[XOne] Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 8]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 25 mei 2011.

  1. Wayne Rooney

    Wayne Rooney everton fc

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    5
    Bedoelde met de linkertrigger of hoe zeg je dat.
     
  2. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, het is een beetje moeilijk om iemand wat tips te geven die net voor het ''eerst'' aan pes begint.

    Het is ook een beetje wat je zelf leuk vind. Wil je lekker voetballen, of wil je zoveel mogelijk winnen. Dit verschil is voornamelijk online van belang.


    Wil je veel winnen, dan zal je toch echt de pes trucjes moeten leren. Wat zijn de sterke punten, maar waar ligt de zwakte van pes en hoe haal je hier mee je voordeel er uit.

    Is resultaat onbelangrijk en wil je voetballen, dan zit er maar 1 ding op: spelen, spelen en nog eens spelen. En informatie op zoeken, over bewegingen. bv op youtube en zo. Train je opstelling, je tactische zaken, dat moet je allemaal leren door veel te spelen. Niet iedereen speelt het fijnst met 433, dus iedereen moet dat voor zichzelf gaan uit zoeken.

    Het nadeel van echt voetbal spelen bij pes is, dat dit alleen leuk is als je echt heel erg goed bent. Dan moet je zoveel mogelijk beheersen, eigenlijk bijna alles. En zelfs dan ben je nog afhankelijk van pes zelf. (wat op zich logisch is, want het is immers een game, maar wel voor frustratie kan zorgen helaas)

    Passing, schieten, maar ook zoals de bal goed aan nemen, naar de juiste kant weg draaien, openen, kantelen, inspelen, kaatsen, positiespel: het kan allemaal net als in het echt.

    Ik vind dit persoonlijk het leukst, maar zogezegd, om zo plezier uit pes te halen moet je wel een ervaren speler zijn/worden. En een beetje verstand van voetbal is ook wel handig. (positiespel)

    Online zou je, hoe goed je ook bent, je ook moeten verlagen naar de typische pes misbruiksituaties om resultaten te halen. (bv niet schieten als je 1 op 1 staat voor de keeper, maar kappen en om de keeper heen, ook al lijkt de situatie zo dat schieten de enige juiste/realistische oplossing is)


    Ik speel zelf het liefst online, omdat pes tegen de cpu ik persoonlijk niks aan vind, en als je tegen een echte tegenstander speelt, lijkt het ineens veel meer op voetbal dan tov offline. Helaas is het wel zo dat het percentage idioten online bij voetbalgames ongeveer op 90% ligt. Ik verbaas me er nog steeds over dat het vinden van een leuke tegenstander op sommige avondjes gewoon niet te doen is. 1 op de soms 25 potjes heb ik iemand die net als ik wil spelen.

    Daarom denk ik dat een onervaren pesser maar heel weinig plezier uit de online modus kan halen. Eerst wat skills leren, en dan proberen op een goede community als die van Han te gaan spelen. Daar zitten wat meer spelers die ook lekker willen voetballen. Althans, die indruk heb ik. Quick match en gaan zal veel frustratie op leveren. Of je nu wint of niet.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik kan me wel aansluiten wat je zegt over idioten online. Je hebt er zelfs bij die een 7-0-3 opstelling maken. Allemaal verdedigen en dan op de counter een lange bal naar een van de drie spitsen. Ik heb echter goede hoop dat met de strategische verbeteringen bij PES 2012 daar een eind aan wordt gemaakt...
     
  4. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb em vanmiddag toch maar even aangeschaft.. het blijft toch PES he..;)
    Het schieten blijf ik nog wel lastig vinden.. ik weet nu dat je goed moet kijken dat er een beetje ruimte tussen de speler en de bal zit, en dat lukt ook wel.. maar kan je hem ook nog krullen ofzo, of hard met de wreef schieten? en hoe doe je een stift?

    Verder vind ik de voorzetten ook lastig, ik heb niet echt het gevoel dat je veel controle heb over een voorzet, klopt dat?
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Voorzetten zijn inderdaad beetje raar geregeld IMO, maar hiermee ben ik echt geholpen:

    [yt]PRofHzsowTM[/yt]

    Dat is ook het enige moment dat ik manual passing gebruik. En ik speel vrijwel alles over de flanken.
     
  6. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Als ik deze beelden zie dan vraag ik mij nog af waarom er mensen voor Viva kiezen :+
    Met een beetje oefenen kun je echt hele mooie situaties maken... (en er van genieten)
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    PESfan is nog steeds down 8).



    :mad:
     
  8. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je die video van voorzetten ziet, dan snap ik niet dat mensen altijd over grafix en vooral animaties beginnen.

    Het ziet er toch gewoon zeer goed uit? Als je met een schuin oog half zo kijkt lijkt het net echt.

    Dan krijg ik ook meteen zin om weer te spelen. Nou, fifa ziet er fantastisch uit, maar als ik daar naar kijk word ik daar (nog) niet warm of koud van. ALs je een pes video ziet, krijg je zin om te voetballen.

    Althans, dat heb ik.

    Over die voor zetten. Ik zie dat er weinig is veranderd. Maar er zijn idd heel veel mogelijkheden om voor te geven. En hou rekening met het voorzetvak, dat begint ongeveer ter hoogte van de 16, geef je voor dat vak voor reageerd de bal totaal anders. Met L1 erbij kan je hem wel vroeg inswingen, anders wordt het een gewone lange pass.

    Je moet heel goed op je bezetting voor de goal letten. En voor veel situaties moet je de juiste voorzet type kiezen, plus de plek waar je wilt dat ie komt.

    En vergeet de (lofted) trough ball niet.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
  9. MennoO

    MennoO Active Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    14
    Hoge voorzetten gebruik ik ook echt zelden. Ik vind ze veelste wisselvallig. De ene keer komt hij wel goed aan en dan 10 minuten later geef ik hem op precies dezelfde manier alleen gaat hij dan vaak te hard of te zacht. Ik gebruik wel eens een lage voorzet die gaan er nog wel eens in bij mij
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Pff, gisternacht zat ik ff ML te spelen.. Vlak voordat ik ging pitten ging ik nog ff wat wedstrijden simuleren omdat ik bijna in de transfer periode zat en benieuwd wat voor biedingen ik kreeg..

    Save ik vervolgens over m'n goede save heen. Godverdekut :mad:
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
  12. Pinohelmond

    Pinohelmond Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk. Zelf even een community aanmaken is het makkelijkste, met z´n 2en er in en de host kan vervolgens kiezen in welk team hij wil spelen en je dus samen in een team kan spelen.

    Best leuk om te doen! Humor ook, als een tegenstander plotseling van twee kanten een aanslag te verwerken krijgt..
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Je kan ook gewoon een player match aanmaken en daar met 4 man ingaan:). Dan hoef je enkel nog kanten te kiezen.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Whut PES2012 niet meer nodig :p.
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Gisteren echt een heerlijke pot pes gespeeld tegen een vriend, stond 3-3 in de 84e minuut en is uiteindelijk na 90 minuten spelen nog in 5-5 geeindigd.:lol:
     
  16. mikeVermeule

    mikeVermeule Active Member

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Opstelling, is bij PES enorm belangrijk. Online altijd met Engeland 2 goede spitsen, kopkracht bij uittrappen op je middenveld ook wel van belang! :) goede game.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    PEfan is ook weer online! 1 maand downtime 8).
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Speel nu ook weer PES 2011 sinds tijden. Bevalt me nog steeds erg goed, net de Zuid Amerikaanse Copa gewonnen. Nu even op zoek naar een Option File voor de tweede Engelse League mét spelers en met winter transfers. Mocht iemand een linkje hebben; graag!

    Edit; Gevonden!
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  19. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin ook langszaam in topvorm te komen, gisteren een wktj gespeeld en heb denk ik 3 schoten op goal weg gegeven.

    Ben echt toe aan een nieuwe pes, deze kan ik dromen. En dit wordt een instant buy, hoe slecht ie ook is, ik moet soieso een nieuwe pes hebben. En ik heb er best wel vertrouwen in dat deze game weer leuk(er) wordt.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Ik heb na 5 jaar ook de Champions League gewonnen met Nottingham Forest, dus 2012 komt mooi op tijd!
     

Deel Deze Pagina