Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik heb nog nooit mijn bios geupdate (asus p5k mobo), is het verstandig om dit een keertje te doen, en wat zijn de voor en nadelen?

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Als je nergens last van hebt, niks aan je bios doen.

3. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn nieuwe PC is binnen (vreugdedansje)
    Maar nu gebruikt mijn beeldscherm niet het hele scherm oppvervlak(en het is ook niet scherp). Er zitten 2 grafische kaarten in de PC die beide met hdmi op mijn pc zijn aangesloten. Mijn vorige PC gebruikte wel het hele opvervlak. Ik heb de drivers toch echt geinstalleerd. Resolutie staat gewoon op 1920-1080. Waar ligt dit aan?

4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Is je beeldscherm een TV? Kijk eens in Catalyst Control Center bij de Scaling opties van je beeldscherm, ga eens aan de schuif met die balk. Misschien dat het daar aan ligt :)

5. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx, op deze manier krijg ik hem wel full screen, maar het beeld is nog niet scherp. Ik ben noob met crossfire dus ik doe vast wat verkeerd :+

Edit: hij loopt via mijn hdmi ingang, zit daar de fout misschien? of zijn de hdmi instellingen van mijn beeldscherm nog niet goed ingesteld?

Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  6. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Update: mijn PC wilde niet meer opstarten, hij gaf aan dat de harde schijf defect is. Vandaag heb ik een nieuwe harde schijf gekocht en deze samen met windows 7 geinstalleerd, pc doet het nu weer prima :thumbs:

Ik heb echter 2 vraagjes:
    1. Op mijn oude harde schijf staan nog wat foto's die ik krijg zou willen overzetten naar de nieuwe harde schijf. De verkoper bij Dynabite vertelde mij dat het mogelijk is om de oude harde schijf eveneens in de desktop te bevestigen zodat je hem kunt zien terwijl je vanaf de nieuwe harde schijf werkt. Ik zie echter nergens plek in mijn desktop om een 2e harde schijf te plaatsen... waar kan ik dit doen?

2. Ik had mijn oude harde schijf opgedeeld in 3 partities, het schijnt namelijk veilig te zijn om Windows op een aparte partitie te zetten? Dit wil ik bij mijn nieuwe harde schijf daarom ook weer doen, maar hoe ga ik dan te werk?

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    1. Je kan je HDD ook wel ff buiten je kast hangen, zolang de kabel lang genoeg zijn.
    2. In Schijfbeheer kan je een schijf splitsen in partities.

8. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb een laptop van m'n werk te leen sinds vrijdag, alleen doet ie nu een beetje vreemd wanneer ik 'm uit de schermbeveiliging haal. Zie screenshot.

Iemand misschien enig idee wat dit kan zijn? Lijkt mij een hardwarematig probleem. Het is overigens een Vostro 3700.

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Zal wel de videokaart zijn. Probeer eens driver te updaten?

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Al geprobeerd, meest recente drivers zijn geïnstalleerd. Morgen maar even vragen op 't werk of er nog garantie op het ding zit. Denk het wel.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Haat aan ziggo modems.

Had de hele tijd last van weg vallend internet enzo. Dus dacht van, ik ga het modem zo maken, dat alleen de router maar een ip krijgt. Misschien helpt dat. Had dus static gegevens ingevuld in het modem en router. Maar geen internet als gevolg. Alles terug gezet, dhcp weer aan enzo, krijgt m'n router geen ip adres meer van het Ubee modem.
    Iemand een oplossing?

Waarom leveren die kut providers niet gewoon een modem, net zoals Onsbrabantnet. Waar je zelf voor je router mag zorgen. Dit werkt zoveel makkelijker.

12. mikalanca1

mikalanca1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi, even een vraagje, kan ik een ati x1550 met een asus eah4850 samen laten werken??

specs
    amd athlon ii x4 620
    3 gig ram
    320 hard disk
    GA-MA785GT-UD3H moederbord
    directx11

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Allereerst vraag ik me heel erg af of die X1550 wel wat toe gaat voegen mocht je het werkend krijgen. Daarnaast doet dat moederbord crossfire in 16x/4x, niet echt optimaal al zal die X1550 niet zoveel merken van 4x snelheid. Maar of het überhaupt gaat werken weet ik niet. Je hebt ze toch beide al thuis liggen? Gewoon proberen dus?

14. mikalanca1

mikalanca1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo ik heb het even geprobeert....Toen ik hem erin had gezet had ik bfbc2 als test gedaan.
    normaal loopt die rond de 40-50 fps maar MET die kaart rond 60 (soms 70).
    alles op high maar antialaysing op 1 (kan niet meer), wel met losse 4850.

15. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben momenteel mijn broer aan het helpen met het opbouwen van een zijn nieuwe pc.

Er is echter een probleem (en ik ben bang een dood Moederbord). Het is een Maximus IV Extreme-Z van Asus/republic of gamers

Alles opgebouwd een aangesloten en toen proberen optestarten. De PC doet helemaal niets bij opstarten, echt niets. (fans ook niet, ook de fan van PSU niet) EATXPWR en EATX12V van het moederbord zijn aangesloten. De PSU is niet het probleem, even aangesloten op andere pc en daar doet hij het goed.

De Power en Reset zitten ook goed aangesloten.

Het lijkt wel of dat het moederbord dood is of dat het moederbord niet snapt dat hij moet aangaan. Moederbord heeft trouwens ook een onboard aan/uit & reset knop, maar die doen ook niets.

Zien wij nu iets over het hoofd of is de conclusie moederbord dood correct?

Laatst bewerkt: 10 aug 2011
  16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Conclusie moederbord zou ik niet zeggen, zoek eerst maar uit waarom je PSU niet aangaat. Leg alles gewoon buiten de kast en alleen basale powerkabels aangesloten (20/24pin moederbord, 4/8pin CPU, 1 reepje RAM, evt. videokaart met kabels en dan gewoon aanzetten en kijken of je beeld krijgt.

17. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het geprobeerd, maar alles wat ik probeer, er komt gewoon geen enkele leven in.

PSU functioneert goed (getest in andere pc)
    Moederbord zonder CPU doet niets
    Moederbord met alleen CPU doet niets
    Moederbord met 1 reep RAM doet het niet (Verschillende rams geprobeerd)
    Moederbord met 1 RAM en CPU doet niets (Verschillende rams geprobeerd)
    Er hoort ook een ledje te gaan branden als je stroom aansluit (ook als hij uitstaat) die doet ook niets.
    Hij weigert dienst en ik snap niet echt waarom. Raar vind ik dat hij niet eens stroom vraagt van de PSU, dat doen ze meestal toch wel als er een ander onderdeel kapot is. Mij lijkt het dat het moederbord dood is of een foute connectie ergens heeft. Vanmiddag met Azerty gesproken en die doen er niet moeilijk over om hem te vervangen.

Ook een andere PSU geprobeerd waarvan ik zeker weet dat hij het doet (vanuit deze pc) en daar reageert hij ook niet op.

Laatst bewerkt: 12 aug 2011
  18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    In dat geval lijkt het me inderdaad ook dat het aan het moederbord ligt. Zeker als de winkel niet moeilijk doet over het omruilen zou ik dat dan ook doen. Het is niet gek dat hij niet om stroom vraagt als je mobo dood is. Je aan/uit knop zit verbonden aan het moederbord, als die het signaal om aan te gaan niet doorgeeft aan de PSU, dan zal die ook niks doen.

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Blijft vreemd, vooral dat de PSU niet reageert. Ruil maar om dan...

20. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Zo... Dit is wel een ramp van een pc zeg. Het ene probleem na het ander. Stiekem wel leuk, maar ik heb er wel genoeg van onderhand :p

Moederbord omgewisseld en alles weer aangesloten en de pc doet het.

Nu wilt hij alleen windows 7 niet goed installeren (legale versie). Install vanaf dvd gaat goed.

Hij doet alles totdat hij voor de eerste keer windows moet opstarten:
    PC start op
    Windows laadscherm komt (waar je het windows logo midden in beeld ziet)
    Daarna blijft het beeld zwart of reboot de pc zichzelf.
    Hij stopt dus net voor het scherm waarin je je wachtwoord moet invoeren.

Naar veilig modus kan ik niet in. Start hij wel correct op maar geeft dan de melding: "installatie kan niet in veilige modus voltooien".

Ik kijk er morgen weer na. Misschien iets met de videokaart of iets in de BIOS?

Leuk projectje dit :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina