Ja dat is de eerste game, maar daar zaten ook uitgebreide zeeslagen in. Je kon op elk moment van de kaart naar zee switchen en vrij rondvaren. Je had ook een factiesysteem en dat bepaalde met wie je allemaal kon vechten op zee en wie je op probeerden te sporen. Echt SUPERvet, vooral die zeeslagen.
Nadat ik de game had uitgespeeld had ik 1.000.000+ studs. Gelijk begonnen alle characters te kopen om daarna wel weer even de cheats voor de multiplier in te voeren. *Google Wacht... wtf OMGDBSHFDSFSJBDHFRY. WAAROM WIST IK DAT NIET EERDER?! Ik heb nog maar 80k over, dus dat wordt zwaar om in de eerste plaats weer terug te komen op 500k voor de eerste multiplier hoed. En alle volgende hoedjes zijn weer een stuk duurder. De eerste Lego game die ik niet op 1000(G) krijg...?
Ben eigenlijk benieuwd hoeveel mensen het met me eens zijn dat het dynamische splitscreen wat Lego de laatste games gebruikt zéér desoriënterend is en zelfs het plezier in de game vermindert. Dan heb ik liever zoals het eerst was; geen splitscreen. Gewoon beide op 1 scherm. Moest je ook echt samenwerken ipv dat iemand in zijn eentje alvast het level ging oplossen. En nog iets: Dat gerinkel van de studs die je krijgt wordt nooit oud Ik kan het niet laten om alles kapot te maken ook al heb ik geen studs meer nodig.
Gisteren de eerste film uitgespeeld, moet zeggen dat het qua besturing erg op HP lijkt. Je hebt nu ook dat 'wiel' waarin je makkelijker personages kan wisselen. Ben er nu alleen nog niet helemaal achter hoe dat kompas van Jack Sparrow werkt. Is het nu de bedoeling dat je al die dingen op zijn kompas met B vind, of gaat dat automatisch en is het alleen een hulpmiddel. Merk nu ook dat je steeds meer moet puzzelen om dingen voor elkaar te krijgen, en die pijltjes zijn af en toe wel handig maar maakt het ook wel weer makkelijker. Tot nu toe ben ik er van aan het genieten, en vooral die zwaardgevechten zijn echt tof! (hoewel het natuurlijk niks anders is dan de lightsabel gevechten in Star Wars ) Wat me trouwens wel opviel is dat ik met de eerste playtrough zeer weinig flessen heb gevonden, zoek ik niet genoeg of is alles pas te vinden in de vrije gameplay. Maaaar, ik moet heel eerlijk zeggen: Ik vond HP tot nu toe nog steeds de leukste.
De meeste flessen zijn pas in Free Play te vinden, dus je doet niks verkeerd. Zodra er een story related dingetje is wat je moet vinden met het kompas wordt je aangespoord om het te gebruiken (door zo een icoon op de grond). Je hoeft dus niet álles in 1 keer te vinden. (kan ook niet eens, sommige locaties kun je immers pas in Free Play bereiken)
Zo, spel uitgespeeld en nu begint het pas. Ik vind wel dat er teveel verschillende characters zijn, je hebt er volgens mij in een level al minimaal een stuk of 6 nodig om het 100% uit te kunnen spelen. De ene heeft een hamer, de ander kan springen, pistool, groot pistool, zwaard, heavy etc etc. @Dulle Weet jij toevallig met welke characters ik het beste kan spelen? Wie is diegene met het 'grote pistool' om de glimmende objecten te kunnen slopen? En waar kan ik Blackbeard kopen?
Marty is die met het grote pistool. Maar als je Free Play gaat doen selecteert de game automatisch de benodigde personages. Krijg je Blackbeard niet gewoon ergens random in de hub wereld? Ik weet iig niet meer waar ik em heb opgepikt.
Zo, uitgespeeld. Was een zeer toffe game, verhaallijnen werden perfect aangehouden en de meeste characters kwamen erin voor. Ik vond het nu ook leuker dat je de red hats/bricks buiten de game (in the hub) kon zoeken, ipv in de game. Ook de minikits (de flessen, natuurlijk uit film 4) en het kompas waren erg leuk. Het enige nadeel waren de vele characters, voor elk dingetje had je weer een ander nodig (heb ik volgens mij hierboven ook al gezegd). Het was in het begin, als je ze nog niet allemaal hebt unlocked, nogal zoeken naar de juiste. Ik vond het echt een zeer vermakelijke game, veel leuker dan Batman/Star Wars, maar HP was toch nog beter. Daar kon je buiten de levels om nog allerlei dingetjes doen, nog meer dan bij Pirates. Nu alleen nog een paar achievements halen, zoals die 2 in Port Royal en die Extra Toggle. (volgens mij moet ik dan elk level weer spelen ofzo?)
Voor die extra toggle moet je (bijna) elk level opnieuw spelen, maar je hoeft ze niet uit te spelen. Even in dat level hoppen; langs elk personage switchen en voila. En ik vond het kompas juist een van de mindere dingen. Het haalt de snelheid enorm omlaag. Ik wil dingen kapot slaan, niet traag wat stippellijntjes volgen.
Dat lopen met het kompas had idd wel wat sneller gemogen. Hoewel ik het zelf niet als een echt probleem zag. Ben het trouwens met je eens dat het dynamische splitscreen niet lekker werkt.
Ah oke, volgens mij zag ik inderdaad al zoiets op TrueAchievements staan. Dat kompas is inderdaad (te) traag, maar het concept vind ik leuk. Het is een keer wat anders en het past precies in de stijl van Pirates.
LEGO: PotC ligt al een tijdje naast de 360, maar ik moet bekennen dat ik 'm nog niet gespeeld heb. Ben nog steeds met LA Noire bezig. Maar zodra die op 100% staat, ga ik er helemaal voor. Ik heb Indiana Jones grijs gespeeld, vind het een fantastisch concept en dat in combinatie met het verhaal van PotC moet het gewoon een hele leuke game zijn. Ik heb er zin in.
net met de game begonnen en wauw heerlijke game ik krijg het pirates muziekkie niet meer uit mn hoofd lol!
damn wat een heerlijk game, vind miss de beste lego game tot nu toe.. en zeker beste Potc game ever echt een heerlijke game.. (raar dat ie zo weinig aandacht krijgt??!??!) You're off the edge of the map 15 Highlight the secret 6th point on all 4 level select maps (Single Player Only). If you take a closer look at the 4 level select maps you'll notice a skull and crossbone on each of them.Simply highlight them once with your cursor(no need to press any buton) and the achievement will pop.They won't show up until you've completed a couple of levels on the respective map though alleen wat ik ook doe ik kan dat niet vinden??
Is dit spel ook Nederlandstalig en is dat dan ook meteen voor alle spellen het geval? Ik zag dat ik op Amazon voor 19dollar kan kopen maar heb geen idee of er dan ook Nederlands in zit of dat Xbox spellen per land uitkomen. Ben nog redelijk nieuw in de wereld van Xbox spellen, dus graag wat uitleg.