Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Inderdaad een moederbord voor AGP videokaarten, dat zijn al niet meer degene die nog ruimschoots op voorraad liggen. http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1391

Je zou eens moeten googlen (of pricewatch/tweakers) op een HD4650, HD 3850 of HD3650. Dat zijn de beste kaarten voor AGP sloten.

Echter zijn die het geld niet meer waard in mijn ogen. Je koopt tegenwoordig een 5xxx of 6xxx serie voor €50 tot €80. Stop dus niet teveel geld meer in dit oude beestje, het wordt tijd voor een i3-i5 upgrade. Dan zul je ook gelijk ddr3 geheugen, bijbehorende videokaart en moederbord aan moeten schaffen.

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de informatie jongens.
    Ik hoopte er stiekem toch nog een game pc van te kunnen maken. Eentje voor de wat "oudere games".

Ik heb zelf ook rond gekeken, een kaart zoals dit zou dus niet goed werken?:

Of iets als een Geforce 6600 oid (als ik die nog ergens kan vinden)?

3. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Volgens mij is de GT210 een PCIe kaart. Dat gaat dus niet passen niet.

De Geforce 7950 GT is de snelste Nvidea AGP kaart nog op markt, de 6600 zit daar een stuk of 6-7 'stapjes' onder. Van een 5200 > een 6600 is niet echt een sprong vooruit, eerder 2 of 3 'stapjes'.

Mijn laatste tip, en dan zijn je 'help-me-out'-credit op: Kies voor 1 van de 3 Radeon HD kaarten uit mijn vorige post, of kijk voor de 7600GT of 7900GS (De 7950GT schijnen wat problemen mee te zijn, omdat dit orgineel een PCI-e kaart is). Het is vrij makkelijk te zeggen, des te duurder, des te beter. Twijfel je nog tussen 2 kaarten, typ even de namen in op google, bijvoorbeeld; 6600 vs HD3850.

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals dank, ik zal zelf veel Googl'n, wat ik uiteraard al volop doe. Goed om te weten dat ik dus moet kijken naar een AGP aansluiting. Wellicht dat ik hem via Ebay koop.. Meeste videokaarten die ik zo zie bij mycom etc lijken pci.

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik werk bij MyCom Groningen, wij hebben inderdaad alleen maar PCIe kaarten. Alles wat in het hoofdmagazijn van MyCom staat heeft een gemiddelde omloop van 2 weken, zodra AGP dus niet echt meer gewilt is, raakt het uit het assortiment. Hetzelfde geld voor alle wat grotere computer winkels, dus daar zul je het niet zo snel treffen.

Het gaat dus wel om PCI Express, verwar dit niet met PCI, dat is namelijk nog ouder dan AGP en wordt voornamelijk gebruikt voor netwerk kaarten, sata controllers, een aantal geluidskaarten etc.

Succes met je zoektocht.

6. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Over dat pixel garantie. Binnen 7 dagen (internetaankopen) kun je ALTIJD je aankoop terugsturen onder welke reden dan ook. Meestal als je dan geen dode pixels hebt zul je die ook niet snel krijgen. Onzin dus om 30-60 euro te betalen.

7. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Bijna elke uni heeft naar mijn weten een laptop voor studenten aanbieding. Dingen zijn geschikt voor alles wat je er maar mee moet gaan doen. :)
    Daarbij krijg je alle software en helpdesk ook vanuit de uni, wat best makkelijk kan zijn.

8. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik post het hier ook maar even misschien heeft iemand een goed idee. Ik kreeg zojuist onderstaande email :mad:

Mugen 2 pakken?

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mugen2 is een prima Cooler!

10. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben voor de Mugen 2 gegaan :). Moet nu alleen nog een monitor bestellen. Ding is alleen dat degene die ik wil nergens (snel) leverbaar is :mad:

11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Dan doet het je misschien goed dat ik gisteren de extra ram heb gekocht bij de MyCom in Hoofddorp.

Anywayz: weet iemand een goede website/ winkel voor (oudere) videokaarten?

12. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn laptop begint aardig gedateerd te raken, daarom ben ik van plan om na de zomer een nieuw systeem aan te schaffen. Ik zit nu alleen heel erg te twijfelen over wat ik moet kopen. De pc wil ik gebruiken voor mijn studie, het downloaden en bekijken van films, en in mindere mate ook voor games.
    Games die ik wil spelen zijn: Starcraft 2, Diablo 3, Battlefield 3, Skyrim, en gewoon wat oudere (gedatteerde) games.

Waar ik tussen twijfel is een Mac of gewoon een desktop zelf samenstellen op alternate ofzo.
    Kan ik met een Mac gewoon de bovengenoemde games spelen? Zijn er mogelijkheden om ook nog vista te draaien op de Mac zodat dit wel kan? Alvast bedankt :)

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je wil gamen moet je geen Mac kopen, daar zit gewoon te slechte hardware in voor een te dure prijs.

14. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Fully agree. Er is op dit moment geen (betaalbare) Mac waarop je BF3 en Skyrim een beetje redelijk kunt spelen. Neemt niet weg dat een Mac in mijn ogen nog steeds superieur is aan een Windows machine, het enige vlak waarop je moet inboeken zijn games.

Een leuk systeempje waarop je BF3 lekker kunt draaien zal tegenwoordig rond de €1000 zitten (alleen de kast). Denk dan aan een GTX 570, i7-960, 12 GB DDR 1600 en een bijbehorend moederbord, voeding, behuizing, schijf etc.

15. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  16. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    12GB ram is ook overkill, dat gaat BF3 er niet uit trekken, geen enkele game. (het scheelt toch weer 60>100 euro :+).

Als het op alleen de kast aankomt ben je voor 800 euro wel klaar om BF3 voluit te spelen :)

17. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Met de nieuwe triple channel moederborden ga je zeker winst pakken met 12 GB ram t.o.v. 8GB ram!

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voor 4gb ddr3 betaal je atm geloof ik zo'n 40 eu voor.

19. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Bedankt nog voor je reactie!

Vanmiddag ben ik op stap geweest voor een laptop, en heb deze laptop *Klik* voor 455 euro ex btw + gratis HP printer gekocht. Daarnaast ook Office gekocht voor 60 euro (studentenprijs). Na een paar uur uitproberen kan ik toch wel zeggen dat het een prima laptop voor mij is; prachtig scherm, lekkere toetsen, snel en ziet er mooi uit :).

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Waar bestellen jullie je hardware?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina