n probleem? Hoevaak installeer je nou wat nieuws :+.

En pascal, je andere verhaal: welke kast heb je, en waar zitten je fans? Paint anders even de huidige situatie ;)

14. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik had even snel een afbeelding gezocht, maar ik ging er niet vanuit dat Pascal WC heeft. Met WC heb ik zelf nog niet te maken gehad, dus als jij zegt dat het beter is geloof ik je meteen :+.

Zelf heb ik een Antec p180, mijn setup:

Het is een oude foto, de kabels zijn wat beter weggewerkt nu (ook belangrijk), maar zo werkt het toch het beste in mijn kast.
    Die onderste pijl hoort iets meer naar links te zitten, rechts onder zit geen fan!

Laatst bewerkt: 3 jul 2011
  15. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Een aantal maanden geleden begon mijn pc langzamer te worden. Muziek schokte af en toe, brandprogramma's deden er uren over etc. Ik kwam erachter dat het kwam door stof in mijn fan. Na het schoonmaken ging alles weer als een trein. Ik heb nu (in mindere mate) dezelfde problemen, maar geen stof in mijn fan. Niet dat ik kan zien in ieder geval. Zou het achter de fan kunnen zitten? Kan ik dat zomaar eraf klikken? Zo technisch ben ik niet aangelegd :+

16. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Glasvesel ligt er nu. Officieel 30MB/s

Beneden op de laptop van me ouders krijg ik met speedtest ~22 MB/s
    Als ik het op mijn eigen pc doe krijg ik maximaal dit steeds, soms ook lager;

Met Steam download (al kan Steam iets druk zijn) maar 10-500 kb's.
    Sitecom 300N Wireless USB adaptar werd gezegd te kopen dus ook vanmiddag gedaan om boven ook te kunnen internetten.

Software ook officieel geinstalleerd.
    Link quality; 85%
    Signal strenght 1; 30-37%
    Signal strenght 2; ~44%
    Noice strenght; 26%

Zit er op zich niet erg ver van de router af (8-10 meter horizontaal gezien van 1e verdieping naar beneden).

Ligt dit puur aan die signal strenght? Want beneden met de laptop is er vrij weinig aan de hand. Of dat er nog instellingen niet goed staan?

Little bit confuzzled.

Laatst bewerkt: 7 jul 2011
  17. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Wel koelpasta gebruikt?
    Welke versie van Windows heb je en hoe oud is de install?
    Draai anders ff CCleaner (dat is een Registry cleaner, maar niet een erg aggresieve dus er zou in feite niks mis kunnen gaan, maak wel een backup zodat je als er iets mis gaat je het weer kan terug zetten).
    Probeer ook om op de schijf waar je Windows op hebt staan niet te vol te hebben.

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Tijd voor homeplugs. Gebruik ze zelf ook (starterkit van TP-Link).

19. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Das zo'n ding in de meterkast met een snoertje naar de router? En dan boven 1 met snoertje van dat ding naar de pc?
    Werkt natuurlijk ook gewoon voor de 360 lijkt me... dan moet ik er gewoon 3 hebben. PS3 kan wireless blijven opzich.

Eens kijken. Kan deze (usb wifi ding) altijd terugbrengen naar de winkel.

Laatst bewerkt: 7 jul 2011
  20. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zat dat aan bijv; http://tweakers.net/pricewatch/249317/sweex-powerline-ethernet-adapter-200-mbps-twinpack.html te denken. Twinpack, goede beoordeling en prijs.

Alleen dan heb ik de 360 nog. Ik heb naast mijn pc 2 stopcontacten. 1 heeft een verlengsnoer voor alles van de pc e.d. En een ander verlengsnoer loopt naar de tv/360/Ps3/Wii etc.

Als ik 1 homeplug in 1 van die 2 stopcontacten stop moet dat verlengsnoer dus op het andere verlengsnoer. En van wat ik lees werkt een homeplug het beste direct op een stopcontact. En dan heb ik straks 2 verlengsnoeren. Is dan een homeplug of dat wireless Microsoft ding het beste? Hoef op zich niet maximale downloadspeed te halen voor de 360.

edit; moest edit zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina