[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel21]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Nee nee, ik bedoel dat jouw visie verschilt met die van anderen. Hoe je een film ziet (kunst, entertainment) en dat dat een grote rol speelt in je meningsvorming.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik vind kunst ook net wat te ver gaan voor The New World eerlijk gezegd.
    Maar eigenlijk ken ik vrij weinig films die ik onder kunst benoem, terwijl een ander ook weer het medium film zelf al als een kunstvorm zien.

Laatst bewerkt: 29 jul 2011
  3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Русский ковчег (Russian Arc)

Dat is pas kunst!

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Exact mijn gedachten en ik kan dan de partijdigheid van de gemiddelde HP fan ook niet begrijpen.

Je moet realistisch blijven als het om het denken over deze films gaat en de hype die er bij komt kijken.

Als ik een cijfer aan deze film zou moeten geven had ik hem een 7 gegeven. minstens 2 volle punten aftrek vanwege het verhaal en het feit dat die film gewoon 30 minuten langer had moeten zijn minimaal.

5. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Cijfers geef ik liever niet, omdat een cijfer sterk wordt beïnvloed door de verwachting die je hebt. Als je eigenlijk van een film weinig verwacht en hij valt positief op, ben je eerder geneigd een 8 te geven. Maar verwacht je veel en hij valt tegen, dan geef je het eerder een 6. Terwijl de film die je een 6 geeft eigenlijk wel beter is dan de film die je een 8 geeft.

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Een goed antwoord. Ik denk dat ik dat ook maar zo ga doen. Het is tenslotte geen school, ze moeten het al kunnen die filmmakers. :9

7. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me dat je mening ook sterk wordt beïnvloed door je verwachting. Neem aan dat je een cijfer verbindt aan je overall mening voor de film

8. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Een goed punt, waar ik persoonlijk de laatste tijd meer op let zijn de regisseurs, JJ Abrams bijvoorbeeld vind ik een van de beste van deze tijd, omdat hij oprecht mooie beelden en een unieke manier heeft om personages neer te zetten, Star Trek is daar een resultaat van en zijn andere tv series zoals Alias en Lost. In Star Trek is de cast geloofwaardig en lijken ze wel op de oorspronkelijke crew, en de typische herkenningspunten in hun personages zijn intact gehouden zoals de vloekende Bones en zelfs de intercom klinkt zoals in de oude films, en daar was ik best verbaasd over omdat ik er juist op rekende dat het gewoon weer een simpele verfilming zou worden.:p

Laatst bewerkt: 29 jul 2011
  9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zat hem toen straks te kijken, leek wel Battle Los Angeles op water met een mix van Transformers en Terminator ofzo. Vond het maar een rare trailer en hadden ze geen betere naam kunnen verzinnen? En Rihanna speelt er ook in dus...

11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Gast ik heb geen idee over die film. En ik reageer nu op je post puur omdat ik zie dat fucking LIAM NEESON in die film zit. Dat alleen maakt die film al 100x beter dan Battle: Los Angeles.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lezen..

13. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
  14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ooh lezen :+

16. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Huh, is Blitz nu al uit op bluray? 8)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja was voor mij ook al een verrassing. Was laatst bij Unknown ook al zo.
    Had ik net gezien, dag later stond ik in de Bios en zag ik dat die draaide. Ze kunnen het beter overal tegelijk releasen. Nu gaat er bijna niemand naar toe.

18. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Precies. Scream 4 zie ik ook al staan btw, no br.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol echt alles is hetzelfde.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    The Adjustment Bureau (2011)

The Adjustment Bureau is een film die het verschijnsel 'toeval' probeert te verklaren middels een spannend plotje. Helaas heeft de regisseur weinig tot geen moeite genomen om dit plotje ook maar een beetje waterdicht te maken, waardoor je je na een halfuur al dik zit te ergeren aan de vele gaten in het verhaal en de hoeveelheid aan vragen die niet beantwoord woorden.
    Geloof me, ik sta echt niet wantrouwend tegenover films die realiteit en fictie proberen te mixen tot een leuke film (Inception vond ik geweldig), maar het moet wel 'kloppen' (voor zover het dus kan kloppen). The Adjustment Bureau slaagt daar niet in. Het bureau zelf is een organisatie die vele belangrijke beslissingen van mensen probeert te 'adjusten', en dus verwacht je dat deze organisatie top secret is. Maar nee hoor, de mannen met de hoedjes rennen gewoon door het dagelijks leven en en gebruiken hun special powers in winkels en supermarkten. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat ze op een enorm domme manier worden betrapt door een presidentskandidaat. Uiteindelijk blijkt dat men deze Norris, gespeeld door Matt Damon, president wil laten worden. Daarvoor echter mag hij, om totaal onbekende reden, geen relatie krijgen met Elise, gespeeld door Emily Blunt. Oftewel de motivatie staat al wankel voordat we daadwerkelijk gaan beginnen, het slaat eigenlijk nergens op. Helemaal als blijkt dat Norris gewoon in contact kan komen met Elise, terwijl dit dus van dit bureau niet mocht. Verklaring? Toeval. Toen kon je me dus helemaal opvegen... Een film die probeert te beweren dat toeval niet of nauwelijks bestaat, en nu ben ik getuige van een ontmoeting tussen 2 mensen in een stad van 9 miljoen mensen, en dat ook nog met tegenwerking van een agentschap die de variabele 'toeval' juist zoveel mogelijk probeert te beheersen. Lachwekkend. Uiteraard doet de regisseur een poging om dit toeval te verklaren, maar helaas werkt hij zich alleen maar meer in de problemen. Het blijkt dat in een eerder 'plan' deze 2 mensen wel voor elkaar bestemd waren, maar in het huidige plan niet meer. En daarom ontmoette ze elkaar weer. Wat is dan het nut van een nieuw plan als toch alles al bepaald wordt in het eerste plan? Volgt iemand het nog?

Anyway, het moge duidelijk zijn, de fundering van de film is flinterdun en built for disaster. Echter wil ik ook nog wel argumenteren waarom deze film zeer matig is ZONDER de plotholes. Allereerst de cast: er is een zekere chemie tussen Damon en Blunt, maar helaas raakt deze volkomen ondergesneeuwt door het gedoe met 'voor elkaar gemaakt zijn blabla'. En dat is jammer, want ik geloofde oprecht wel in dit duo, en dat is toch een leuke prestatie.
    De muziek in de film is echter weer tenenkrommend slecht en het totaal is visueel ontzettend boring.
    Hopelijk komt er ooit nog een Hollywood Adjustment Bureau die ons kijkers behoudt voor zulke films voordat ze in de zalen worden gedraaid!

3/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina