Captain America: The First Avenger
Wat een ongelovelijke kutfilm. En dan kut met hoofdletters. Marvel was de laatste tijd wel goed bezig. Iron man, Iron man deeltje 2, Thor..stuk voor
stuk awesome films. Thor viel me ook echt ontzettend mee, vond het echt een goeie film. Maar dit. What the. F. Is going on met deze meuk.
Allereerst dan maar enige goeie punten aan de film..Chris Evans vond ik sterk. En ook wel de geschikte Captain America. En verder..uhm..tsjah, dan spoil
ik wellicht te veel, maar de laatste paar minuten van de film waren alleen tof, en na de aftiteling.
Dan de negatieve punten..wat een ontzettende cliche-kutfilm is dit. Punt. De vijand (Hugo Weaving/Red Skull) komt totaal niet overtuigend over, ondanks
Weaving's abiliteiten om er wat puiks van te maken. Het interesseerde me gewoon allemaal geen ene hol. Verhaal sloeg ook helemaal nergens op.
Technologie kwam ook totaal niet overeen met de tijdslijn (er komen tanks voor die zo groot zijn als complete huizen..wtf..), en verder nog meer cliche's..
het was het allemaal net niet. Eigenlijk flink niet. Viel gewoon bijna in slaap. Maargoed, verplichte kost voor The Avengers. Kom dus maar op met die filmB
(waar je na de aftiteling een teaser van ziet, fuck yeah,
daar koop je dan je kaartje voor..), waar ik nog wel enorm naar uitkijk..maar please, laat Captain America erbuiten. Nu nog The Hulk checken (ik haat the hulk, maar goed,
het moet) en I'm ready.
Hoezo kan Captain America ook momenteel een 7.7 staan op imdb..snap er echt he-le-maal niks van. Het enige wat ik nog wil weten van de film is hoe Evans zo'n ziekelijk lichaam heeft gekregen (neen, niet in de film, maar in real life
), niet normaal.
4/10 Klik om te vergroten...