CPU is prima.
Wat SSD betreft komt die SSD die jij aangeeft goed uit de test bij Tweakers dus ook dat zit wel goed.
GPU is ook wel prima maar je gaf aan dat je budget 1200 is inc monitor/speakers dus je kunt ook gaan kijken naar een
Gforce GTX570 of de
HD6970 welke gewoon net een stap beter zijn en je nog binnen je budget zal blijven.
Onlangs heeft Tweakers een test gedaan v/d moederborden voor de 2500K en daar komt
Gigabyte z68x er goed uit en momenteel is gigabyte heel erg in de trek. Is miss niet de goedkoopste, maar past wederom wel binnen je budget.
De Biostar TZ68a(heb persoonlijk nog nooit van het merk gehoord though) komt ook goed uit de test, is een stuk goedkoper maar wel heel beperkt beschikbaar
Daarnaast zou ik gewoon voor een
Samsung spinpoint 1TB gaan. Prima HDD, mooi geprijsd en mocht het te weinig zijn kan je er altijd nog een bij flikkeren(heb er zelf 3 inzitten)
Ram er 2
4gb DDR3 kaartjes in.
De
Nexus RX 700 is een prima voeding welke ook modulair is wat inhoudt dat je kabels die je niet gebruikt uit je voeding kan pluggen waardoor het allemaal een stuk overzichterlijker is. 700W is miss een beetje een overkill momenteel(hoewel, als je voor een 570/6970 gaat miss ook wel goed) het is igg future proof.
Kast, sja dat maakt allemaal niet zo heel veel uit. Je moet gewoon opletten dat je een ATX kast neemt(ivm maat moederbord). Dit kan je zo goedkoop(~€ 40) of zo gek(€300+) maken als je zelf wilt. Een beetje fatsoenlijke kast kom je uit op zo'n €80,-
Wat koeler betreft heb je niet echt nodig bij normaal gebruik. Is voornamelijk als je gaat klooien met je CPU om 'm te overclocken. Mocht je er toch een willen is de
Scythe Mugen 3 of
2 de way to go nog steeds.
Dan zit je op zo'n ~€750,- wat pc betreft(exl. monitor+speakers). De prijzen heb ik v/d pricewatch van tweakers dus het kan 50 euro duurder uitvallen afhankelijk waar je besteld.
Ook heb ik de duurdere GPU en MOBO genomen. Ook zit er nog geen case bij.
Wat scherm betreft zou ik kijken naar een Syncmeister van Samsung. Die hebben erg goede prijs/kwaliteitsverhouding!
Klik om te vergroten...