[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Kwijlt nu al richting Bios voor een releasevraagje? :+

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Jij misschien? Doe wat je niet laten kan.

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    :F:

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Nog meer The Hobbit fotos hier

http://www.imdb.com/title/tt0903624/

Dit is dus een prequal toch? Alles speelt zich nog voor LOTR af, en met een jongere Gandalf? (hoewel ie dat niet echt is op die cover)

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    3:10 to Yuma (2007)

Heerlijke western die zeker het bekijken waard is.
    Als fan van die oude westerns uit de 50s en 60s, valt het mij dan ook vaak op dat de moderne westerns veel charisma missen die de oude gouden zo erg sterk maakte. Daarom was ik ook blij dat Mangold koos voor een remake, alhoewel dat gevoel natuurlijk snel plaats maakte voor de vrees van een totaal verkeerde uitvoering. Maar na het bezichtigen van de film kan ik toch wel concluderen dat Mangold een geslaagde western sfeer heeft neergezet.
    De sterrencast valt al gelijk op, met Crowe en Bale als de 2 hoofdrolspelers die de film moeten maken. En dat lukt ze met gemak, ik ben ondertussen wel fan geworden van beide acteurs. Hoewel ik het mentale aspect een beetje miste wat in het origineel wel duidelijk aanwezig was. Vooral de motivatie van Evans kwam heel slecht naar voren. Zijn drijfveren werden niet echt duidelijk aan het licht gebracht, waar dat in het origineel wat langer werd behandeld. Aan de andere kant vond ik Wade juist weer veel sluwer en tactischer overkomen. Dat is overigens eerder te wijten aan Mangold dan aan de acteurs, want de regie is hier wel voor een wat spectaculairdere uitvoering gegaan. En eigenlijk is dat maar beter ook, een 1 op 1 remake zit niemand op te wachten. Alhoewel Mangold aardig aan het origineel heeft gehouden, is het toch wel weer een hele andere film. Ik kan dan ook iedereen aanraden beide 'versies' te kijken.
    De muziek in de film was erg goed, met zo'n typisch western banjo er doorheen, zoals ook de mannen uit de 60s ze gebruikte in de films. Combineer dit met goed acteerwerk, strakke actie die goed in beeld is gebracht en een leuke verhaallijn, en je hebt een hele leuke western.

7.4/10

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Past wel precies in het rijtje van Kick Ass en Scott Pilgrim qua vaagheid en humor.
    Richting het einde was het wel heel erg grof, maar niet in trend van over de top.
    Ellen Page character was geniaal gestoord en vaak om haar moeten lachen.
    Wel een aanrader als je de hele tijd WTF wilt zeggen. :D

7.5/10

Laatst bewerkt: 24 jul 2011
  7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Schindler's List gezien. Man, wat een ontzettend indrukwekkende film zeg. En dan bedoel ik vooral het laatste uur. Daarvoor vond ik het wel wat eentonig, maar het einde was echt wel enorm indrukwekkend. En natuurlijk helemaal dat het waargebeurd is. Het is ook wel een mooi gebaar van Steven Spielberg, de regisseur, dat hij niet betaald wilden worden voor het maken van deze film (las ik bij Trivia op IMDb), omdat hij dat bloedgeld zou vinden.

En het was trouwens ook de laatste film die ik nog moest uit de IMDb top 10, die heb ik nu eindelijk allemaal gezien.

Wat me trouwens echt blijft bijstaan van de film, omdat het zó grof was, was het pad in het werk kamp. Dat van grafstenen gemaakt was.

EDIT: Damn, What I Watch doet het weer eens niet. :mad: Al de hele avond niet trouwens.

Laatst bewerkt: 25 jul 2011
  8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, bandbreedte overschreden, dus ik hoop dat het niet te lang duurt. Ik wil de films van vandaag ook toevoegen (Blade Runner en The New World). Over Blade Runner kan ik niet zoveel zeggen. Aan de ene kant vond ik hem behoorlijk vet, visueel gezien, en ook een paar scenes, en aan de andere kant vond ik een groot gedeelte van het acteerwerk matig en houterig. Ik wil eerst maar eens lezen op WiW wat mensen er nu zo fantastisch aan vinden.

The New World daarentegen was een nog groter visueel spektakel (nu mijn derde Malick en wat maakt die man prachtige dingen zeg), en inhoudelijk ook dik in orde. Bleef de 3 uur die het duurde veel meer geboeid dan de 2 uur van Blade Runner.

Laatst bewerkt: 25 jul 2011
  9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    [yt]XQIERSvp03w[/yt]
    Journey to the Center of the Earth
    Ik vond het een heel vermakelijke avonturenfilm, speciale effecten ook dik in orde, acteerwerk wel grappig soms. cijfer: 7,5

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al 2 dagen niet. :mad:

Gisteren eindelijk eens The Matrix gekeken. Op zich wel een aardige film, maar het kwam pas echt los na 1,5 uur toen er eindelijk wat actie in kwam. Het eerste uur was imo op sommige momenten maar een beetje saai. :+ Misschien ooit nog eens deel 2 en 3 kijken.

Dit weekend ook nog Easy A en (500) Days of Summer gekeken. Allebei een beetje 'vrouwenfilms' en ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Easy A was echt heel grappig, met een leuke rol van Emma Stone. (500) Days of Summer was een romantische film, met een goed verhaal en perfect uitgevoerd met al die dagen door elkaar heen.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond Easy A ook best leuk. :D

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Heb me enorme weten te vermaken met Easy A. Die ouders waren echt geniaal _O_ Kan het ook niet echt een specifieke vrouwenfilm noemen. Vind het eerder een parodie op vrouwenfilms. Daarnaast is Emma Stone natuurlijk een enorm geile donder!

Super

Vind Ryan Wilson in The Office briljant, maar deze film kon me echt totaal niet bekoren. Wazig verhaal dat alle kanten op waggelt en een irritante Ellen Page. Echt een goede actrice maar kwam er niet uit in deze film naar mijn mening. Dat lachje de helen tijd :eek: Hooguit 2 keer gelachen en op momenten bijna de film uitgezet. De paar nasty scènes maakten dan wel weer iets goed.

5/10

Your Highness

Als je Pineapple Express leuk vond dan vind je deze ook fantastisch. Ben sowieso een enorme fan van James Franco en Zooey Deschanel, dus dat zat al snor. Zeker een aanrader! Heb op momenten echt krom gelegen van het lachen. "It's motherfucking magic" :lol:

8/10

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is er al een goede versie van YH uit dan?

14. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
  15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah die nog steeds. Ja die kijk ik nooit eigenlijk. Zelfde als cam kwaliteit bijna.

16. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    PVV rip. Niet de beste kwaliteit beeld maar goed te doen imo. Ga er sowieso heen als ie in de bios komt, maar kon me echt niet inhouden :p Heb Pineapple Express nu iets van 6 keer gezien en ik ga nog steeds iedere keer stuk. Zal met Your Highness wss ook het geval zijn.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja die rip staat er best lang op volgens mij. 2 maanden zeker.
    Best raar. Maar DVD release staat geplanned voor 9 Augustus dus waarschijnlijk volgende week ergens te vinden.

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja wist niet precies of dit een film was die mannen ook konden waarderen vandaar. In tegenstelling tot al die highschool films was deze ook daadwerkelijk grappig, scheelt ook wel. ;)

19. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    "I'm Adopted" WHAT?! OH MY GOD? WHO TOLD YOU???

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Die heb ik al 4x gekeken :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina