Apple / Mac [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    To be honest. Ik kan via een vriend de MacBook Air i5 256GB met 575 euro korting krijgen. Door het verkopen van van mijn MacBook kost het mij "maar" 275.

Ik ga er alleen maar op vooruit: Hogere resolutie scherm, dunner ontwerp (gebruik hem alleen maar op locatie: school en kantoor), Flash geheugen. Gebruik de optische drive nooit. En Firewire kan ook verwaarloosd worden voor de paar keer per jaar dat ik die gebruik.

Ben nu nog op zoek naar een Sleeve. Deze zien er wel erg nice uit:

Joli Originals

@Gdzr Thanks!

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Misschien met TotalFinder of Path Finder? Geen ervaring met die programma's overigens.

3. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Bij de zwarte macbook die ik heb verkocht is de harde schijf kapot gegaan. Nu zag ik dat het simpel was om een andere hardeschijf erin te doen alleen kan iemand een link geven van een hardeschijf die past. Aangezien ik helemaal niet thuis ben in de computer onderdelen dinges.

4. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    @Furies Ik wil ook wel zulke korting?! Vertel, hoe regelen we dat ;)?

5. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Eindelijk Click and Buy kunnen activeren :D.

Meteen OSX Lion in de wachtrij gezet. Ook een goede reden om weer een clean ready for school install te doen :D

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Sinds ik geupgrade heb naar Lion heb ik naar elke wake-up after sleep dat mijn WIFI niet automatisch verbinden wordt. Irritant.

Volgens the interwebz ben ik lang niet de enige. Een echte fix heb ik nog niet gevonden.

7. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Soms krijg ik mijn Mac nieteens uit de slaapstand. Zwart scherm + spinning wheel of death. Gelukkig nog geen belangrijke bestanden door kwijt geraakt...

8. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Hoe kan ik de bladwijzerbalk standaard in beeld krijgen als ik gebruik maak van de full screen functie van safari? En hoe kan ik de volgorde van Full Screen apps veranderen?

Zie dat ik ook maar 4 agenda's kan instellen in iCal? Er is geen ruimte om rechterklik>Nieuwe Agenda te doen.

Ook heb ik nog niks gemerkt van de spellings check? Ook niet in Mail.

Laatst bewerkt: 2 aug 2011
  9. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de bladwijzerwerkbalk moet je Always show bookmark bar aanvinken in het View menu.

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Al vanaf het moment dat ik mijn iMac (mei 2011) in gebruik nam vond ik de harde schijf erg luidruchtig voor een nieuwe computer. Nu hoor ik sinds vandaag zo nu en dan een tikkend geluidje en dat lijkt mij de HDD. Ik noem het een geluidje, omdat het niet ontzettend hard is maar wel irritant is wanneer ik geen muziek aan heb staan. Het is overigens ook niet constant maar zo af en toe. En de iMac functioneert verder uitstekend :p

Nu weet ik alleen niet wat ik het beste kan doen. Wachten tot het probleem serieuzer wordt (constant geluid, harder geluid of als het de hdd betreft een dooie hdd) of nu al contact opnemen met Apple.

Zijn ze streng met het repareren/omruilen van apparatuur? Ik heb geen zin om m'n iMac op vakantie te sturen en 'm weer terug te krijgen met de mededeling dat ze niks hebben geconstateerd of dat het probleem niet hinderlijk genoeg is ofzo :+

Hoe lang is jouw iMac weg geweest Fur, wel handig om te weten ivm vakanties en dergelijke?

11. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Thanks..

Weet iemand misschien ook hoe ik meer dan 4 agenda's in ical kan beheren? Dit is eigenlijk wat mij het meeste dwars ligt op het moment.

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nu 11 agenda's in iCal en heb net zonder problemen een 12e kunnen aanmaken.

13. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
  14. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet die '+' er naast klikken?

15. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Nope, dat is snel een activiteit aanmaken.

16. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454

:)

17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    @ Mark, belangerijk? :+

18. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Haha ach typo 8) Zitten er wel meer in...

19. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ok, ik heb dus sinds vandaag al m'n muziek in mappen op de server staan. Nu wil ik dat iTunes op mijn PC, de muziek van de server afhaalt. Zodat ik dus op m'n eigen PC geen muziek heb staan. Kan dat?

20. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Als ik safari stop doormiddel van cmd+q, en ik start hem vervolgens weer op. Gaat hij automatisch naar de pagina waarin die gesloten werd.

Hoe kan ik instellen dat hij gewoon naar de homepage gaat?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina