Direct X 11 + high-res textures: In-door ziet er imo iets beter uit (zie je wel niet op de screen ) maar het halveert wel mijn performance. Ik haal nu minstens 20fps terwijl het daarvoor 40 ofzo was.
Wat is het verschil met eerst? Die DX11 pack brengt leuke nieuwe features met zich mee, maar je moet wel echt weten waar je naar moet zoeken. Zijn niet bepaald wereldschokkende verschillen.
Nou, op die screens zie je eigenlijk niet veel . Enkel het water is ietsjes beter. Binnen is het vooral wat beter dankzij tesselation en POM, beide zorgen voor wat extra diepte in de omgeving. Maar inderdaad, wereldschokkend is het zeker niet en op gewone screens zeker niet.
Het zijn allemaal kleine tweaks, maar zo bij elkaar... Geeft toch net dat beetje extra. Wel vreemd dat het er niet op de release al in zat. Vergelijkings gifjes: Spoiler
Heb die gifjes al eerder gezien (heb heel de pdf over de 1.9 patch zelfs gelezen ). Samen zorgt het inderdaad voor dat beetje extra. Op een gewone screens zal je het niet snel zien, tenzij je de focus legt op de verbeteringen zoals bij die gifjes. Tijdens het spelen komt het echter wel zo over alsof er net dat extra aanwezig is. Imo is dat vooral te danken aan tesselation en POM (de grond van de 2de gif is verbeterd d.m.v. POM) die voor extra diepte zorgen.
Wel jammer dat het voor zo een grote performance hit zorgt. Hoop toch dit jaar een nieuwe PC te hebben, maar ik verwacht niet dat ie dan Crysis 2 mét deze patch goed zal kunnen draaien. Ach, we'll see...
Hangt er vanaf wat je in je pc steekt natuurlijk . De Nvidia kaarten zijn wat beter in tesselation performance dus deze presteren ook iets beter in Crysis 2 DX11. Niet dat het bij mij (voor het ogenblik) onspeelbaar is, ik zit in de meeste gevallen wel boven de 30 fps. Je bent gewoon jaloers .
Yeuh, morgen maar wat mods installeren. Om een 360 controller te gebruiken heb je zo'n dongle dinges nodig toch?