Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De kaarten zijn gelijk maar imo de 6950 de betere keuze door het meer geheugen. Dat ie goedkoper is maakt de keuze des te gemakkelijker. Die GTX 560 is zo duur omdat het gaat om de versie van eVGA. Een zeer goed merk qua support enzo maar helaas ook zeer duur.

2. Spartacusss NL

Spartacusss NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt voor alle feedback zal jullie de rest van de avond niet meer lastig vallen met vragen.

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zit zelf ook nog tussen de 6950 2GB dirt3 en de GTX560 ti Superclocked te twijfelen. Prestaties liggen heel erg naast elkaar. Sommige games presteert de 560 beter, andere weer de 6950.
    En op HD(1920x1080) scored de 560 over het algemeen beter waar de 6950 beter scored op hoger als HD alleen gezien ik dat toch niet ga doen nijg ik heel erg naar de 560ti.

4. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga ook de keuze maken tussen 1 van die 2.weet je misschien een site waar ze test resultaten neerzetten van verschillend grafische kaarten ?

5. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Tweakers is opzich wel handig. Hier bijvoorbeeld een benchmark van de 6950

Fuck, dat is de 1GB versie, wacht even:+

Hier wat benchmarks van de 2GB versie

Laatst bewerkt: 23 aug 2011
  6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben ze zelf ook aan het zoeken. Aantal die ik gevonden heb;

Engelse 560ti vs. 6950
    Hardware.info 560 vs 6950
    Overzicht van een aantal 560's

En hier heb je een YT filmpje waarin ie wat nieuwe settings uitlegt, de 560ti reviewt(wel een slechte) en hij geeft een aantal grafieken waar de 6950 en de 560ti in staan.
    [yt]vcGe-VmgI5k[/yt]

7. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Dit wordt mijn nieuwe PC:

1ASRock Z68 Extreme4 Gen3€ 155,30€ 155,30
    1Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit€ 45,76€ 45,76
    1Crucial m4 128GB€ 158,74€ 158,74
    1Fractal Design Arc Midi Black€ 78,40€ 78,40
    1Intel Core i5 2500K€ 173,00€ 173,00
    1Lite-On iHAS324€ 21,55€ 21,55
    1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC€ 195,14€ 195,14
    1Western Digital Caviar Black 1TB (SATA 3 )€ 65,45€ 65,45
    1XFX Pro 650W Core Edition€ 72,92€ 72,92
    9 productenImporteren als eigen wensenlijstTotaal€ 966,26

Ik houd eerst nog mijn oude monitor (Samsung Syncmaster T200 (1680x1050) door ruimtegebrek, en mijn logitech G5 muis gaat ook mee, evenals mijn Microsoft curve 2000 toetsenbord. En de boxen bestaan uit de Logitech Z2300. Natuurlijk windows 7 erop. En gaan.

Ben er alleen nog niet helemaal uit met de videokaart. Is waarschijnlijk in z'n eentje niet goed genoeg voor Battlefield 3 en Skyrim (alle toeters en bellen aan), maar kan er nog zo'n eentje inprikken, en voor zo'n 400 zeer goede prijs/prestatie verhouding.
    Nvidia 2x GTX560 Ti in SLI
    productinfo: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II OC
    Vantage score: 28676
    Hardware.info forum

Wat denken jullie?

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hou persoonlijk niet zo heel erg van ASRock maar dat is heel erg persoonlijk omdat ik vaak niets heb met "b-merken" van de grotere merken.
    Verder prima systeem.

Wat GPU betreft, de 560ti zal BF3 wars. wel rond medium/high aan kunnen maar niet met alle toeters en bellen.
    Ga het zelf ook doen. Eerste ééntje erin prikken en dan later een tweede erbij.

E: Haha wel mooi. Zo komt hier maanden niemand, en zo wilt iedereen upgraden/nieuwe pc.
    Like I said;

9. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een paar nieuwe spelletjes al niet kunnen doen: Battlefield 3/ Skyrim mijn keuze voornamelijk :)

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ga zelf ook voor BF3 upgraden:+

En gezien BF;BC2 op de Nvidia kaarten beter bleek te lopen ga ik nu ook maar voor een Nvidia kaart, maar eerst nog even de officiele system req's afwachten.

11. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat niet meer dan logisch is. Je gaat niet random even je PC upgraden, dat doe je alleen als je er nieuwe games op wilt spelen die je huidige systeem niet kunnen hendelen lijkt me

12. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Bf BC2 loopt op de Frostbite 1.5 engine (en nvidia presteert daar inderdaad beter op). Battlefield 3 loopt op de Frostbite 2 engine, dus zou het niet onwaarschijnlijk zijn dat nvidia daar weer beter mee presteert.

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zou toch persoonlijk eerder opteren om voor de 6950 te gaan i.p.v. de 560. Die 2GB kan echt wel helpen denk ik, zeker met oog op de toekomstige echte pc games (wat eigenlijk enkel BF3 is :+). Zo durft Metro 2033 meer dan 1GB te gebruiken en Crysis 2 + DX11 en High-Res durft ook meer dan 1GB te gebruiken (tot wel 1.5GB). Een "requierment" voor het high-res pack is dan ook een kaart met minstens 1GB.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik speel crysis2 nu met m'n 5770 ook gewoon op high+DX11 en trekt er gewoon ~30fps uit.

15. Spartacusss NL

Leuk Bevonden:
    0
    heb besloten om mijn oude pc gewoon te upgraden met videokaart en nieuw voeding.
    nu is de vraag kan je deze voeding gewoon in elke pc schroeven of is dat niet mogelijk en met je met meer dingen rekening houden.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet rekening houden dat je voldoende wattage hebt om alles van stroom te voorzien.
    Dat hangt dus af van wat je al hebt.
    Daarnaast is het echt een behoorlijke klus alles uit elkaar te halen, kabels lostrekken, nieuwe voeding plaatsen en vervolgens weer alles plaatsen, aansluiten en alle kabels weg te werken.

Wat heb je momenteel in je pc?
    (cpu etc)

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Kan best, maar er zijn ook bericht van mensen die de game spelen op full hd + DX11 + High-Res textures die berichten dat hun spel stottert door te weinig geheugen. Ook zijn er berichten hoeveel geheugen het spel daadwerkelijk soms durft te gebruiken.

Uit de FAQ voor de 1.9 Patch van Crysis 2:
    Kan dus zijn dat je nooit problemen ga ervaren maar het tegenovergestelde kan ook.

Naast wat Flix zei, zorg ook dat je case groot genoeg is. Want die high-end kaarten zijn redelijk lang waardoor je met kleine cases wel eens in de problemen kan geraken. De GTX 560 is zo'n 23cm en de 6950 is zo'n 27cm lang. Doe er een paar cm bij voor de stroom connector en je hebt de lengte die je nodig hebt in je case.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm..
    Heb er momenteel een i5 750(@2.8Hz), 4GB DDR3 en een HD5770 in zitten en speelt het allemaal prima af.
    Zelfs Dirt3 kan ik op ultra aan alleen dan loopt het op ~28-34 fps. 40fps+ speelt veel fijner met een racer dus speel op High.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oplossing;
    http://tweakers.net/pricewatch/276512/gainward-geforce-gtx-560-ti-2048mb-phantom.html#tab:prices

Een GTX 560ti met 2GB en een speciale koeler voor €230,-.
    I'm sold!

E:
    En dan lees je dit weer
    http://tweakers.net/reviews/1976/17...-om-mainstreammarkt-brandt-los-conclusie.html

Dan zeggen ze dat de 6950 net weer iets beter is...

Laatst bewerkt: 24 aug 2011
  20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat is inderdaad een oplossing :+. En dat heb je met 2 kaarten die gelijk zijn, bij de ene site presteert de ene wat beter terwijl bij de andere site de andere kaart wat beter presteert. Uiteindelijk zijn ze gelijk en hangt af van je eigen voorkeur (van merk of reviewsite). Ik zat met een gelijkaardig dilemma toen ik mijn nieuwe pc's kocht, het was de GTX 570 of 6970. Afhangende van welke site presteerde de ene beter dan de andere.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina