[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Dat moet ie toch zelf weten? Als hij het wil, moet ie 'm gewoon kopen.

Ik koop gewoon de normale editie :)

2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Lekker wachten op de 1e Oblivion HUD mods dus. DarkUI of zo gelijk.

3. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Neuh, ik ga ook geen LE kopen. M'n vorige LE troep ligt ook onder m'n bed gepropt of is weggegooid. :9 Ik hecht daar totaal geen waarde aan. Ik ga gewoon voor de normale editie.

Echt een vet filmpje, net even helemaal bekeken. Inderdaad niet zoveel nieuws, maar toch, leuk om te zien. Ooohhh ik kan echt niet wachten. :)

En ik vind de inventory geweldig. :) Die van Oblivion vond ik zelf wat minder mooi, en minder overzichtelijk.

4. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Wat vind je er mooi aan dan? Die van Oblivion was mooi, klassiek, passend, deze is zo nieuw, strak en miniem, past niet bij dit genre en die achtergronden met die powers die je hebt ofzo, das helemaal geen gezicht.

5. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb liever "nieuw, strak en miniem" dan "mooi, klassiek en passend".

En deze vind ik ook gewoon erg mooi. Ik vind het er ook wel bij passen, aangezien Skyrim ook wat minder fantasy aanvoelt. Ook vind ik het wat meer toegankelijk en overzichtelijk, dat was de inventory van Oblivion niet.

Ook had ik gehoord dat er een compare weapon/armor systeem erin komt, dat was het enige wat ik nog miste.

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Iemand hier een antwoord op?

7. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    keej, smaken verschillen blijkbaar, ik vond de inventory van Oblivion perfect en passend, deze past meer bij Halo of Cod vind ik.

8. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Natuurlijk. ;)

En ja hij heeft het over dat filmpje.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    Tenzij die map natuurlijk ergens anders ook bij zit, die luxere map dan. ;)
    Nee, misschien haal ik ook de gewone versie wel, maar hoop nog steeds op een LE versie tussen de gewone game en die van 150 euro in. Iets van 100 maximaal bijvoorbeeld.

Wil trouwens 15 september ook nog die 5 jaar versie van Oblivion halen.

@ BigKabuto: Ben het helemaal met je eens. De inventory van Oblivion vond ik ook erg goed en dan is jammer genoeg niet te zien in de filmpjes van Skyrim tot nu toe. Misschien dat je het kan aanpassen in de game, zoals je achtergronden op websites ook kan aanpassen van kleur??? :confused:

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Maar die staat dus niet alleen op youtube maar ook op de consoles in hd? ga ik straks ff op de ps3 kijken, xbox nog steeds bij de reparateur :mad:

11. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Heeft niet zoveel meerwaarde toch, die 5 jaar editie? Of zitten in the GOTY ook Shivering Isles en die andere dlc?

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dat is ie ook.

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind deze UI juist veel minder overzichtelijk. Kleine rijtjes waarvan je maar een klein gedeelte ziet van alles, lastig tussen menu's en ander gedoe.
    Oblivion was veel toegangelijker juist, alles dicht bij elkaar en makkelijk switchen. Rijtjes maken of die andere weergave dinges.

14. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Gast, die luxere map is toch gewoon de pre-order bonus?!8)

Volgens mij niet op de consoles. Ik had het HD-bestand gedownload van de link die BigKabuto gaf, deze op USB gezet en op mijn xbox bekeken. Misschien dat ik daarmee verwarring veroorzaakt heb?

In ieder geval over de inventory, voor mij gaat het ook erg wennen worden. Maar wanneer bijv. een chest geopend wordt, dan vind ik zo'n inventory wel handig/vet/beter/etc. Alleen voor je echte inventory voelt het inderdaad een beetje koud aan. =(

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ben erg positief over het nieuwe beeldmateriaal. Ja, het ademt zeker de sfeer van Oblivion uit, maar met serieus interessante nieuwe features.

Feature impressions (*minor spoiler ahoi!* ).

De menu's zien er inderdaad heel strak, kaal, bijna zakelijk uit. Persoonlijk vind ik dat niet erg (het is juist heel overzichtelijk), maar ik kan begrijpen dat sommigen daardoor de RPG fantasy sfeer missen. Het geheel is inderdaad redelijk kleurloos en er is weinig plaats voor frivoliteiten (zoals opgerolde draken in de afrastering). Aan de andere kant: alle objecten zijn 3d gemodelleerd en bekijkbaar (zoomen, draaien etc)! En dan heb ik het niet alleen over de boeken. Daar ga ik zeker gebruik van maken.

Ook interessant is de feature waarbij je traploos uitzoomt naar de (world)map. Doet mij een klein beetje denken aan de strategie game Supreme Commander (ook op 360), waarbij je niet meer letterlijk in het hoofdscherm een kaart ziet of los een symbool voor een kaart moet selecteren. Nee, je zomt gewoon uit van de actie op de grond naar een overzichtskaart. Zeg maar een soort satelliet kaart. Het ziet er niet alleen puik uit, het werkt erg gebruiksvriendelijk en breekt niet de immersie.

Skills, nog steeds even uitgebreid, maar wel hetzelfde systeem. Alhoewel, volgens mij hebben ze het verschil tussen primaire skills en secundaire skills wel verwijderd. Nu is alles aan elkaar gelijk. Vind ik persoonlijk niet erg, zo is er simpelweg geen enkele barriere voor je karakter om ergens goed in te worden... zolang je in die skill traint (veel gebruiken dus). Makes sense, no?

Het skills menu ziet er in tegenstelling tot het equipment menu wel heel slick uit en ik vind het inzoomen op een enkele skill voor extra traits (nu zelf te selecteren en het zijn er meer!) erg sfeervol gedaan.

Combat animaties en monsters: erg mooi gedaan! Ik vind de monsters en beesten eerlijk gezegd wel nog steeds iets mooier dan die van de menselijke NPCs en tegenstanders... het modelleren is natuurlijk lastig, zeker als je die menselijk touch in alle animaties wilt laten overkomen. De vachten van de dieren vielen mij trouwens erg op... ziet er realistisch uit!

Unit scale super! Giants, mammoeten en draken zijn lekker groot en het beweegt allemaal mooi. Ook de animaties van je eigen held zien er redelijk soepel uit.

Two weapon combat en magic combat: we kunnen eindelijk met twee verschllende spreuken tegelijk aanvallen. Hoe logisch, één spreuik per hand! Mijn gebeden zijn beantwoord! ^^

Omgeving, natuur en vooral de gebouwen zien er prachtig uit. Ik zag ook mooi natuurlijk sneeuwstorm en een niet zo natuurlijke regen- & bliksemstorm. Die bliksem haalde die draak uit de lucht. Gelukje? Speciaal voor de demo gemaakt? Ik hoop het niet. Het zag er wel cool uit.

Bovenal: het ziet er allemaal prachtig uit en draait wonderbaarlijk goed op de inmidddels verouderende 360 hardware. Oke, de schaduwen blijven een beetje fuzzie (ze laten het heel eerlijk aan het begin van het filmpje zien), maar een kniesoor die daar op let als de framerate strak 30 FPS blijft, zelfs tijdens de wat heftigere actie in de demo. Dit belooft ook veel natuurlijk voor de PC bezitters met een high end systeem, maar als ik zo de demo versie moet beoordelen hoeft niemand zich voor de console versie te schamen.

Afrondend: ik ben erg positief over wat ik heb gezien. Ik hoop nog wel op iets meer afwisseling in het terrein. Natuurlijk moet het allemaal in de setting passen, maar toch zie ik graag nog wat meer gebieden met loofbossen en groen. One can only hope. Mijn vertrouwen dat Skyrim nog steeds een echte Elder Scrolls game is, is bij deze in ieder geval weer helemaal hersteld.

EDIT: Oh ja, de Dark Brotherhood is ook terug. Zeer nice, maar hopelijk gebruikt Bethesda voor die quests wel dezelfde scenario schrijvers?

Laatst bewerkt: 8 aug 2011
  16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Ole stakkers, kan er nu voor 60 euro aankomen ipv 150, doelend op die stoffen map. :9

Niet de versie van 150 dus, maar wel een met de map die ik wil. :9

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Dit filmpje werd sneaky gefilmd terwijl Pete Hines van Bethesda nog voor de presentatie iedereen vroeg of ze hun telefoon/cams wilden uitzetten. Dus dit staat uiteraard absoluut niet op XBL/PSN. Bethesda beloofde dat ze binnenkort een HD versie uitgeven ervan.

Hoe dan ook , ik vind dat ik genoeg heb gezien. Verwacht ook niet echt dat Beth nog heel veel dingen gaat tonen, maar als ze dat toch doen ga ik me allergrootste best doen het te negeren...kijken of ik faal of niet ;)

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ah, vandaar ;)

Ja, dat zegge ze hier toch ook steeds? Gewoon de normale versie pre-orderen, dan krijg je die map erbij, en pre-orderen moet nog veel goedkoper kunnen dan 60 euro volgens mij.

Is het een beetje net zoals in Test Drive Unlimited? Dan heb je ook als je naar de map gaat dat ie vanuit je auto uitzoomt omhoog en dan krijg je een soort satellietbeeld te zien en andersom.

Ok, Ik heb nog niks gekeken, behalve de HD trailer, wat is dan een leuk filmpje voor mij om te kijken om een beetje een goed beeld te krijgen? Liefst in HD. Of staat er nog wat op PSN Store? Das meestal ook hoge kwaliteit volgens mij.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Die multiupload video dus van de vorige pagina :D

http://www.multiupload.com/4MOTP1C5TV

Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Ik heb al besloten wat ik eerst ga doen als de game uit is.

Als een razende door het verhaal, niks van tekst overslaan de eerste keer, dan pas exploren.

Doel is alle plaatsen op de map vol krijgen.

Alvast geld voor Pixum.nl achterhouden als er een wallpaper verschijnt met alle plaatsen erop. Die laat ik dan bij deze website maken, net als met die van Oblivion die hier aan de muur hangt. :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina