Vergelijk even de publieke IP adressen van allebei jullie internetverbinding (
www.watismijnip.nl) en kijk of de eerste drie blokken overeen komen (Dus 111.222.333.xxx). Ik meen me te herrineren dat UPC vroeger directe communicatie tussen IP adressen in hetzelfde subnet (dus de eerste drie blokken, aangezien het netmask bij UPC gewoon 255.255.255.0 is) blokkeerde, om het afluisteren van buren te voorkomen.
Mocht dat het geval zijn, dan zou ik om het te testen bij één van de twee een ander IP te krijgen (In een ander subnet), daar zijn een paar truukjes voor:
1. Modem lange tijd van stroom halen (Als je een weekendje weg bent ofzo, in ieder geval lang genoeg voor de DHCP lease om te verlopen, standaard bij UPC is dat drie dagen geloof ik)
2. Het MAC adres van de WAN poort van de router veranderen naar een MAC adres van één van de pc's in het netwerk (De meeste routers hebben deze functie wel), en het modem 30 seconden van de stroom halen.
3. Geen idee, wees creatief
Klik om te vergroten...