Ik heb gisteren
Coogan's Bluff (196[noparse][/noparse], met Clint Eastwood, gezien. Het begon echt helemaal goed. Toffe soundtrack, toffe setting (Arizona, beetje "moderne" western setting). Maar daarna moest Coogan (Clint Eastwood) naar New York om een gevangene op te halen. En ik vond eerlijk gezegd zijn character een beetje misplaatst in New York, maar dat was misschien ook wel de bedoeling. Er zat wel een leuke sfeer in. Die motorachtervolging op het einde was misschien wat overdreven maar was wel leuk. En nu weet ik ook weer hoe een LSD feest rond de jaren '70 eruit zag!
7,2 / 10
En ik heb gisteren ook nog
Rear Window (1954), met James Stewart, gezien. Op een of andere manier vind ik hem toch niet helemaal geweldig. Ik vind hem altijd een beetje overdreven acteren. Dat komt ook wel door zijn stem (daar hou ik niet zo van) en door het tijdperk. Maar terug naar de film. Ik vond hem op het begin een beetje langzaam op gang komen, want in de beschrijving op IMDb staat dat hij een moord ziet door z'n eigen raam, dus ik denk dat is in de eerste 10 minuten, maar dat was pas na 3 kwartier. Maar toen zat het ineens helemaal goed met de film. De sfeer was echt top! Ik vind het 'Mystery' genre uit die tijd echt vet.
Een beetje cheesy soms, maar wel een erg leuke sfeer over het algemeen. Je voelde de spanning gewoon, op het laatst van deze film.
8,6 / 10Klik om te vergroten...