Sinds de patch is dat wapen helemaal niks meer. Zelfs dual wield.
Call of Duty: Modern Warfare 3 (PC, PS3, X360)
Gespeeld | 18 augustus 2011 - Parijs, een stad die je associeert met de liefde, de Eiffeltoren en de Notre Dame. Voor de mannen van Infinity Ward en Sledgehammer Games gaat hetzelfde op, alleen zien zij er ook iets heel anders in: een vette map voor de gloednieuwe modus van Spec Ops.
In deze vernieuwde modus neem je het samen met een vriend op tegen een bootlading aan vijanden, die met elke wave sterker wordt. Ook jij zal geleidelijk aan sterker worden; je begint met een simpel pistooltje, een aantal granaten en een paar flashgranaten. Elke kill levert geld op en elke headshot en killstreak gooit daar nog wat centen bovenop. Centen die je vervolgens weer kunt besteden aan nieuwe wapens, upgrades (zoals bijvoorbeeld een red dot sight) en andere leuke hulpmiddelen (helikopters, airstrikes, claymores en nog veel meer). Mocht je gierig zijn of gewoon willen wachten totdat je genoeg geld hebt voor dat ene wapen, dan kun je natuurlijk altijd nog de wapens van tegenstanders oppakken.
Zo trok ik samen met een medewerker van Activision Parijs in. Hij liet me snel de omgeving zien – even gluren naar de Eiffeltoren – en leidde me vervolgens naar de plek waar wij ons Waterloo uiteindelijk zouden vinden. Het is namelijk simpelweg niet mogelijk om deze modus te overwinnen. Uiteindelijk zul je doodgaan, de vraag is alleen wanneer. De locatie was slim gekozen. We namen plaats onder een pittoresk bruggetje, een uitstekende uitgangspositie zo bleek. Vijanden konden nog van zoveel kanten komen, maar uiteindelijk verschijnen ze ofwel links of rechts van de brug. Ik nam de linkerkant voor mijn rekening en mijn nieuwe maatje de rechterkant.
Hordes vijanden gewapend met shotguns kwamen op ons af. Normaal een gevaarlijke bedoeling, alleen liet de intelligentie van deze soldaten te wensen over. Het werd echter al snel beter in de volgende waves; vijanden begonnen goed dekking te zoeken en kwamen steeds vaker in groepen op je af. Al gauw bleek dat mijn partner een stuk geoefender was, aangezien zijn portemonnee al een stuk voller was dan de mijne. Gelukkig is het mogelijk om geld aan elkaar te geven, waardoor we beiden een sentry gun konden kopen.
De vijanden vielen dankzij onze sentry guns – die perfect aan de zijkanten van de brug waren gepositioneerd - bij bosjes, tot er een juggernaut ten tonele verscheen. Deze molde zonder problemen onze sentry guns (dag zuurverdiend geld) en ging pas na een aantal magazijnen naar de grond. Gelukkig had mijn partner inmiddels alweer flink wat duiten verzameld en kon hij Delta Squad inschakelen. Deze bikkelharde mariniers bleven waves lang aan onze zijde en voelde ietwat te sterk aan. Ze zochten allemaal goed dekking en ik had het gevoel dat als wij er niet bij waren geweest, Delta Squad het in zijn eentje wel had opgelost. Helaas viel toen even de verbinding van de Xbox uit en was mijn speelsessie voorbij. Wave veertien was ons eindstation.
In deze veertien waves heb ik enorm veel lol gehad. Het samenspel is wat deze modus tof maakt. Elkaar verrot schelden als iemand wordt overlopen aan zijn kant, maar daarnaast ook de dankbaarheid als je partner je even een handje helpt (of dit nou met goedgeplaatste headshots is of met geld). Het is een kwestie van de juiste plek zoeken en het zo lang mogelijk uithouden. Ze doen er misschien goed aan de Delta Squad ietsje minder sterk te maken, maar buiten dit kleine minpuntje lijkt het helemaal goed te komen met de terugkeer van Spec Ops.