Apple / Mac [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    I know. :lol:

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Zit op dit moment op Kos (met iPad :cool:) en heb de iMac thuis gelaten. Heb voor ik wegging nog vanalles geprobeerd; zachtje tikjes op de zijkant geven, hem op z'n kant gezet, met een visite kaartje geprobeerd de cd eruit te begeleiding en alle denkbare software matige mogelijkheden. Ook na een nachtje uit te hebben gestaan ging hij vrolijk verder. Heb al gelezen dat zon SuperDrive ontzettend duur is om te vervangen dus ik ga -als het echt niet lukt om hem eruit te krijgen- een andere kopen. Dit ben ik toch al een tijd lang van plan.

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Even wat aanschafvraagjes, ik hoop niet dat jullie er helemaal gek van worden, zo ja, sorry, haha. Kon met de zoekfunctie niet veel relevants vinden.

Ik wil, zoals eerder al vermeld, een 15'' MacBook Pro bestellen. Dat staat vast.

Ik had eerder al gevraagd of 2,2 en 2,3 Ghz veel verschil uit ging maken. Qua kosten maakt het me niet veel uit, als het maar wel zinvol is. Ik begrijp dat ik in plaats van die 2,3 Ghz ook dat geld in extra geheugen kan stoppen (van 4 naar 8 GB) . Ik weet ook, dat dat achteraf kan. Ook weer een optie.
    En dan nog het scherm, ontspiegeld of niet? Ik bewerk veel foto's en wil ook video's gaan bewerken. Verder doe ik er veel grafisch werk mee, en de normale dingen (word, mail etc.) De hele Adobe Suite moet ook lekker (en snel) draaien, soms 2 programma's tegelijk.

Dus, iemand (Rivanov, haha:+) die me even kan helpen?

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    2,2 of 2,3 maakt echt niks uit. Kan je voor dat geld, zoals je zelf al zegt, beter 8gb geheugen kopen ipv 4. En ik zou een gespiegeld scherm pakken, veel betere kleuren enz.. Alleen zit je dan soms, als je buiten zit, met het probleem dat je weinig ziet. Voor de dingen die jij gebruikt is dat gewoon een veel betere optie. De laatste vraag is natuurlijk gewoon vanzelfsprekend dat dit kan.

5. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Dude.......:{

6. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die een macbook pro hebben, calibreren jullie je batterij wel eens?

7. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Mannen ff een vraagje. Gebruik sinds een tijd het programma 1password voor op m'n Mac. Nou werkte prima maakte er vrij veel gebruik van. Tot een 2-3 weken geleden werkt hij niet meer. Kan niet meer autosubmitten en als ik m'n wachtwoord verander vraagt hij hem niet meer te veranderen in het programma.

Iemand meer ervaring hiermee?? Alvast bedankt!!

8. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Als je je Macbook gebruikt waarvoor die bedoeld is, hoef je 'm niet echt te kalibreren. Alleen als ie wat langer aan de stroom zit gewoon even eraf halen, zodat de batterij z'n hoofdtaak niet verleerd. Nu in de vakantie ga ik gewoon beneden op de bank of (als het mooi weer is) buiten zitten. Geen stroom nodig, dat ding trekt het wel de rest van de dag als je de CPU niet te hard aan het werk zet.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Eens per maand ongeveer.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Even een vraagje over de Apple TV:

Wij hebben de Apple TV, niet die zwarte, maar die daarvoor, maar waarvoor we hem gekocht hebben, doet ie eigenlijk niet: 1080p films afspelen. Ook al staat de film op de harde schijf van de Apple TV, dan nog hapert de film heel erg. De Apple TV moet dit toch gewoon kunnen? Daar is ie toch voor?

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee, 1080p kan hij niet aan. Kan de Apple TV 2 zelfs niet. 720p is de max.
    De Apple TV is er om iTunes content af te spelen, en vooral om films uit de iTunes Store te huren. En die zijn allemaal 720p.

12. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Kun je die Apple TV niet jailbreaken en XBMC erop zetten? Dan zou het dacht ik wel moeten werken.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dan is de output nog steeds maar 720p. De hardware kan geen volwaardige 1080p aan.

14. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Klopt het dat de Macbooks net zijn vernieuwd? Ik houd de voortgang van de hardware niet zo bij namelijk. Als mijn oude iMac niet te redden valt ben van plan om gewoon een Macbook te kopen, en er dan een los scherm aan te hangen.

15. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Macbook pro's komen uit het begin van 2011. De macbook air is net nieuw. Ik heb 1 week geleden een pro gekocht, en heb er gewoon een groot ( 24" ) aangehangen. Werkt prima ;)

16. JeePee

JeePee Guest

:+

17. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Maar zolang dan de TV ook 720p is (dat in mijn geval zo is) zou het dus wel goed moeten werken. Ik denk dat ik de gok wel kan wagen als ik het zo zie in het volgende filmpje.

Wel wat rare kerel, dat ie dat filmpje opneemt in z'n boxer.. 8) (zie 3:07)

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Het kan wel , maar dan moet je de wifi kaart vervangen door een crystalhd kaart. De apple tv kan dan wel 1080p afspelen, maar je kan dan allen bedraad netwerk gebruiken. Ik heb op die van mij ook xbmc en boxee draaien.
    Het allergrootste nadeel is echter dat de appletv geen ntfs ondersteund, alleen fat 32. Hierdoor kun je geen grotere bestanden dan 4G op een externe schijf gebruiken of je moet va je netwerk gaan streamen, wat bij mij nog nooit een succes is geweest, zeker niet op fullhd.

Laatst bewerkt: 15 aug 2011
  19. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    But.. But...

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ondersteund hij ook geen ext3/4?

Topicstatus: