Welke videokaart ?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door iNdie^, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Dan mag je meteen weer een nieuw moederbord kopen, want de meeste nieuwe processors (i7 bijvoorbeeld) passen niet op socket 775. ;)

2. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  3. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Uhmm... achja dan voorlopig maar geen nieuwe processor ;).

Ja dat was al eerder gezegt maar toen stond het hier al en ik denk kan net zo goed in deze topic blijven. Anders is het zo dubbel :)

4. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Bij nader inzien heb ik toch maar even gekeken naar een moederbord met s1155. Ik heb de bestelling van het moederbord met s775 geannuleerd.
    Dan betaal ik lieverd nu iets meer dan dat ik straks weer een rond de 60 euro mag neerleggen. Nou had ik dit moederbord gezien maar is dat wat link ?

5. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Over moederborden moet je niet zo moeilijk doen, hier is niets mis mee.

6. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Dat zeg je wel zo leuk, maar het is toch belangrijk om een fatsoenlijk moederbord te hebben dat alles heeft wat jij nodig gaat hebben. Duur hoeft het niet altijd te zijn, maar een mobo is ook belangrijk :)

Als je in de toekomst geen Crossfire of SLI wil draaien (ga ik niet van uit :+) dan is dit moederbord idd goed :)

7. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb er ook nog een Intel Processor Core i3-2120, s1155 bij besteld maar zit bij zo'n pakket ook een cooler of moet die er appart bij gekocht worden ?

8. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Bij de x4 van een vriend van mij zit geen koeler, dus ga daar maar niet van uit.
    Als je er een bij krijgt is het een slechte.

9. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zat nog even te kijken voor een cooler en ik zie er veel voor een s1156 maar passen die ook op een s1155 of moet ik dan echt even goed verder zoeken ?

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog niet 100 % zeker of mijn videokaart goed geinstalleerd is maar age of empires 3 loopt met alles aan als een tiet _O_

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Dat is trouwens wel een heel oldschool pctje, MetalSonic. :+

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    True, true, en ik had hem bijna weggegooid (had geen beeld) gelukkig een vriend gebeld die tips gaf, even later 1 gig ram gekocht en sinds vandaag dus een hd 4650..

Kan het nog steeds niet geloven dat hij nu gewoon vlotter is dan mijn laptop:

Latitude D830

Edit: hoe kom ik nou weer op 310 xD

Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  13. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Wat heb je besteld? Een i3 boxed? Als hij boxed is zit er een standaard koeler bij, goed zat als je niet gaat overclocken ofzo. Het is absoluut geen slechte koeler!!
    , Intel gaat geen koeler leveren die hun processor niet kan koelen. Ik heb nu zelf ook (tijdelijk) de standaard koeler op mijn I5 2500k zitten, hij houd de temps netjes binnen de perken hoor (idle en load).
    Mocht je toch een andere koeler willen bestellen, bij de specs staan alle sockets waar een koeler op kan, staat 1155 er niet bij, dan zou ik het niet proberen :+

Nog een vraagje:
    Ik zie je praten over moederbord en processor, je hebt er toch wel DDR3 geheugen bijgekocht he? Ik denk, ik vraag het even voor de zekerheid :+

Laatst bewerkt: 29 jul 2011
  14. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Ja heb er hiervan 2 besteld Corsair XMS3 DDR3,1333-2GB.
    Maar is mooi want ik heb een boxed gekocht :)

15. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Inderdaad de koeler die bij de Intel processor zit is zeker niet slecht natuurlijk is het niet voor overclocken bedoelt maar ik neem aan dat je dit toch niet gaat doen, een moederbord is op zich wel belangerijk die jij hebt gekozen is goed genoeg voor de hardware die je er in wilt doen, ik zou zelf alleen voor een ATX moederbord gaan en niet voor een micro, maar dat ben ik. :+

16. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Een MicroATX is toch niet dezelfde vorm als een ATX ? En van deze wist ik zeker dat hij in mijn kast paste.
    Dit is trouwens wat ik nou allemaal gekocht heb:

Asus Moederbord P8H61-M B3,s1155
    Intel Processor Core i3-2120, s1155
    Asus Videokaart Radeon EAH5570,1GB
    Cooler Master Voeding GX 550W
    2x Corsair Geheugen XMS3 DDR3,1333-2GB

Het is allemaal wat duurder geworden dan ik eigenlijk in gedachten had maar ik kan weer even vooruit }:]

17. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ah, natuurlijk ligt het ook aan je formaat van je PC kast, dan is deze moederbord een betere keuze want een ATX moederbord is inderdaad groter.

Laatst bewerkt: 29 jul 2011
  18. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Nou alles zit in me pc en het deed het allemaal. Alle drivers zijn geïnstalleerd en alles zag er goed uit. Op dat moment was ik gaan werken en kwam na 5 uur terug en toen stond me beeldscherm op zwart/grijs (geen power save mode). Ik heb uhm toen opnieuw opgestart en hij startte gewoon op maar na een paar seconde op mijn bureaublad staan ging die weer op zwart.
    Op dit moment krijgt ik ook geen beeld meer. Als ik me videokaart eruit haal en me beeldscherm in de onboard videokaart stop dan doet tie het wel weer :mad:.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen ?

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Misschien toch een voeding met te lage wattage?

20. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Me voeding is 550 watt zou dat niet genoeg zijn ? En kan ik dat ergens vinden hoeveel watt me videokaart van me voeding vraagt ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina