[XOne] Divinity II: Ego Draconis / Dragon Knight Saga

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 nov 2010.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

30 euro op Games on demand, dus is 3,61 euro meer :). Maar dan wel gelijk binnen en die site Game.co.uk heb ik nog ooit iets besteld..nah .

2. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ken deze hele game niet. Maar heb me vermaakt met DA 1, 2 was maar matig. Dus ga ff de demo van deze checken.

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Even een vraagje, je kan bij deze game niet meer terug in de game als je hebt uitgespeeld, of vergis ik me?

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat klopt! Je kan het beste een save game bewaren van het moment voordat je naar de Hall of Echoes gaat. Hoe het met Dragon Knight Saga zit weet ik trouwens niet, die heb ik niet gespeeld.

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Je kunt na de hall of echos niet echt meer terug naar Broken Valley, later wel vliegend, maar niet meer op de grond. Rond dus alle quests af in BV. Hint: er zijn quests die doorlopen tot later in het spel ...

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    DKS moet je gewoon hebben. Hij is imho een stuk makkelijker, maar ook een hele verbetering hier en daar. ;)

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat weet ik. ;) Welke quests in Broken Valley lopen door dan? Volgens mij is alles daar af te ronden.

Ik vraag me echt af waarom jij makkelijker als eerste (en belangrijkste) punt noemt. Waarom boeit jou dat nou? Serieus! 8)

8. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk Willem !

Gakkie, er klopt iets niet van wat je daar verteld hoor ;)
    Hall of Echoes ... dit is wél het einde van het Ego draconis gedeelte en dus kan je NERGENS meer naar toe behalve Ygerna's Memory (finale battle) !

Waar jij over spreekt is het moment dat je in 't spel de Battle Tower overneemt van Laiken!
    De quest : "Legend Of The Ancient Mariner" (die je krijgt van Turgoyn op Sentinel Island) kan je pas oplossen NAdat je de Battle Tower hebt en in de nieuwste versie van Ego Draconis (DKS) kan je niet meer in de Mijntoren in Broken Valley, dus de quest "A Guild withourt a Master" (Wiliam) is dan zowieso voor later!

9. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Na een aantal reviews te hebben gelezen, die ronduit positief zijn in de meeste gevallen ga ik de game toch maar eens bestellen, ondanks er nog zoveel moois komt aan RPG spul.

Maar toch even een vraag aan degeen die het hebben uitgespeeld, hoe vind men het einde, heb je een beetje het gevoel dat je een mooi avontuur hebt meegemaakt? De meest telleurstellende einde tot nu toe vond ik die van KOTOR 2, mooi avontuur maar eindigde zo abrupt, zonde.

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Er is een (secret) quest die is opgedeeld in drie stukken. Die quest gaat over een geheime schat die je alleen kunt vinden als je in broken valley een bepaalde persoon mindread en later nog twee personen in de fjords!
    Als je die persoon in BV niet hebt gemindread dan kun je later niet terug en kun je die quest dus niet voltooien!

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Als je dat nog niet kent uit het Oblivion topic. 8)

12. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de toegevoegde info Gakkie ;)
    Ik weet waar je het over hebt, maar dat gaat over Mindreaden en is in mijn ogen géén quest, maar zoals je zegt een "secret" ;)
    Maar ik Mindread altijd alle NPC's, zinnig of onzinnig, maakt me niet uit ... sommige zijn ronduit grappig (en hebben voor het overige geen nut) *)

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het is wel degelijk een quest, die je pas echt krijgt in de fjords, maar waarvoor je dus wel aan de voorwaarde moet hebben voldaan dat je in BV met die persoon hebt gesproken en hem hebt gemindread :)
    In mijn eerste playthough (geen DKS) had ik niet veel gedaan met mindread. In mijn 2e playthrough heb ik mindread ability gemaxed. Dan kostte mindreaden geen exp meer en zekert tegen het eind zijn er veel ability en stat points te verkrijgen door te mindreaden. En dan is mindreaden ineens een stuk eefficienter, immers anders krijg je allen point bij een levelup en op deze manier krijg je veel meer points. Dus in het begin kost het je exp, maar in the end levert het je veel meer op dan de exp die je bent verloren in de vorm van ability points!

Laatst bewerkt: 24 aug 2011
  14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    TIP: zorg voor veel equipment met "of wisdom" (bonus experience) en "of mindreading" (mindreading goedkoper). Switch steeds tussen de twee wanneer je gaat mindreaden en het kost nog niet eens zoveel experience. De bonus exp. is alleen maar meegenomen.

15. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Gakkie, welke Quest bedoel jij dan eigenlijk? Je laat me nu wel twijfelen ... kan niet geheel volgen ... ik dacht dat het enkel met mindreaden heeft te maken OF het is een quest die NIET in je Logboek verschijnt?

Pfff ... ik heb ED uitgespeeld en zit in Flames of Vengeance gedeelte. Ik heb tot hiertoe nooit één skillpunt gestoken in Mindreading of Wisdom én ook geen equipment gedragen met bonus voor deze twee skills. Maar ik doe wel alle mindreading. Oké, dan ligt mijn level op 't einde van ED gedeelte wel lager dan vorige keer (L34, vorige keer bijna 36, maar dat was wél met de vorige versie (niet DKS!)!

Ik heb skills & stats genoeg en boosts van charms & enchantments. Dus een level of 2 lager uitkomen maakt me echt niks uit :) .

16. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb gister de demo ff gespeeld. Maar moet zeggen, wordt nog niet echt getrokken door het spel. Heb gekozen voor een warrior maar wordt al meteen afgemaakt door die skeletten. Het speelt heel anders dan bv een DA. Ik moet heel eerlijk zeggen, ben geen hardcore rpg fan. Heb de kotors gespeeld, jade empire, fallout 3 en Vegas, oblivion, DA 1 en 2.

Kan het zijn dat het ff doorkomen is of moet je echt een hardcore rpger zijn om dit te diggen?

17. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je hoeft géén hardcore gamer te zijn!
    In 't begin is het even zoeken naar de speelstijl die het best ligt (soort skills en stats).
    Sommige vinden een Dual Wield Warrior heel sterk en dus niet lastig om doorheen deze rpg te komen, anderen geven de voorkeur aan een Mage(vb met skill Magic Missile, Firewall,..) of Ranger (Stun Arrows, Explosive Arrows, ...) .
    Ikzelf vind de Priest skills enorm handig en tof (Summon Ghost, Hide in Shadows, Charm, ...).

De laatste versie (DKS) heeft ook een "Casual" moeilijkheidsgraad, de gemakkelijkste dus. ;) .. maar ik heb de Demo nooit gespeeld en weet niet of die op "Casual" kan gezet worden.

18. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik denk dat we wel realistisch tegen Don Juan moeten zijn. DKS is wel degelijk meer hardcore dan bijvoorbeeld Jade Empire en DA2. By a longshot zelfs.

Ik denk dat het redelijk met DA 1 is te vergelijken. DKS is wel meer stats en loot heavy en je moet wel degelijk meer zoeken en nadenken bij quests. Aan de andere kant speel je maar met één karakter i.p.v. een party en is juist de dragon actie zo verfrissend. Een toss up qua moeilijkheidsgraad misschien, maar ik vind DKS wel meer old skool aanvoelen dan DA 1.

Reclame voor een spel maken is prima, maar de gameplay style moet wel bij de persoon passen. :)

Laatst bewerkt: 25 aug 2011
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    So true.

Ik weet niet of je Deus Ex gaat halen, maar je moet eens goed lezen wat voor tekst er staat bij de verschillende moeilijkheidsgraden.

Ik vind vooral easy goed verwoorden hoe ik games graag speel. Zelfde soort teksten bij de andere standen van die game.

Het verschilt per persoon, maar met DKS krijg ik precies zo'n gevoel als ik bij bovenstaande heb gelezen.

Op je eigen manier kunnen spelen, makkelijk of moeilijk, zonder bullshit van jankers omdat de game te makkelijk of juist te moeilijk is. Koop een game met zoiets dan niet.

20. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Warrior trok me meer als basisstyl. Maar las dat je later ook kan switchen en er dus een beetje magic tegenaan kan gooien.

Thanks voor je eerlijke antwoord. Ik ga vanaf morgen eerst aan de slag met Deus Ex. Denk dat ik daarna de demo weer ff een try ga geven. Kijken hoever ik ga komen en dan denk ik er nog even over na.

Deel Deze Pagina