Ik ben nu level 25. Sinds level 19 heb ik de Battle Tower bemachtigd en is leuk om deze keer niet te wachten tot ik aan level 21 of 22 ben om die Battel Tower van Laiken te veroveren. Ik ben erg tevreden over alle "verbeterigen" in de DKS (tegenover de originele Ego Draconis) ! Vooral de "Flying Fortresses" zijn sterk verbeterd en echt stukken toffer geworden ! Meer verschillende vijanden daar en de gebouwen zijn ook enorm aangepast ! Ik sta van de ene verbazing in de andere naar al dat "nieuws" vol bewondering te kijken ! Echt héél tof !! En ik ben héél benieuwd naar Flames of Vengeance waarin m'n held zijn avontuur zal voortzetten in de stad Aleroth na het gevecht met "The Divine" e.a. .. in de "Hall of Echoes" in het Ego Draconis gedeelte .
Ik vind de Fortresses in DKS juist een stuk minder dan in het origineel. En vooral, veel minder een uitdaging, ze hebben ze echt te makkelijk gemaakt ...
Niet mee eens ! Net moeilijker gemaakt & vooral leuker en met meer sfeer ook ! Op welke "difficulty'" speel je de DKS Gakkie? En welk level ben je tegenover de vijanden? Ik speel op nightmare diffiulty en best pittig In de originele ED vond ik de meeste FF net total geen echte uitdaging en deden heel wat vijanden mijn held totaal géén damage! Was saai en niks aan, maar nu in de DKs veel toffer!
Ik heb besloten de demo nog eens op te starten en dit keer uitgespeeld en ik moet zeggen dat ie niks tegenvalt, ik wil de game eigenlijk zelfs nog wel toevoegen in mijn collectie. Dus ik Budgetgaming.nl bekijken, en ik zie gewoon dat ie amper amper te krijgen is...wtf? Dat zal wel een Ebaytje worden, maar ik weet niet of de game regiovrij is.
Ik heb inderdaad gemerkt dat hij moeilijk te krijgen is... in de Media Markt hier is hij bijna nooit, soms alleen die met Dragon Knight Saga...
Die moet ik ook hebben, DKS is juist de nieuwste. Ik ga anders wel even winkels als Saturn en MM inderdaad langs, die staan nooit op Budgetgaming.
Meest verrassende game in jaren, maar ik moet hem nog steeds afmaken. Kan me er nog niet echt toe bewegen door te gaan. In die tweede vallei loop je ook heel snel vast. Controls zijn in het begin, en na een lange tijd niet spelen, best lastig.
Bij yourgamezone is hij het goedkoopst, helaas alleen de PC versie en ik moet echt 360 hebben. Amazon valt ook af want ik heb geen creditcard, en paypal doen ze niet aan. Dus Zavvi it is. Beste RPG zal voor mij of Oblivion of Fallout 3 blijven, wellicht straks Skyrim. Ik vind genoeg dingen in Divinity II minder goed gedaan dan bij andere RPGs, maar de demo heeft me toch genoeg overtuigd om hem te willen halen.
Hij is echt goed. Er zijn inderdaad gebreken, maar de pluspunten in deze game zijn daarentegen ook erg positief. En het zijn er veel. DKS bevalt me tot nu toe erg goed.
Wat ik echt heel erg wennen vond waren de controls en combat, nu is het geen enkel probleem maar het heeft wel even geduurd voordat ik dat onder de knie kreeg, combat is nog steeds niet helemaal top maar ik heb veel slechter gezien in andere games. De characters doen mij alleen niet genoeg, in Fallout 3 kon ik bijvoorbeeld echt meeleven met bepaalde characters en vond ze ook echt cool, de voice acting ook...dit vind ik allemaal niet geweldig tot nu toe in DKS. En jammer van de toch behoorlijk lange laadtijden als je bijvoorbeeld gebouwen ingaat. De ene keer heel lang, de andere keer wat sneller. Verder vond ik het ook erg onhandig dat ik niet een goeie uitleg kreeg over waar ik heen moest tijdens sidequests in de demo. Ik ben nu een tijdje gewend aan Fallout 3 en Oblivion, daar zie je gewoon pijlen staan naar waar je heen moet enzo.
Het is gewoon een heel ander spel. Ik ben het met je eens dat de personages nogal leeg zijn, maar dat je als speler zo losgelaten wordt, vind ik wel een groot pluspunt. Je móet echt op eigen houtje alles ontdekken (en zo sterker worden), anders haal je 't later in het spel niet. Dus probeer elk hoekje te verkennen. Ik heb trouwens DKS besteld bij Wehkamp.nl, alleen nog niet binnen. Levertijd staat daar wel op 4 weken, dus ik wacht af.
Ik ben bijna op het einde van het Ego Draconis gedeelte (daarna volgt "seemless" het Flames of Vengeance gedeelte) ... ben nu L 34 en bijna klaar om de Hall of Echoes te betreden. Deze RPG vind ik écht enorm tof !! Ik ontdek telkens weer nieuwe dingen en ik weet NU al dat ik in de toekomst deze RPG geheel opnieuw ga spelen, zelfs méér dan 1 keer geloof ik (nee, ik ben er zeker van!). Toffe gevariëerde Quests en leuke Skills, toffe muziek en leuke humor (zo is Zixzax echt grappig, vind ik toch), uitdagende gevechten, enz ... Mijn favorite Skills zijn Summon Ghost, Stun Arrows, Rush Attack, Firewall, Charm, Hide in Shadows, Thousand Strikes, Master Herbalist, Healing, enz, te veel om op te noemen ... Charm een Healer of een andere vijand waarmee je het zelf lastig hebt en een gevecht kan echt totaal in je voordeel uitdraaien ! Ik geef de voorkeur aan Charm (boven Blind of Fear). Vooral het combineren van bepaalde skills is fun en vaak interessant om uit te zoeken wat de beste strategie is bij bepaalde sterkere vijanden (Amdusias, Raze, Stone, Kali, enz) !
Idd! Eindelijk weer eens een RPG waar je niet als een blinde kip achter questmarkers aanloopt, maar gewoon verder komt door explorern, nadenken, opletten, lezen, etc. Als het ergens te moeilijk voor je is, ga je gewoon erst iets anders doen en kom je later terug. En je keuzes hebben echt gevolgen, soms klein, soms groot. Echt een juweeltje!
Sowieso is deze game eigenlijk een must play voor het drakengedeelte, ik heb hem bijna nonstop uitgespeeld toen ik eindelijk draak kon worden, wat was dat vet zeg!
Belachelijk van de vele negatieve reviews dan he, weer een goed voorbeeld waarom je eigenlijk nooit naar reviews moet luisteren. Met een paar uitzonderingen misschien.
Welke vele negatieve reviews? http://www.metacritic.com/game/xbox-360/divinity-ii-the-dragon-knight-saga
Oh dan ben ik in de war met een andere game, in kan me in elk geval de belachelijke XGN review herinneren. Maar goed..my bad. Wel frappant eigenlijk dat er maar weining reviews zijn, ik zie geen CVG, Gamespot,Eurogamer,etc.
Ik krijg dan ook jeuk als ik weer eens lees dat DAII tig miljoen keer over de counter gaat en een titel als DKS worstelt om om de miljoen te halen. Ik heb ieg mijnn steentje bijgedragen, heb de game tweemaal gekocht en uitgespeeld, het origineel en DKS