Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ga even hierheen:
    http://tweakers.net/pricewatch/

Klik op het onderdeel dat je nodig hebt, hij sorteert automatisch op populariteit. Dus het spul dat bovenaan staat is over het algemeen goed.
    Anders kan je natuurlijk ook gewoon bij de winkel waar je het wilt gaan kopen vragen wat goe bij je hardware past.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Iiyama is een goed merk. Ten tijde van de CRT's behoorden ze tot de absolute top en nu zijn ze nog steeds goed maar staan ze op de achtergrond geduwd door de grote merken zoals LG en Samsung met hun mooie design schermen (die zeker ook niet slecht zijn). Bij Iiyama moest je dus niet zijn voor design, maar dat scheelt ook wel in de prijs.

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    CPU is prima.
    Wat SSD betreft komt die SSD die jij aangeeft goed uit de test bij Tweakers dus ook dat zit wel goed.
    GPU is ook wel prima maar je gaf aan dat je budget 1200 is inc monitor/speakers dus je kunt ook gaan kijken naar een
    Gforce GTX570 of de HD6970 welke gewoon net een stap beter zijn en je nog binnen je budget zal blijven.

Onlangs heeft Tweakers een test gedaan v/d moederborden voor de 2500K en daar komt Gigabyte z68x er goed uit en momenteel is gigabyte heel erg in de trek. Is miss niet de goedkoopste, maar past wederom wel binnen je budget.
    De Biostar TZ68a(heb persoonlijk nog nooit van het merk gehoord though) komt ook goed uit de test, is een stuk goedkoper maar wel heel beperkt beschikbaar

Daarnaast zou ik gewoon voor een Samsung spinpoint 1TB gaan. Prima HDD, mooi geprijsd en mocht het te weinig zijn kan je er altijd nog een bij flikkeren(heb er zelf 3 inzitten)

Ram er 2 4gb DDR3 kaartjes in.

De Nexus RX 700 is een prima voeding welke ook modulair is wat inhoudt dat je kabels die je niet gebruikt uit je voeding kan pluggen waardoor het allemaal een stuk overzichterlijker is. 700W is miss een beetje een overkill momenteel(hoewel, als je voor een 570/6970 gaat miss ook wel goed) het is igg future proof.

Kast, sja dat maakt allemaal niet zo heel veel uit. Je moet gewoon opletten dat je een ATX kast neemt(ivm maat moederbord). Dit kan je zo goedkoop(~€ 40) of zo gek(€300+) maken als je zelf wilt. Een beetje fatsoenlijke kast kom je uit op zo'n €80,-
    Wat koeler betreft heb je niet echt nodig bij normaal gebruik. Is voornamelijk als je gaat klooien met je CPU om 'm te overclocken. Mocht je er toch een willen is de Scythe Mugen 3 of 2 de way to go nog steeds.

Dan zit je op zo'n ~€750,- wat pc betreft(exl. monitor+speakers). De prijzen heb ik v/d pricewatch van tweakers dus het kan 50 euro duurder uitvallen afhankelijk waar je besteld.
    Ook heb ik de duurdere GPU en MOBO genomen. Ook zit er nog geen case bij.

Wat scherm betreft zou ik kijken naar een Syncmeister van Samsung. Die hebben erg goede prijs/kwaliteitsverhouding!

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Qua Kast: Cooler Master CM690 II of bijvoorbeeld een Fractal Define R3. Maar net wat je persoonlijk mooi vind: wil je veel toeters en bellen, LEDjes en fans of wil je juist een strakke kast?

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben toendertijd voor een case gegaan met allemaal mooie ledjes en een window. Heeft me toen €150.- gekost en nu best wel spijt van.

Van het window zie ik toch niets meer omdat de kast tussen bureau en kleding kast staat en de LEDjes aan de voorkant heb ik eruit getrokken omdat als m'n pc 's nachts aan staat m'n hele kamer blauw word.
    Ook zitten de front USB poorten helemaal onderaan de kast. Had ze liever bovenop gehad zodat je er makkelijker bij kan.

Denk dat ik ook maar een keer die Coolmaster CM690 ga halen

Laatst bewerkt: 25 aug 2011
  6. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Die CM690 is idd een goede kast, ik heb op dit moment nog een P182. Nooit spijt van gehad dat ik hem gekocht heb (ook +-130 euro toen), een stille kast, erg stevig, maar wel krap om in te bouwen en de airflow is ook niet helemaal goed te krijgen. Aangezien ik nu nieuwe hardware heb, toch besloten voor een nieuwe kast te gaan, de Raven RV03!

Gisteren dus de RV03 besteld (Ik heb toevallig ook zitten twijfelen tussen de R3 en de CM690), de R3 viel af omdat de airflow bijna niet beter is dan mijn p182, hij is wel stil. De CM690, volgens mij was dat een stofmonster ofzo, ik zal vast een goede reden gehad hebben :+. De Raven ziet er leuk uit (kwestie van smaak), de reviews wat koeling betreft zijn allemaal goed, de kasten die (iets) beter scoren kosten ook gelijk +-200 euro. Daarbij vind ik het wel leuk om een keer wat anders te hebben, het moederbord is 90 graden gedraaid, dus de achterkant van het moederbord zit boven in de kast. De airflow van deze kast gaat van onder naar boven, dankzij 2x180MM fans onderin en een 120MM bovenin gecombineerd met een paar luchtgaatjes :+

Uiteindelijk is een kast een persoonlijke keuze, maar in mijn ogen is het niet onbelangrijk om te kijken naar koeling, kabel management, geluidsdemping (bijvoorbeeld op een slaapkamer) en als laatste komt voor mij het design.

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099

Thanks _O_, hier heb ik enorm veel aan, als ik straks een vrije middag heb van het werk zal ik even kijken welke winkels het goedkoopst zijn en goede service hebben, en dan kan ik aan de slag! Raden jullie aan om alles bij een winkel te bestellen (zover mogelijk) of gewoon verschillende winkels voor een goedkopere prijs?

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Misschien de wenslijst feature gebruiken op tweakers. Kan je zo alle onderdelen selecteren en kijken welke winkel (bijna) alle onderdelen op voorraad heeft en voor welke prijs. Ik zou voor 1 winkel gaan als dat haalbaar is, ivm verzendkosten.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan alles los bestellen maar vaak krijg je dan verspreid je spullen.
    Heb voor een maatje een pc besteld en in elkaar moeten zetten, toen heb ik bij wat bekendere sites(alternate,azerty en nog een paar) de spullen besteld en ik kreeg letterlijk anderhalve week lang elke dag een pakketje8)
    Ook was ik uiteindelijk ~70 euro aan verzendkosten kwijt...
    Ik vond het irritant omdat die spullen er maar stonden en ik nog niet aan de slag kon want het moederbord werd als laatste geleverd8)
    En hij werd gek omdat ie de spullen wel zag staan maar er nog geen kloot mee kon.

Zou gewoon je keuze qua spullen maken, en dan bij 3 sites een winkelwagen vullen. Dan kijken hoelang het verzenden duurt en de prijs.
    Mycom schijnt tegenwoordig wel tot de goedkoopste te behoren en leveren goed.

10. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
  11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Een OS misschien tenzij je er natuurlijk al één hebt liggen.

12. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Oja, komt er ook nog bij, dure bende :mad:

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Weet niet of je nog student ben maar veel scholen hebben zo'n site/actie dat je een OS voor een paar tientjes kan kopen.

Wat bestellen betreft, zou het bij Mycom doen. Als je alle onderdelen op je GPU en mobo na zijn morgen binnen als je binnen nu en 40min besteld.
    Die 2 zou je dan evt. bij een andere winkel kunnen kopen waar ze 't ook binnen 24 uur leveren.

14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ben nog student ja, kan ik die OS dan ergens via internet kopen, ik ben wel bekend met surfspot.nl maar daar zijn alleen maar upgrade versies te krijgen.

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Met een beetje geluk heeft je school een MSDN abbonement en kan je gratis Win7 downloaden van bv MA3D.com.

Ik zit op de HAN en ik kan daar allerlei gratis software krijgen.

16. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Er zijn geen speciale aanbiedingen teruggevonden die enkel geldig zijn voor deze instelling. Alle andere aanbiedingen op de website zijn wel van toepassing. Neem contact met ons op mocht je van mening zijn zijn dat dit bericht niet correct is.

Helaas :'-(

Maar ik zit ook niet op een Uni maar een hogeschool, helaas.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Probeer het dan te fixen via een vriend ofzo die op de universiteit zit :+. Andere manier zijn tegen de regels van XBW.

18. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Die laatste manier heb ik nu ook op deze PC en heb er geen enkele problemen mee, maar ik zal wel eens nadenken over iemand die ik ken die op de uni zit en een gratis key kan regelen :+

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Eindelijk eens een game die de ware kracht van de HD 6970 naar boven brengt en waardoor ie zelfs de GTX 580 verslaagt. Kan natuurijk ook gewoon slechte optimizing zijn voor Nvidia (omgedraaide wereld, meestal is het voor AMD) :+.

Iemand die van Nvidia naar AMD gaat voor de drivers, hoor je niet vaak 8). Niet dat de drivers van AMD slecht zijn (al heb ik er ook een tijd miserie met gehad met mijn vorige kaart). Al kan ik het best begrijpen als je het aanbod van drivers bekijkt van Nvidia. Die hebben meer drivers dan kaarten.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Ook de 6950 trekt 'm op de hoogste setting:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina