De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

1. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Laten we eerlijk zijn hoe vaak ga je apparatuur nou eigenlijk verplaatsen.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Niet heel vaak maar ik heb toch al eens een kabeltje verspeelt doordat er wat geschoven moest worden.

Maar misschien ligt t wel aan mij.

Precies dat soort kabeltjes heb ik dus verspeeld :+

Koop nu altijd zoiets, kost maar een klein beetje meer maar is net wat steviger

heb t dan niet over t merk maar puur over de kop en de rubber bescherming

Laatst bewerkt: 24 jul 2011
  3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zojuist 4 x QED Performance HDMI binnen gekregen.
    Mooie dikke kabels, goeie aansluitingen en vooral, paars!
    Vorige week besteld via Ebay, in de UK. Vanmorgen al door DPD afgeleverd, geweldig gewoon.

Vanmiddag even de 'oude' kabels vervangen door deze nieuwe beestjes.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zit er aan te denken om de Panasonic weer van de muur te halen en deze op een nieuwe tv-meubel te zetten.

Dacht zelf aan dit Ikea (Besta) meubel.

Achter mijn huidige Oppli meubel ligt een gigantische berg kabels.
    De Oppli is met 39cm veelste laag.

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Sja dan had je net zo goed die TX-P50VT20E kunnen nemen he :'-(

6. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Gewoon laten hangen!
    Nieuw (dieper) meubeltje om je kabels te verbergen. ;)

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De VT20E kwam ik alleen nog tegen bij Correct en wat ben ik blij dat ik daar geen tv gekocht hebt.
    Een nieuwe tv beloven en vervolgens een demo opsturen met 2500 branduren :mad:

De nieuwe meubels zijn bijna allemaal 40cm terwijl de Oppli 50cm breed is.
    Die 10cm heb ik hier hard nodig.

Zag net ook dat de Besta bestaat uit 2 losse kasten ipv 1 grote kast :mad:
    --
    Na het zien van de Besta kast hou ik het toch maar bij de Oppli.
    De Besta is niet meer dan een keukenkastje op pootjes :mad:

8. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
  9. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Net even mijn eigen 46 inch opgemeten deze is 117 cm. Zie op verschillende websites dat het beelddiagonaal 117 is, maar dit lijkt bij mijn 46pz80 inclusief de behuizing, is dit altijd zo?

Ben een keuze aan het maken tussen de 55VT30 en de 65VT30, de laatste is 165 cm, dit moet in mijn kamer nog lukken als dit inclusief behuizing is. 55 inch vindt ik eigenlijk te klein na het zien in de MM. Had even het gevoel dat het gewoon een 46 inch was tot ik op het bordje eronder keek.

Iemand trouwens enig idee hoe duur de 65 inch is in een winkel als de MM, op internet vindt ik alleen maar prijzen tussen de 3800 -4000.

Laatst bewerkt: 30 jul 2011
  10. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ze meten de grootte van het scherm in een diagonaal.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Elke MM hanteert zijn eigen prijzen , kan straks bij de MM (Hengelo) natuurlijk wel even kijken voor jouw.

Alle winkels hier in de regio bezocht en heb nergens een Panasonic DMP-BDT310 kunnen vinden :mad:
    Vond wel de BDT300 kon een demo kopen voor € 300.

12. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn BDT310 via bol.com bij clever cow gekocht voor 180 of 190 euro.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de MM hier hadden ze alleen de 42GT20 , 42VT20 en 50VT20
    Uit de 30 serie hadden ze helemaal niets.

14. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, zag vorige week bij MM Cruquius alleen de 42vt30 en die was geloof ik €13-1400

In ieder geval bedankt voor het kijken:thumbs:

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zoek niet meer langer en heb de BDT310 besteld bij Bol.com

Heb een paar weken geleden nog geïnformeerd bij Plasma Discounter.
    Bedankt voor uw interesse, de Panasonic TX-P42VT30 heeft momenteel een prijs van 1499,00 euro inclusief btw

16. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Je zal geen spijt van je aankoop krijgen. Alleen de veel duurdere Oppo BDP-95 laat de BDT310 achter zich maar is 4x zo duur. De BDT310 verslaat de Oppo BDP-93 wat een geweldige prestatie is.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De Oppo heeft aansluiting die ik "nooit" zal gebruiken 8)

Bol.com was iets duurder dan de andere aanbieders , maar ik weet 2 dingen zeker.
    1. BD-speler op voorraad.
    2. Betalen via Acceptgiro.

Bij de BCC moest ik de bestelling direct afrekenen via iDeal en de levertijd was minimaal 2 weken.

De bestelling van DealExtreme kan elke moment afgeleverd worden en dan nog 1x het meubel en Panasonic van de muur halen.
    Dinsdag van het werk een paar kabelgoten meenemen om alles netjes weg te kunnen werken.

--
    Van alle winkels waar ik was wist geen enkele verkoper dat er BD-spelers zijn met 2 HDMI-uitgangen.
    De BCC vertelde eerlijk dat hij weer wat geleerd had terwijl de verkoper bij S&F bleef volhouden dat het onmogelijk was.
    De verkoper bij S&F bleef ook volhouden dat DD-TreuHD en DTS-HD via toslink mogelijk was.

18. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb thuis een hele set electronica apparaten. Via een Receiver worden een experiabox (glasvezel tv van KPN), Blu-Ray speler en wisselend een Xbox 360 of PS3 aangesloten met HDMI-kabels op een Plasmatv. Aan de receiver zit nog een 5.1 surround set vast.

Normaal werkt dit prima. Ik zet het apparaat dat ik wil gebruiken, de tv en de receiver aan, de receiver schkaelt meestal zelf naar het goede kanaal, dus bijv. game als de Xbox 360 aanstaat en de TV staat meestal gewoon op de juiste HDMI input en schakelt vaak ook automatisch en dan werkt het allemaal prima.

Maar sinds een paar dagen, en ik heb een sterk vermoeden dat het sinds een zware onweersbui van afgelopen donderdagavond is (toen hier in de buurt en ook bij ons van KPN glasvezel alles eruit lag en we een nieuwe modem hebben gekregen waarna tv, internet en bellen het weer deed, behalve dan op mijn kamer, waar ik pas later achter kwam), werken mn apparaten niet meer. Als ik alles aanzette stond bijv. de Xbox 360 of Experiabox en de tv en receiver wel aan, maar de tv gaf geen beeld, alleen sneeuw of zwart.

Ik ben nu bezig om te proberen het probleem op te lossen of in ieder geval de oorzaak te vinden, maar ik kom er niet uit en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Conclusies tot nu toe:
    - Experiabox ging los van tv gewoon aan en naar ned 1. aangesloten op tv (zonder tussenkomst receiver) doet hij niks, beetje met hdmikabel geklooid en toen gaf ie ineens beeld, maar ging hij opnieuw installeren (doet hij altijd als hij van de stroom is geweest). Maar op een bepaald punt komt hij steeds niet verder en begint hij steeds opnieuw met de installatie, tv schakelt dan naar sneeuw en zwart.

- Xbox 360 gaat gewoon aan, maar doet het niet rechtstreeks (zonder receiver ertussen) via hdmi, verschillende kabels en alle hdmi-poorten van tv geprobeerd. Voor zover ik weet ligt het niet aan de instelling op de tv of de selectie van het hdmi-kanaal of iets dergelijks, maar wie weet is daar toch ergens iets veranderd waardoor hij het beeld niet weergeeft. Via scart wordt het xbox 360 beeld wel weergegeven op de tv.

- Als ik de tv aanzet en dan hdmi kabel rechtstreeks (zonder receiver ertussen) in PS3 of Blu-Ray speler geeft die wel beeld op tv, ditmaal via hdmi-poort 4 op tv, eerst gebruikte ik altijd poort 1. PS3 of Blu-Ray speler via Receiver naar tv geeft geen beeld, terwijl receiver op juiste bron staat, kan eventueel iets verkeerd staan in de instelling ofzo, maar niet dat ik weet.

Ik begrijp er tot nu toe vrij weinig van, mss is er in meerdere apparaten van alles kapot gegaan door een blikseminslag ofzo? Ik heb geen idee en denk dat ik misschien maar een dure reparatiemonteur erbij moet halen ofzo? Of weten jullie nog iets?

19. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb een vraag. Mijn HD samsung tv werkt niet goed met bepaalde games. In ieder geval Halo 3 reageert de tv veel langzamer dan normaal. Helemaal als ik snel om me heen kijk zie je dat het beeld "lagt". Terwijl deze tv juist 100 hertz ondersteunt (wat volgens mij juist voor snelle beelden is?). Ik heb al beetje met instellingen lopen klooien, maar merk weinig verschil.

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je de problemen ook na het inschakelen van de game-modes ?

Deel Deze Pagina