[XOne] Street Fighter IV [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 20 okt 2009.

1. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    nja ben niet echt een online gamer...
    is het voor een singleplyer offline game wat??

2. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het een ubervette game (is het eigenlijk zowiezo)

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    weet iemand waar nog goedkope SF Fight pads te koop zijn?

4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    dus er zitten wel genoeg modussen in om jezelf offline een tijdje mee te vermaken :) ?
    en ik zuig een beetje als fighter... is het een beetje te doen vor een newby?

5. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Offline zijn de voornaamste tijdverdrijven Arcade Mode en de Trials.
    Arcade Mode laat je het "verhaal" zien van de characters waarmee je speelt, het is niet diepgaand ofzo maar wel vermakelijk. De Trial Mode geeft je moves en combos die je moet doen die van erg makkelijk naar heel moeilijk gaan, je leert hier behoorlijk van maar dit zijn vaak geen combos die altijd praktisch zijn. Hiernaast zal je ook veel in Training Mode zitten.

Online is waar SSFIV(:AE) schijnt en als je niet van plan bent om online te spelen mis je toch best een groot deel van het spel, ondanks dat ik dit zeg vermaak ik me prima met SSFIV zonder online te spelen maar dat is omdat ik graag in Training Mode ben...

Het is een vechtgame en de focus is toch echt om tegen andere mensen te spelen, je hoeft niet persé ranked te doen. je kan ook gewoon tegen vrienden spelen wat ik persoonlijk velen malen leuker vind.

én wat BigSyke zegt, MK is voor offline erg tof.

Laatst bewerkt: 29 jun 2011
  6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Niet echt. Zitten weinig leuke off-line mogelijkheden in. Mortal Kombat kan ik je wel aanraden voor off-line only.

7. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
  8. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Vandaag even tegen Zerocha0s behoorlijk wat matches gespeeld, helaas waren ze nogal eenzijdig:+ Hij kon z'n lol niet meer op dacht ik, hoe zeggen ze dat? You so Pringles?...Dat was ik dus tegen hem8)

Goede Yang hoor, kreeg er helaas geen stoot tussen, dat ik m'n links constant laat vallen hielp ook niet.

9. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Iemand zin in een potje zo?

10. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    In mijn ogen niet.

Haal dan Mortal Kombat.

11. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mortal Kombat's SP is idd een stuk leuker!
    Als je niet veel tijd in een fighting game wilt steken zou ik aan SF niet beginnen, tis overigens wel een heel vet spel mocht je doorzetten _O_.

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
  13. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren begonnen met Street Fighter, en ik moet zeggen dat de game me zeker bevalt! Ik vind het alleen kut dat er geen tutorial of iets dergelijks wordt gebruikt om je het een en ander uit te leggen. Zo weet ik nog steeds niet hoe ik een charge attack doe met bijvoorbeeld Chun-Li, terwijl dit mijn favoriete character (tot nu toe) is. Erg toegankelijk is de game volgens mij niet, maar dat maakt niet uit. Ik ben wel bereid om flink wat te spelen om goed hierin te worden.

14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Game is inderdaad niet toegankelijk en veel dingen moet je zelf uitvogelen, maar daar zijn sites zoals Shoryuken.com voor, hier hebben ze ook guides voor nieuwkomers tot de franchise.

Je doet een charge attack met Chun-li door de controller/d-pad/stick naar achteren te houden, je loopt hierdoor dus naar achteren. Om dit te voorkomen kan je schuin naar onderen chargen, hierdoor blijf je stil zitten en kan je niet alleen haar fireball doen maar ook haar spinning bird kick.
    Je kan ook moves gebruiken die je naar voren beweegt terwijl je charged, en terwijl je naar voren springt direct weer naar achteren drukken.

Vind persoonlijk het spelen van charge characters ontzettend onnatuurlijk aanvoelen anders had ik ook allang Chun-Li opgepakt, zo vind ik ook het mashen voor kicks erg irritant...allemaal zo omslachtig.

Omdat je het zelf al zegt en bereid bent om wat tijd erin te stoppen raad ik je deze series aan:
    [yt]onvtbvgU_Rk[/yt]

www.Shoryken.com
    Hun forums zitten tjokvol info, met name de karakter specifieke subforums. Misschien wist je dit al...

15. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de info, zal die site eens gaan bekijken. Charge attacks lukken me nu wel, alleen de super van Chun-Li lukt me nog niet. Die Flying Bird Kick en vuurbaldinges gaan wel redelijk makkelijk.

Maar welke character raad jij aan voor een beginnende speler? Ik heb het idee dat de charge characters voor de wat meer ervaren spelers zijn.

16. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Poongko is echt ongelovelijk bezig de laatste toernooien.

Ultra 2 = Peter North special :lol:

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Poongko vs Daigo toch in de top 16?
    Hoop op een goed gevecht_O_

@Silver92
    Ik was begonnen met Ibuki...niet beste keus voor iemand die begint aan SF, maar achteraf bekeken zeg ik gewoon gebruik welke character jij tof vind. De meest voor de hand liggende characters die een behoorlijk makkelijk instap hebben zijn Ryu, Ken. Als je Chun-Li tof vind zou ik haar blijven spelen, is goede character.

18. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alright. Ik heb ook een beetje met C. Viper gespeeld. Die bevalt me ook wel goed, alhoewel ik die combo's en specials moeilijker vind (rondjes draaien en z tekens maken gaat redelijk kut met zo'n Xbox controller).

19. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Oke, ik zei kies een character die je tof vind...maar C.Viper is wel héél erg intensief van executie om te spelen, waarschijnlijk de minst geschikte character voor een nieuweling in SF. Ga gewoon door de Trials heen, en kijk van welke characters het goed te doen is én je leuk vind om te spelen. Speel je trouwens op PC of PS3?

20. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    http://evo2k.com/live/

De finales starten zo met BlazBlue Continuum Shift 2.

Daarna volgt nog: (Texas time)

11:50 AM - 1:30 PM Tekken 6
    2:00 PM - 3:30 PM Third Strike Exhibition
    5:00 PM - 6:30 PM Marvel vs. Capcom 3
    7:00 PM - 8:30 PM Super Street Fighter IV: Arcade Edition

Deel Deze Pagina