[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Haha, wat een quatsch en een non-argument tegelijk om op de man te gaan spelen. Lafbek.

Ja, laten we Donald Duck en Katrien ook vergelijken met Casablanca omdat het allebei liedesverhalen betreffen. Is totáál niet relevant.

Films op zo'n enorm ander niveau en met zo'n andere insteek. Het slaat gewoon nergens op om ze te vergelijken. En dan ook nog de cijfers naast elkaar leggen, jezus :emo:

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik moet zeggen dat mijn bek ook even open viel toen je het plot van The New World vergeleek met Avatar hoor. The New World is inhoudelijk toch wel een stuk sterker. Uitgediepte personages en zo.

En hoezo twijfel je aan het poetische vermogen van Malick, terwijl je de sfeer van de film wel goed vindt? Dat kun je toch niet los van elkaar zien?

/edit: dat je hem te lang vond, daar kan ik me op zich wel wat bij voorstellen, maar ik had het zelf geen probleem gevonden als hij nog een uur langer had geduurd. :)

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    @ Henrive: Met dat punt ben ik het min of meer eens. Ik vind die poëtische zinnen in de voice-over ook nogal geforceerd overkomen. De beelden en de muziek waren voor mij al ruim voldoende. Maar ik word doorgaans sowieso misselijk van poëzie, dus aan mij hebben ze wat dat betreft geen goeie.

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Waar je je al niet druk om kan maken zeg. Rotdag op je werk nera?

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het gaat er niet om dat het beide liefdesverhalen zijn, het gaat erom dat ze allebei overduidelijk op hetzelfde verhaal gebaseerd zijn.

Net zoals bijv The wild bunch en The magnificent 7 allebei op Seven samurai gebaseerd zijn.

Het is toch juist interessant om 2 films die op zulke verschillende manieren hetzelfde verhaal vertellen te vergelijken?

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik vergelijk de films toch ook niet 1 op 1? Ik zeg ook dat Cameron en Malick een totaal andere invulling geven aan een verhaal dat redelijk dicht bij elkaar ligt. Maar alleen het feit dat ik Avatar en New World in 1 zin noem doet allemaal alarmbellen rinkelen terwijl dat nergens voor nodig is :p.
    En die sfeer wordt niet alleen gevormd door de poetische voicovers... Maar vooral de beelden vond ik heerlijk om te zien. Al hadden ze echt wat goede dialogen erin gedaan was dat nog beter tot z'n recht gekomen. Het idee achter het gefluister vond ik namelijk wel tof, alleen soms kraamde ze echt cliché onzin uit IMO.

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik had daar geen last van, vooral Pocahontas' tekst - ookal mocht het hier en daar wat cheesy zijn - paste wel goed bij haar personage.

En kunnen we het alsjeblieft eens inhoudelijk houden, zonder allemaal gelijk weer op de man te spelen of maar weer dingen te roepen. Ik voel weer de maandelijkse "Wie-is-de-meest-serieuze-filmkijker" discussie opkomen en daar word ik een beetje schijtziek van, eigenlijk.

/edit: Nee, precies, de sfeer ontstaat zeker niet alleen door de voice-overs. Daar zijn ze, losstaand, ook niet sterk genoeg voor. Maar ze werken wel versterkend, samen met de cinematografie, muziek & voice-overs ontstond er een hele mooie beeldpoezie met een ontzettend fijn ritme.

Maar goed, ik denk ook dat ik me er niet aan ergerde omdat het met The Tree of Life eigenlijk nog 'erger' was, dus ik was al wel wat gewend. :)

Laatst bewerkt: 29 jul 2011
  8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Voor die verkiezing meld ik mij af ja, ik ben maar een simpele filmkijker die meer geniet van simpele films als Snatch dan diepe shit zoals Mulholland Drive :p.

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Edit: Fuck dit. Zoek het lekker uit ook.

Exact waarom ik er mee stop. De 'redactie' doet er ook weer heerlijk aan mee. Hou dan gewoon je snavel, AF. Jezus...

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    8)

Kom op, alsof jij altijd lekker inhoudelijk kan discussiën. Dit slaat ook nergens op man 8).

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ik begon inhoudelijk. Jij doet een discussie direct af als niet uitvoerbaar omdat ik 'het met alles oneens ben'. Ten eerste slaat dat écht helemaal nergens op, en ten tweede ben jij dan degene die de discussie uit de weg gaat, en niet ik. En ten derde: een discussie ontstaat doorgaans omdat mensen het oneens zijn. Typ dan niks, dan weet je zeker dat mensen het niet met je oneens zijn.

'Ik ga niet met je discussiëren omdat je het met me oneens bent' :emo:

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als we nou even net doen of de laatste pagina niet gebeurd is ,..

Ik ben wel benieuwd waarom Nera en Henrive die vergelijking zo raar vinden.

Ik meen namelijk enorm veel overeenkomsten te zien tussen die 2 films. En niet alleen in het plot.

Ik denk dat het zowel Malick als Cameron gaat om het plaatsen van het personage in een nieuwe omgeving en de cultuurschock die dat als gevolg heeft.

Dat het bij Cameron meer een vehikel voor de nieuwe technologie is terwijl Malick dit op de 'ambachtelijke' manier (cinematografie en meer inzicht geven in personages) probeert doet er voor mij niets aan af dat ze ongeveer hetzelfde bij hun publiek proberen te bereiken

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik ben nu wel benieuwd naar Tree of Life btw 8)

14. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    HAHAH 'redactie'. Ja want in het filmtopic heb ik echt een hogere rang. Awesome.

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat de hele intentie van de regisseur anders is, dus dat je ze daarom uberhaupt al niet kunt vergelijken. Avatar is volgens mij slechts bedoeld als entertainment (te zien aan het feit dat het slechts bestaat uit een mooi omhulsel met weinig inhoud, leunend op sentiment en clichés).

The New World is een stukje kunst. Heb je de film gezien? Want het gaat echt niet alleen over iemand in een nieuwe context plaatsen. Dat is het verhaal ja, maar het verbeeldt veel meer. Ik heb nu drie films gezien van Malick en ik denk dat hij nu wel bij mijn favoriete regisseurs hoort. Een bijzondere verhalenteller is het, met altijd een herkenbare thematiek (ook in The New World). Dat Avatar nu toevallig ook over Pocahontas gaat is hartstikke aardig (die andere film trouwens ook, van Disney) natuurlijk, maar ik geloof niet dat ze verder ook maar iets gemeen hebben qua thematiek.

The New World gaat over religie, spiritualiteit, liefde (ja, Avatar dan misschien ook, maar Donald Duck dus ook), assimilatie vs integratie, en nog wel wat andere dingen.

Daarnaast is het narratief van The New World vrij onconventioneel, en dat van Avatar zo standaard als de pest.

Nee, eenzelfde onderwerp is echt niet genoeg om films op te kunnen vergelijken.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Zoals ik zei, ik vergelijk de films ook niet 1 op 1, maar juist op het onderwerp alleen.
    Volgens maak ik toch ook duidelijk dat beide regisseurs er uiteindelijk met een andere intentie aan zijn begonnen en zo tot een andere invulling zijn gekomen. Resultaat is inderdaad dat er 2 totaal verschillende films uit zijn gekomen, die an sich ook niet te vergelijken zijn.

Ik verbaas me er wel over hoeveel discussie die ene vergelijking teweeg brengt 8). Terwijl het duidelijk is dat ik op het gebied van Avatar vs The New World redelijk dezelfde mening als jullie heb.

17. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Jouw visie. Kunst, entertainment. Voor iemand anders wel vergelijkbaar, maar voor jou blijkbaar niet.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb de film gezien (al is het wel een aantal jaren geleden).

Heel raar maar ik ben het met bijna alles wat je zegt eens maar trek een totaal tegenovergestelde conclusie daaruit :confused:

Ik vind deze films juist daardoor ideaal vergelijkingsmateriaal. Veel overeenkomende uitgangspunten maar totaal verschillende uitvoeringen

Misschien is dat het vershil wel , ik maak dat onderscheid niet.

het zijn voor mij allebei gewoon films, die op verschillende manieren vooruitstrevend en innovatief proberen te zijn (Avatar duus puur op technisch vlak)

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, ik las 'plot op eenzelfde niveau als Avatar' en toen dacht ik 'huh'. Ik snap de vergelijking gewoon echt niet. Het is wat mij betreft een beetje het zelfde als Full Metal Jacket vergelijken met Good Morning Vietnam omdat het allebei over dezelfde oorlog gaat. :)

Ja, dat het mijn visie is weet ik ook wel, daar is dit topic toch ook voor? 8)

20. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

Gisteravond had ik eindelijk de mogelijkheid om deze film eens te kijken en ik had er grote verwachtingen van. Zeker omdat ik Deathly Hallows: Part 1 eigenlijk 1 van de betere HP-films vond, was ik heel benieuwd hoe ze het zouden afsluiten.

De film vond ik vrij aardig beginnen, helaas duurde dat maar kort. Eigenlijk totdat de actie begon vond ik de film bergafwaarts gaan. Ik heb het boek niet gelezen, maar je merkte aan alles dat veel essentiële stukken waren weggelaten. Veel momenten vond ik afgeraffeld en overhaast neergezet en dat maakte het af en toe lastig te begrijpen hoe het nu precies zat. Verder vond ik alles veel te snel gaan, binnen no-time ging het van hier naar daar.

Ik vind het erg zonde dat zo'n mooie reeks op zo'n manier wordt afgesloten. Ik ga denk ik toch maar het boek lezen, zodat alles een stuk duidelijker wordt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina