Mijn favoriete class is zelf Priest, omdat die zowel een 'gecompliceerde' dps spec als healing spec heeft. Vooral bij Holy healing gebruik je toch al gauw 13 spells met enige regelmaat en dat is naar mijn kennis de meest diverse en ingewikkelde healingspec zoals die nu te vinden is in WoW.
Druid is ook wel een goede keuze. Ik heb zelf nu ook een Druid Bear Tank op 85 en ik vermaak me er wel mee. Daarnaast zijn Druids ook wel de beste healers op dit moment en hebben ze twee verschillende dps specs: Catform (Een van de wat meer ingewikkelde dps specs) en Balance (Wat simpeler, caster dps) Verder vind ik het gewoon lachen om als Bear tank tijdens het levelen een stuk of 5-6 mobs te pullen en dan neer te swipen/thrashen.
Ik heb zelf geprobeerd een Paladin te levelen, en ik heb op level 85 met de char van een vriend van me gespeeld die Paladin was, en ik kan zeggen dat ik me nog nooit zo verveeld heb in een MMO. Mijn advies: Blijf weg van Paladins. Weliswaar zijn ze ontzettend sterk in alles maar naast tank valt er niet zoveel te beleven in de spam heal van Holy en de 1-2-3 van Retribution dps. Daarnaast is levelen ook saai als de pest omdat het neer komt op autoattacken en wachten tot de mob neergaat, tenminste tot dat je Crusader Strike krijgt.
Laatst bewerkt: 14 aug 2011