[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Prima Politieke thriller die op het einde iets meer Drama wordt.
    Op het einde bij de credits lieten ze ook de echte Valerie Plame zien wanneer ze voor het congres moet getuigen. En dan maakt het toch wat extra indruk omdat het waargebeurd is.

7.5/10

2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Wrecked: Als je 'Wrecked' al een toepasselijke naam voor de film vond, dan wil ik nog wel een stukje verder gaan en het 'Piece of shit' noemen. 3/10

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.kubrick2001.com/

Geeft een vrij heldere interpretatie van de film. Dit is dus NIET per se hoe de regisseur het heeft bedoeld, hij zegt ook dat je vrij bent om te speculeren over de film.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Beginstuk vond ik wel cool, waarin een van de twee groepen zich door het mysterieuze enorme plak drop (:+) evolueerde en de macht over nam. Oh, en HAL deed me naar zijn einde toe enorm veel aan GlaDOS uit Portal denken. :cool: Vast een grote invloed geweest.
    Het stuk tot het laatste half uur vond ik echt fenomenaal. Goede rustgevende sfeer, enorm strakke beelden en geweldige cameravoering en goede geluiden/muziek. Dat ademen dat je meerdere keren hoorde was echt heel goed gedaan en gaf je echt het gevoel in de ruimte te zijn in zo'n pak. Over de muziek gesproken: Ik dacht in het begin dat ik geen beeld had. Zat al van 'fuuuuuuu'. :+

Maar door veel van die dingen voelde het echt niet aan als een film uit '68. Het enige wat je daar aan herinnerde waren de eerste 20 minuten en de verschillende setpieces die in die tijd natuurlijk heel modern en spacey waren, maar nu ouderwets zijn.

Maar ik zat aan het einde iig zo:

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Tanx, het is nu iets duidelijker. Behalve het einde, dat is nog steeds even vaag. Het enige wat ik van het einde beter snap is iig dat [spoiler1]de hoofdpersoon dood is.[/spoiler1]

Haha dat had ik ook! :lol:

Trouwens, ik vond dat koor als je zo'n monolith zag écht irritant. Doe mij dan maar een stuk of 100 violen, een echt orkest, ipv 100 gillende mensen. :+

6. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    The Thing 2011

[yt]UKjErC2JLQc[/yt]

edit: ik vind het er echt als een verlepte kut uitzien.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    'Apen' met gereedschap, mensen met gereedschap, ruimtereizen, opstandige computers, het ontdekken van meer dan we nu denken te weten. Je ziet geen rode draad tussen die 'schreeuwende apen' en 'random shit'? ;)

Hebben jij een Moddereter trouwens samen gekeken of wat? :D

Edit: Oh, whoops, ik zie wat reacties over het hoofd geloof ik.

Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zag allerlei verbanden, maar ik zie inderdaad geen rode draad tussen die scenes met de apen en dit:

[yt]AXS8P0HksQo[/yt]

:+

Zoals ik al zei: letterlijk het enige waar ik aan kon denken het laatste half uur was: "WTF!?"

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    [spoiler1]Dood, of wordt ie herboren als 'starchild'? ;)[/spoiler1]

Je kunt zo lekker blijven denken over deze film. Uit '68 en hij zal waarschijnlijk altijd actueel blijven.

Ik gok dat een mogelijke tweede keer, misschien wel over twintig jaar, als je de film nog eens ziet, je hem (nog) vele malen fascinerender vindt. Moddereter ongetwijfeld ook :)

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Nouja, het is meer een metafoor voor de volgende stap in de evolutie van de mensheid, als ik die site mag geloven. Dus in fysieke zin verdwenen/dood, maar nu een soort een met het universum ding.

Ik vond het wel lekker onheilspellend. Paste er imo goed bij.

Maar goed, ik blijf zeggen: De beelden waren echt zo impressive, ik geloof gewoon nog steeds niet dat het uit 1968 kan komen.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet hem nog steeds kijken eigenlijk.
    Had btw hetzelfde met Blade Runner. Als je die op br ziet, geloof je echt niet dat die film uit 82 komt. Geweldig hoe zo sommige films kunnen op poetsen.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat komt niet door het poetsen hoor :D

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    1080p scheelt enorm.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat bedoel je?

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    De cinematografie is sowieso briljant. Heb vandaag toch wel een dagje briljante cinematografie achter de kiezen, eerste OUATITW (met commentaar, erg tof) en daarna deze film. _O_

16. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat de beelden (nog) zo geloofwaardig zijn komt niet omdat het beeld scherper is, maar omdat de special effects, als je ze zo mag noemen, gewoonweg briljant zijn en hun tijd ver vooruit waren.

Maar Bladerunner is wel een sterk staaltje oppoetskunst ook. Goddelijk mooi.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oja dat ook natuurlijk. Had volgens mij wel eens een screen gepost.

Edit:

18. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben bij BR vooral nog steeds overdonderd door de details op afstand. Dat had ik bij The Dark Knight, maar ook bij Blade Runner. Enorme gebouwen die op het oog enorm ver zijn, en waar je met het blote oog nooit zoveel detail in zou moeten kunnen waarnemen. Dat maakt BR voor mij echt een meerwaarde.

@ Moddereter: Heb ze allebei ook maar even besteld bij Bol. Dank voor de tip.

19. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Das Leben der Anderen
    Super goede film, 1 van de beste film die ik dit jaar gezien heb. Echt ontroerend verhaal. In het voormalige DDR wordt een schrijver bespioneerd door de Stasi, en dan komt het verhaal op gang, zal verder geen spoilers geven. Je moet de film gewoon zelf zien.
    9/10

The Getaway1972
    Wat films van Steve McQueen aan het zien. Jammer dat hij zo vroeg overleden is, goeie acteur. Kan weinig over het verhaal zeggen zonder te spoilen. Maar vond het best een leuke film, wederom gewoon al die sfeer.
    7,8/10

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Je zal geen spijt hebben. Kwaliteit is erg goed en dan helemaal die van 2001: A Space Odyssey. :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina