Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Thanks, ik heb alleen Nvidia videokaarten in me bezit gehad maar qua specificaties ziet het er enorm goed uit!. =)

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet ik of de voeding correct is aangesloten?
    IK heb net de software geinstalleerd etc, mijn monitor blijkt alleen te falen, hij kan niet hoger dan 1024....

Wat een gedoe, was een stuk makkelijker bij mijn vorige geforce kaart

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    niet boven de 1024 uitkomen lijkt me een driver probleem?

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Monitor is ongeveer 8 jaar oud, ik denk dat hij 't niet ondersteund.

Net even UT2004 getest, alles op high of ultra high, het loopt super smooth _O_

Overal staat ook dat mijn video kaart goed wordt gedetecteerd

Intern ram gebruik is verder ook minder :)

Monitor = syncmaster 152N, meteen ff gegooled, hij kan niet meer dan 1024

Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Power supply is je voeding, en videokaarten hebben een 6 of 8 pin aansluiting nodig (of twee hiervan). Check dus of je voeding die heeft.

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn video kaart verbonden met de voeding, ik heb de video kaart verbonden met één van de stekkertjes van de voeding. Ik wist niet zeker of het de juiste was maar hoop van wel:+.

Net UT2k4 getest@ invastion @ 32 bots, liep ook super :)... Ik hoor geen bijzonder geluid van mijn pc dus so far so good i guess

Deze persoon had hetzelfde als dat ik had, welke kabel hoort erbij:) , gelukkig geen melding gekregen over dat de kaart niet verbonden is, dus ik denk dat 't goed zit!

Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  7. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Dus binnenkort nieuwe onderdelen kopen voor mijn PC, het geheugen is echt goedkoop lol :+.

Dit is op het moment wat ik van plan ben om te kopen:

Moederbord: Asus P8H67
    Videokaart: Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5
    Geheugen: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz
    Processor: Intel Core i7 2600K Boxed

Ik heb 8GB genomen sinds ik de laatste tijd zie dat games al 6GB soms ondersteunen en de RAM is op zich toch niet zo enorm duur, zo'n 45 euro, is er iets misschien dat ik kan verbeteren qua prijs en misschien raad iemand me aan om een andere processor te nemen of moederbord of?.

8. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Sjah, wil je geld besparen, of maakt je het niet echt uit?

In ieder geval: Waarom de de I7 2600k? Wat gamen betreft is de I5 2500k net zo goed en €80 goedkoper. Gebruik je zware applicaties die HT ondersteunen (Videobewerking/Photoshop/Programmeren/etc.), dan sta ik helemaal achter je keuze. Zeg je, ik wil de gok nemen dat games in de toekomst HT gaan ondersteunen (binnen nu en 2 jaar), ga ervoor! Wil je gewoon kunnen zeggen ik heb een I7 en 80 euro maakt je niet zoveel uit, ga je gang :D

Moederbord is een goede keuze, misschien zou je ook nog eens naar de Asus P8Z68-V kunnen kijken, een van de meest populaire op dit moment. Maar als je zegt deze chipset heeft voor mij geen meerwaarde, die H67 gaat het ook wel doen.

Mjah, geheugen is tegenwoordig goedkoop en 8GB is wel een beetje de nieuwe standaard :+.

Videokaart: Je zou eens kunnen kijken naar 2x HD6950 in Crossfire, iets duurder dan de HD 6970, maar wel VEEL sneller. Stel je zou een I5 nemen, dan ben je nog goedkoper uit!

Ik kan natuurlijk niet in je budget kijken, maar ik zou het zo doen. Ik weet ook niet of je al een goede voeding hebt, die 2 kaarten zou kunnen trekken (650W(minimaal) > 750W A merk).

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag mij op dit moment af of ik 2 cpus heb die samen 2.8 gigahez leveren of 2 cpus van 2.8 gigahez per cpu.

Hoe kan ik dit checken? Als ik Xdiag doe of kijk via hardware, dan staat er wel 2 cpus maar Starcraft 2 heeft mij aan het denken gezet. Ik moet de dingen die impact hebben op de cpus laag zetten omdat 't anders sloom gaat

10. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Samen, als ze dat los zouden leveren heb je 5.6 ghz. Dat zou onmogelijk zijn. Zonder overgeclokte shit.

11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok, thx :) dat verklaart het één en ander. De CPU is nu dus de volgende "bottleneck" maarja ik blijf niet dingen kopen voor dit oude beestje. Het is prima zo:)

12. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Nee, ze hebben 2.8Ghz per stuk, maar ze werken niet samen. Dus je hebt gewoon 2x2.8Ghz, geen 5,6Ghz, en geen 1.4+1.4Ghz. En het zijn geen CPU's btw, waarschijnlijk is het één cpu met twee cores, of als het een oude intel CPU is, één cpu, één core, met hyperthreading.

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat ik ergens iets las van hyperthreading. Maar nu weet ik nog steeds niet zeker wat er nou in mijn bak zit.

Wel handig om te weten natuurlijk ivm game recommended system requierements etc

14. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Check hier even mee welke CPU je hebt: http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Maar wtf? Waarom is DDR3 geheugen gewoon goedkoper dan DDR 2? 8)

Ik moet echt een nieuw moederbord (en dan gelijk een nieuwe processor :+) :mad:

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    DDR2 is oud, oude zooi is duur :+

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Giga overschot en goedkopere productie heeft DDR3 zo goedkoop gemaakt.

19. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Bedankt, ik neem een i7 omdat ik enorm veel bezig ben met bijvoorbeeld Unreal Editor 3 en UDK, misschien dat ik 2x een HD6950 neem maar is er ook een groot verschil met 2x een HD6950 vergeleken met een HD 6970? want het is wel weer zo'n 100+ euro duurder zo ver ik zag via Tweakers.net, en over de Moederbord, thanks!, deze ziet er toch wat beter uit!.

Laatst bewerkt: 1 aug 2011
  20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Computer monitor

Hey allen, nogmaals dank voor de info hiervoor. Ben dus zeer tevreden over mijn HD4650! Allemaal prima verlopen.

Nu kijk ik voor een nieuwe monitor, nog tips? hij moet op mijn bureau komen. Beetje dun, groter dan wat ik nu heb (15 inch). Wat zijn de goede merken? wat staat er wellicht op je eigen bureau?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina