Sjah, wil je geld besparen, of maakt je het niet echt uit?
In ieder geval: Waarom de de I7 2600k? Wat gamen betreft is de I5 2500k net zo goed en €80 goedkoper. Gebruik je zware applicaties die HT ondersteunen (Videobewerking/Photoshop/Programmeren/etc.), dan sta ik helemaal achter je keuze. Zeg je, ik wil de gok nemen dat games in de toekomst HT gaan ondersteunen (binnen nu en 2 jaar), ga ervoor! Wil je gewoon kunnen zeggen ik heb een I7 en 80 euro maakt je niet zoveel uit, ga je gang
Moederbord is een goede keuze, misschien zou je ook nog eens naar de Asus P8Z68-V kunnen kijken, een van de meest populaire op dit moment. Maar als je zegt deze chipset heeft voor mij geen meerwaarde, die H67 gaat het ook wel doen.
Mjah, geheugen is tegenwoordig goedkoop en 8GB is wel een beetje de nieuwe standaard
.
Videokaart: Je zou eens kunnen kijken naar 2x HD6950 in Crossfire, iets duurder dan de HD 6970, maar wel VEEL sneller. Stel je zou een I5 nemen, dan ben je nog goedkoper uit!
Ik kan natuurlijk niet in je budget kijken, maar ik zou het zo doen. Ik weet ook niet of je al een goede voeding hebt, die 2 kaarten zou kunnen trekken (650W(minimaal) > 750W A merk).
Klik om te vergroten...