Eisen: Prijs: max 850 euro Schermgrootte: 15-16 inch Gebruik: I7, 6GB en een redelijke videokaart Gamen en videobewerking, desktop vervanging. Iemand advies?
Een Dell XPS 15 is wel iets. Hier kun je hem aanpassen: http://configure.euro.dell.com/dell...&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&model_id=xps-l502x
Zijn laptops van Dell een beetje degelijke dingen? Ik wil er wel een jaar of 3-4 mee doen namelijk. Heb op de één of andere manier altijd een soort van afkeer tegen Dell... Terecht of helemaal niet?
Laptops van Dell zijn imo prima Zelf goede ervaringen mee. Gaan niet stuk (tenzij je te hard op het scherm slaat ) Inspiron 6400 3 jaar probleemloos kunnen gebruiken
Mijn moeder heeft een dell inspiron 15R en die voelt toch wel een beetje fragiel aan hoor. Dan vind ik mijn eigen laptop een stuk steviger aanvoelen. Maar ondertussen is ze er al 3 keer mee op reis geweest en word dat ding overal mee naar toe genomen en er is nog niets mis mee. Dus het zit wel goed denk.
De XPS blijft een geweldig ding, veel degelijker worden laptops niet gemaakt (en nu niet aankomen met die dingen die je kan verzuipen etc. ). Het was echt een openbaring vergeleken met mijn vorige laptop (Acer ).
Heb nu nog geen 2 jaar een Acer Aspire 7730G waarvan het beeldscherm flipt als ik m net open. Na een tijdje kan ik linksonder bij t scharnier een beetje duwen en dan doet ie t wel goed waarna hij na nog langer wachten gewoon zonder duwen gewoon werkt. Had hiervoor ook een Acer die na 3 of 4 jaar ook beeldscherm problemen kreeg. Had daarvan t scherm opengemaakt en connectors goed aangedrukt waarna t beter ging, maar dat lukt bij deze helaas niet. Volgende laptop wordt iig geen Acer, maar eigenlijk geen geld om nu alweer voor 800 een nieuwe te kopen..
Deze discussie heb ik al eens eerder opgestart, maar ik blijf er bij. Ik raad nooit een Acer model aan. De mensen bij wie deze langer als 2 jaar mee gaan, zijn een uitzondering op de regel. Voor dagelijks school gebruik moet je gewoon iets meer geld uitgeven aan kwaliteit en service, in plaats van aan de prestaties. Wat dat betreft kun je op het gebied van Windows het beste kijken naar Asus, Sony of de HP workstations. Mocht je helemaal een digibeet zijn, koop dan zelfs nog een Apple. Deze laptops zijn gewoon build to last en de hardware verouderd lang zo snel niet. Je ziet MacBooks van 4-5 jaar geleden nog prima mee komen met de huis-tuin-en-keuken activiteiten. Gamen en videobewerking moet je sowieso niet echt willen op je laptop.
Zijn die Sony Vaio dingen wat? Of is het gewoon overpriced? Vriendinlief heeft er één, weet niet precies wat voor type. Ziet er leuk uit enzo maar zijn ze degelijk?
De kwaliteit (op Apple na) en service in geval van garantie zijn daarnaast wel beter als elk ander merk.
Ik vroeg me af of jullie me konden helpen met het zoeken naar een goedkope laptop? Waar moet ik op letten en dergelijke? Ik ben echt een tech-noob dus ik wil een degelijk ding kopen waarmee ik kan internetten, word documenten maken en die standaard shit. Mijn budget ligt tussen de 200-300 euro. Verder heb ik op het moment een Acer Aspire die al 3 jaar oud is, en nu heel erg snel oververhit en uitvalt wanneer ik een film of iets kijk. Ook daalt de framerate bij het kijken van youtube filmpjes of zo enorm na een tijdje doordat ie zo heet wordt, waardoor ik niet meer fatsoenlijk op youtube/andere streaming sites terecht kan. Dit wil ik bij een volgende laptop natuurlijk niet hebben, waar moet ik dan op letten bij aanschaf?
En je hebt nog een Compaq model van €275-€300 met een processor van 4 jaar oud. Niet aan te raden. Leg er inderdaad €75-€100 bij en je kunt een i3 kopen, de best bestede €100 ooit!
Die had ik dus al weggelaten, omdat dat dus zwaar verouderd is. Daarnaast raad ik je inderdaad ook aan je budget te verhogen naar zo'n 400-500 euro.
Guys! Ik ben al 22 jaar laptoploos, dus ivm stages etc wordt het hoogtijd om zoiets aan te schaffen. Probleem is dat ik niet weet wat voor budget ik er voor uit moet trekken. Gamen heeft zeker niet de nadruk (behalve wat oude games zoals SimCity 4 en Sims 3 in redelijk goede kwaliteit), multimedia doe ik via m'n mediaspeler. Oftewel dan blijft er alleen nog maar internet over... Nu ben ik natuurlijk wel een gamer, dus ik zat een beetje te zoeken en wil wel 2.3GHz ongeveer. Is dit teveel voor mijn wensen? Ik ga waarschijnlijk nog games als Football Manager, Skyrim (die hoeft niet in supermooie kwaliteit), Rollercoaster Tycoon 3 etc installeren. Dan zit ik met die 2.3Ghz wel goed toch? Als ik een beetje ga rondneuzen kom ik bij dit: http://tweakers.net/pricewatch/280112/asus-k53sv-sx146v.html#tab:info Asus K53. Goede ervaringen met Asus, plus 2,3GHz en i5 processor. Goede koop of niet? Prijs ligt onder de 600€, wat absoluut mijn plafond is, hoger is een overkill vermoed ik. Alleen weet ik niet of een i3 ook aan mijn eisen voldoet. Dit is de i3 versie geloof ik: http://tweakers.net/pricewatch/280111/asus-k53sj-sx216v.html#tab:info Alternatieven: http://tweakers.net/pricewatch/275761/toshiba-satellite-l650-1nc.html#tab:info (2.6Ghz?!) http://tweakers.net/pricewatch/280569/msi-cx640-050nl.html#tab:info (2.1Ghz) Enig advies zou ik zeer waarderen.