Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spartacusss NL

Spartacusss NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ook wat is dan het voordeel van losse hardware te bestellen ?

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vaak goedkoper omdat je zelf kan kiezen of je voor een duurdere of goedkopere versie van een bepaald product gaat. Je hebt zelf in de hand hoeveel je uitgeeft. Je hebt niet dat geval zoals bij de kant&klare dat je direct een nieuwe GPU moet kopen en bij zo'n kant&klare wilt HP(bv.) er zelf ook nog wat aan verdienen.

3. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Maar daarbij blijft het gewoon een feit dat een I7 voor gaming 0,0 voordeel heeft ten opzichte van een I5. Ze scoren bijna hetzelfde in de benchmarks, de ene soms wat hoger dan de ander. Hyperthreading blijft een gok, gaan games het binnen korte tijd GOED benutten of niet, niemand die het weet...

Daarbij vind ik het gewoon jammer dat er geen 2600K in die HP zit. Maar zoals ik al zei, de meeste mensen die zo'n systeem van HP kopen, die gaan toch niet overclocken :+

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je kijkt naar dat systeem wat je op de vorige pagina gepost hebt, dat heb ik even in de pc builter op alternate in elkaar gezet maar dan met een betere voeding en videokaart. Daarnaast zijn het 2x 4gb strips aan ram dus heb je de mogelijkheid te upgraden naar 16GB.

Complete PC
    Complete PC (Assemblagekosten,
    GeForce GTX 560 Ti Superclocked,
    Core™ i7-2600K,
    High Current Gamer HCG-620,
    Vx-9 Pro, SH-B123L,
    P8P67 LE -=Rev.3.0=-,
    HD204UI, 8 GB DDR3-1333 Kit)

€ 936,39*

5. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
    oke ziet er goed uit.

waarom zijn die voedingen zo belangrijk ?

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Omdat dat het stroom geeft aan al je hardware en zonder dat niets het doet8)
    Nu is dat allemaal bij alternate gedaan ivm de handige pc builder alleen staat alternate niet bekend als de goedkoopste. Als je een beetje rond zoekt zul je intotaal toch wel rond de 100 eu goedkoper uit kunnen komen.

Laatst bewerkt: 23 aug 2011
  7. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt voor de tip

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Niet waar, de k's hebben een unlocked multiplier. Kan je lekker mee overklokken :)

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wat is er niet waar? En dat de k's een unlocked multiplier heeft weet ik. Zou erg zijn als ik het niet wist, heb zelf een k :+.

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ow ik dacht dat de GPU hetzelfde was bij beide. Nou ja dat de multipleir unlocked is, is toch belangrijker :+

11. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
    kan je bij een standaard pc ook de voeding vervangen ?

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zou wel kunnen, alleen wars zijn alle kabels helemaal weg gewerkt en is de voeding niet modulair(kabels uit kunnen halen) dus zul je de pc hoogst waarschijnlijk helemaal uit elkaar moeten halen.

13. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
    aha oke wat gebeurd er als je voeding niet goed is en je stopt er een AMD Radeon™ HD 6950 GPU in ?

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Sowieso is het een rot job (geen moeielijke, maar gewoon rot) om een voeding te vervangen, ook al is er totaal niet weg gewerkt. Als je geen ervaring hebt met (de)assemblage van een pc, zou ik het zeker niet aanraden zelf te doen.

Computer valt uit tijdens zware grafische momenten (dit heeft veruit het meeste kans) of de voeding gaat kapot en in een slecht geval neemt met wat pech nog wat andere onderdelen mee (kans is zeer klein, maar het kan).

15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Goed, ik ga nu binnenkort echt een nieuwe pc kopen, zou 1 van jullie een beetje moeite willen nemen en een leuke pc willen samenstellen?

Mijn budget ligt rond de 1200 euro (inclusief de geluidsboxen en beeldscherm). Wil dus een beetje een goede game pc hebben die makkelijk BF3 en Skyrim draaien.

16. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 aug 2011
  17. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    De kaart zelf gebruikt in dat geval max 200 watt. Het complete systeem zal dan rond de 400-500 watt verbuiken.

Kijk ook even naar de GTX 560 Ti, het alternatief voor de HD6950.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  19. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
  20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De 6950 is de betere. Die GTX 560 is zo duur omdat het gaat om de versie van eVGA. Een zeer goed merk qua support enzo maar helaas ook zeer duur.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina