Wrecked (2011) met Adrien Brody
Prima film waar je eigenlijk gewoon maar één acteur echt in ziet, afgezien van wat korte stukjes met anderen. Gaat over een man die na een auto-ongeluk die plaats vind in een bos, moet zien te overleven, absoluut niet voorspelbaar en gewoon echt vermakelijk. Uitstekend acteerwerk van Brody ook.
Amorres Perros (2011)
Een film die nog vóór Crash uitkwam, maar ze zijn in bepaalde vlakken erg vergelijkbaar. Gaat ook over een auto-ongeluk die verschillende levens aantast, net zoals Crash. Alleen zit in deze film nog veel meer, wat niet persé met die crash alleen te maken heeft.
De echte verschillen voor mij waren dat ik wel echt kon meeleven met de meeste mensen in Crash en in Amorres Perros met misschien maar 2 mensen.
Één persoon in de film bijvoorbeeld laat zijn hond gewoon deelnemen aan gruwelijke hondengevechten, de beelden zijn ook behoorlijk verontrustend en dit vond schijnbaar een raad toentertijd ook en die heeft gecheckt of het echt was of niet. Het bleek allemaal in scene gezet te zijn. Maar de film bevat mij iets teveel van deze scenes en de nadruk lijkt er nogal veel op te liggen, de eerste helft. Maar dit persoon Octavio...gewoon een stuk stront, zo simpel zie ik het. En de eerste helft kon mij niet genoeg boeien..want of hij nou wel of niet eraan zou gaan...het boeide me niks meer.
Verder een hele goeie film, alles behalve een film die je happy zult maken ook, eerste helft vond ik minder, tweede veel sterker.
Klik om te vergroten...