[XOne] Divinity II: Ego Draconis / Dragon Knight Saga

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 nov 2010.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Er zullen sowieso volgende week twee exemplaren worden besteld, een goeie vriend van me wil de game nog altijd erg graag hebben en ik dus ook. Ben nu weer bezig met de demo van DKS, om alle sidequests uit te spelen, vind ik het echt wel waard. Hoe zit het trouwens met dat schild, block je automatisch of moet je dat zelf doen, en zo ja...welke knop? :)

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb geen block/shield gebruikt, maar als ik het mij goed herinner is het een soort van passieve stat, in de zin dat hoe hoger je block is, hoe eerder en meer je blockt. Het is dus geen actieve skill. Kirimo, verbeter me als ik het fout heb ;)

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Sowieso denk ik dat je beter geen schild kan gebruiken. Twee wapens geven vaker betere stats dan één wapen en een schild.

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ok dan klinkt goed, ik ben net een Necromancer tegengekomen, ik wilde een creature maken met hem maar volgens mij heb ik lichaamsdelen nodig van een beest. Want ik kan verder weinig doen behalve info lezen. Volgens mij gaat deze game best wel diep zeg.

Ik vind dat quickmapping systeem ook prima werken, super makkelijk switchen tussen magic,bow en zwaard, heerlijk.

Laatst bewerkt: 18 aug 2011
  5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Probeer die quest voor die necromander zo snel mogelijk te voltooien! Die creature die je kunt maken kan echt enorm powerfull zijn en je enorm helpen bij het levellen. Het is absoluut geen pussy zoals in veel andere games vaak het geval is. En je kunt je creature blijven upgraden als je nieuwe bodyparts vindt!

En diep gaat de game zeker. De eerste helft is nog maar peanuts, pas als je je dragonform hebt en je battletower barst het spel echt los.

Doorspelen, krijg je geen spijt van! En de aanvulling van DKS op het verhaal is magnifiek!

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ok dan, maar volgens mij moet ik eerst zo'n creature vinden en doodmaken toch? Ik zou niet weten waar ik die kan vinden, en ik heb zo'n quest waar ik een bandit red, hij verteld me naar het Bandit camp te komen maar als ik de map check dan moet ik langs een gebied waar de demo dan eindigt..dus die kan ik zeker niet doen?

Ik merk in elk geval wel naarmate ik de demo meer speel hoe gaaf ik hem begin te vinden, echt heel erg nice. Dus deze komt er zeker weten bij, nog vóór Skyrim wil ik deze hebben eigenlijk. Probleem is alleen wel....ik moet nog talloze Oblivion sidequests uitspelen en Shivering Isles, verder met tweede playthrough Fallout 3, en Two Worlds II uitspelen. Not to mention Tales of Vesperia verder spelen.

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja dat was erg, zeker gezien DAII eigenlijk een heel ongeinspireerde RPG bleek te zijn. Ik heb nog steeds het gevoel dat Bioware gewoon even geen zin had een kwalitatief goed en interessant prodcut nieer te zetten en zich er snel vanaf heeft gemaakt met die titel. Ik denk dat veel gamers gewoon niet beter willen weten en puur blind vertrouwen op de grote software huizen. Zelfs als het eindproduct helemaal niet zo goed is blijven ze erbij zweren. Bioware komt daar hoe dan ook erg goed mee weg.

Ben erg benieuwd hoe het straks The Witcher 2 vergaat. Wat mij betreft mag die titel niet ontbreken in elke RPG collectie, Skyrim of niet.

Laatst bewerkt: 18 aug 2011
  8. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Het 'slechte' nieuws is dat je helemaal niet kan block-en in DKS, niet met je schild en ook niet met je wapen.
    Maar ik mis dat totaal niet in DKS.
    Er zijn wel Skills die je helpen om inkomende damage te minderen (Evade) en ook om damage terug te laten ketsen naar de vijand (Reflect), maar voor deze laatse kan je ook Enchantments gebruiken zoals Retribution Aura en andere.
    Verder kan je acheruit springen, wegrollen, wegrennen .... om inkomende aanvallen te ontwijken ;)

Ik heb in de originele Ego Draconis wel last gehad met dit ontwijken, maar de devs hebben verbeteringen aangebracht in DKS. Dit merk je eigenlijk alleen als je die eerste ED versie hebt gespeeld en nu DKS speelt ... een héle grote verbetering op heel wat gebieden (vind ik).

Ik gebruik vooral een boog of een 2-handig wapen en daarom hecht ik weinig belang aan een goede kwaliteit schild. Het verschil tussen "wapen+schild" en "twee 1-hand wapens" is simpel : je kan in een schild ander soort Enchantments voorzien(meer bescherming of andere) dan in een tweede wapen (meer damage waarde en andere) .

@BigKabuto :
    om een Creature te hebben hoef je geen Necromancer te doden, maar wel moet je "ergens" in Broken Valley een "voorwerp" vinden( dit kan wél loot zijn dat een vijand dropt of het zit in een kist) en naar necromancer Naberius brengen. Een tip over de lokatie van dit voorwerp: praat eens met de twee mannen die in de herberg in Broken Valley Village bij het hardvuur zitten ;) (maar ik weet niet of je met de Demo tot bij dat te vinden voorwerp kan geraken, ik heb de demo zelf nooit gespeeld)

Succes !

9. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken dit "probleem", maar wat mij betreft mogen al die andere RPG's (in zoverre sommige die op me wachten een ware RPG mogen genoemd worden (Arcania! - dikke tegenvaller op vlak van Quests & Skills!) ?) STOF ETEN :9

Ik speel eerst DKS uit en waarschijnlijk herspeel ik deze nog eens, al duurt het maaaanden, kan me niet schelen ...
    Ik heb nog Two Worlds II (ben ik begonnen, vind ik tot hiertoe wel tof), Arcania (voor als ik me écht mocht vervelen kan Arcania me wat zitten vervelen), Oblivion (nog steeds nooit verder gekomen dan enkle quests en enkele gebieden), Risen (zit aan L 11 hero), ...

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb nog drie quests open staan, ben het hele gebied afgeweest en kan niks nieuws meer vinden. Het gaat om de quests

Vigor Mortis
    Lovis' loot
    The greater hunter

Ik denk dat ik voor Lovis' loot mijn lockpick skill moet gebruiken, het gaat over Draconis arterfacts in de toren in het midden van de valley..is dat nou die molen of die barracks? Sowieso kan ik nog vele chests niet openen want ik heb geen enkele lockpicking skill.

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Voor Lovis' Loot moet je de grote toren in het midden van de kaart doorzoeken. Als je naar boven gaat zijn er twee ingangen, in één daarvan moet je een simpel puzzeltje oplossen. Je krijgt dan een Scrying Stone. Die kan je inleveren om de Quest te voltooien.

Om The Greater Hunter uit te spelen moet je een demoon verslaan in Broken Valley. Je zal in Broken Valley hier en daar ingestorte tempels vinden, met verscheidene pilaren. Als het goed is krijg je dan een filmpje waarin Barnabus je keer op keer uitdaagt zijn summons te doden. Eén ervan is een demoon.

En voor Vigor Mortis moet je in één van de uithoeken van de kaart een mijn in. Als het goed is vind je aan de ingang een stervende man. In de grot kan je vier Creatures verslaan. Dan krijg je een Crystal Skull die je naar de necromancer kan brengen.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Dan ben ik die toren gewoon voorbij gelopen zeker...wtf zeg. Nou ja, vanavond of morgen maar eens uitproberen. Geen wonder dat ik het niet kan vinden, het is in een gebied waar ik niet terecht kan in de demo, of althans..niet meer. Misschien had ik deze sidequest eerder moeten afmaken want die Lovis' tower is in het gebied waar je dat filmpje triggert en daarna draken stukje krijgt...end of demo. Dus misschien moet ik daarheen voordat ik tegen dat spook ga vechten....

Laatst bewerkt: 21 aug 2011
  13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk ook niet dat je er in de Demo naar toe kan, lijkt me stug dat de makers zoveel van het spel weg zouden geven. En dat spook in die kerker is echt het begin van het spel, dan ben je lvl. 5 ofzo. Ik denk dat je voor die toren wel lvl. 12 moet zijn.

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Lovis tower zit niet in de demo volgens mij, dus wat Willem zegt. Koop gewoon de hele game, krijg je zeker geen spijt van ...

15. AssasinOfDeath

AssasinOfDeath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een lange demo, ik ga hem eens uitproberen
    het klinkt mij allemaal heel erg verslavend _O_

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik koop hem via Games on demand soon ;)

17. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
  18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dan betaal je toch automatisch te veel? :eek:

Ik wil de game eigenlijk ook binnenkort aanschaffen. Ben alleen bang dat ik er te druk voor krijg.

edit:

Oeps, te laat. Thx voor de tip!

edit2:

Klopt de prijs van 26 euro wel? Ik dacht dat 20 pond gelijk stond aan 30 euro?

Laatst bewerkt: 21 aug 2011
  19. AssasinOfDeath

AssasinOfDeath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor €30 in gamemania 2de hands, hoeveel kost on demand?

20. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    IS deze rpg ook, erg verslavend als je er aan verslingerd raakt !! :p
    Ik ben al minstens 9 maanden aan 't spelen met 1 hero. Ben nu L 35 en begonnen met Flames of Vengeance gedeelte en woow, echt mijn ding ... veel leuke NPC's, nieuwe quests, nieuwe handelaars .... mijn geluk kan niet op ! _O_

En 30 euro is echt niet te veel voor deze fantastische rpg ! Ik heb voor m'n Xbox versie (DKS = Ego draconis + Flames of Vengeance) zo'n 40 euro betaald (ergens einde 2010).

Deel Deze Pagina