[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus echt iedereen heeft hier gewoon een PS3. Verraders!

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Voor de exclusives, je weeeet.

3. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    En dan ook nog klagen dat ze 5 minuten op de installatie moeten wachten.. wij krijgen die demo helemaal niet waarschijnlijk. :'-(

4. HugoMoncler

HugoMoncler Guest

Net de demo van PES 2012 voor het eerst gespeeld op de ps3. De schoten zijn frustrerend. Je hebt er totaal geen controle op. Het is zo random als wat. Je hebt er totaal geen vat op of het hard of zacht gaat.

Ik hoop echt dat het online goed is. Aangezien ik alleen online speel. Anders houd ik het bij Fifa 12.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2011
  5. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Met het schieten heb ik geen problemen eigenlijk. Ik merk geen echt verschil met voorgaand deel, en daar was het schieten goed.

Ik zou er in elk geval niet op rekenen dat het online goed gaat werken. Het is al jaren ruk online, en ik zou niet weten waarom dat nu opeens beter zou zijn. Je hoort er ook helemaal niets over van Konami. Toen Konami nog probeerde er wat van te maken online konden ze er niet over ophouden, nu blijft het stil. Dat vind ik wel verdacht eigenlijk.

6. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Toch tre apart dat ze dat nog steeds niet onder de knie hebben. Ik bedoel daarmee valt of staat alles. Als ze echt meer mensen willen terug halen, dan moeten ze daar toch echt eens in gaan investeren.

Even demo inhoudelijk, hoe sta je nu naar wat meer potjes er tegenover?

Laatst bewerkt: 26 aug 2011
  7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Heb je het nu over 2012 of over PES in het algemeen? Anders vind ik dit nogal een overhaaste uitspraak.
    Laten maar weer eens afwachten...

8. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Was meer over de pes serie in het algemeen. Tuurlijk weet je niet wat 2012 gaat brengen. Maar wat cyrax zegt klopt wel. Ieder jaar hebben ze het erover maar nu blijft het muistil.

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Daar staat alles mee, maar zo ziet Konami dat zelf niet. Toen PES koning voetbal was, was online van minder groot belang. Ze blijven vasthouden aan een strategie die verschrikkelijk achterloopt.

Over de demo,

Ik heb echt heel veel potjes gespeeld en ik kan de CPU op Topplayer goed partij bieden. Hoewel ik meer verlies dan win, komt dat meer omdat zij zowat iedere halve kans maken en ik toch wat meer kansen nodig heb. Soms speel ik geweldig, heb ik bijna 70% balbezit en 15 schoten op doel. En dan verlies ik gewoon met 3-2...... Nu ben ik iemand die graag mooie goals maakt en voor intikkers het liefst zijn neus ophaalt. Ik kan nog niet echt simpel spelen, zet de aanval prachtig op en vergeet het dan ook af te maken.

Defence:

Het verdedigen luistert heel nauw, een keer happen en ze zijn weg. In de hele oude PES delen kon je de "x" knop (PS:cool: ook niet ingedrukt houden, je moest wachten en op het juiste moment op "x" drukken om de bal te pakken. Zo ging dat vroeger en zo gaat dat nu, met als verschil dat er een scala aan passeerbewegingen zijn bijgekomen. Als je "x" ingedrukt houdt, dan ga je geheid een overtreding maken.

Ik vind wel dat de collesion detection in de demo slechter is dan die van de retail versie van PES 2011. Als verdediger kun je bijna geen duel aangaan, omdat de aanvaller je gewoon voorbijloopt. In PES 2011 kon je heel mooi meerennen, een beetje tegen hem aanleunen om in zijn spoor te blijven. Nu kun je amper in de buurt van de aanvaller blijven. Niet erg realistisch. En dan heb ik het er niet over wanneer de aanvaller je al voorbij is, maar voordat dat gebeurt.

Attack:

Tering... Die AI... Niet normaal, ze lopen prachtig vrij. Ik zie zoveel mogelijkheden, maar ik kan ze nog niet allemaal benutten. Dat ligt niet aan het spel, want ik weet dat PES je de vrijheid geeft om uit te voeren wat je ziet. Het ligt aan mijn onkunde vooralsnog, ik krijg de ballen nog niet altijd daar waar ik het wil. Maar als het dan lukt, dan pis ik bijna in mijn broek van blijdschap. Er gebeurd echt heel veel om je heen, iedereen is in beweging.

Het viel me overigens op dat het lang duurt alvorens de lege staminabalk ook op het veld zichtbaar wordt, hopelijk fixen ze dat nog even.

Tactics:

Ligt het aan mij of komt het omdat het een demo is? Weinig mogelijkheden, als je een bepaalde taktiek kiest, dan kun je de specifieke delen niet meer aanpassen. Als ik quick counter kies, dan zit ik vast aan bepaalde keuzes, dat is wel jammer. En die keepers (jaja, vaak gezegd door iedereen, maar het is zoals het is op dit moment), die zijn om te huilen.

Overall:

Ja, de demo doet mij goed. Het is godsvergeten lastig, maar er is zoveel mogelijk. Het dribbelen gaat soepel (te soepel?) de pace van het spel is bijna perfect (zet hem op -1, dat is wat meer als echt voetbal) en de AI is uitmuntend (aanvallend vooral). Helaas lijkt de balans een beetje weg en zijn de animaties nog altijd verouderd. Maar het lijkt erop dat qua pure gameplay, PES nu echt weer terug is. Vorig jaar is het herstel daadwerkelijk ingezet met een voorzichtige poging en nu gaan ze daarop door.

10. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Konami nog belend gemaakt wanneer de demo wel komt ?

11. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Alleen dat het in september is.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Certificering door Microsoft staat meestal een dag of 10 voor. Dus op het moment dat ze de demo weer aangeleverd hebben bij Microsoft weten we meer

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    [yt]1EXY-o2bkCE[/yt]

M'n eerste doelpunt in de demo, gisteren gemaakt. :+

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Screens van 1 van de vetste modes in gaming history:
    En daarnaast wat BAL en nieuwe mode Club Boss.

En wat ingame ballen voor wie het wil weten:

15. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die keepers mogen trouwens best een balletje klemmen hoor :{

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Hier wil ik even op reageren:
    Het lijkt inderdaad of er minder bijzit, maar na wat vergelijken met PES 2011 valt het mee, alleen staat het allemaal wat anders ingedeeld.
    Het beste is om de keus wie de taktieken instelt voor handmatig te kiezen. In het volgende schermpje kies je volgende.
    Dan kies je een van de vooraf bepaalde tactieken en die kan je dan editten. Zet de strategie in de tweede regel dan wel op standaard, want kies je daar voor een strategie ( bijv. Lange bal ) dan zijn er restricties in de slider-bars daaronder. Bij standaard kan je alle slider bars naar wens verschuiven.
    Voor overige strategische zaken, moet je naar het Taktische hulp-scherm, waar je de strategieen kunt opgeven die je in de wedstrijd wilt wijzigen met de knoppen A, X, en Y. Ook wat andere zaken kan je daar instellen.
    Wat wel anders is, is dat sommige attributen verdwenen zijn. Zo zal je voor niets zoeken naar Schiet Techniek en er zijn er nog een paar maar die ben ik vergeten.

17. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Wat vind je van PES 2012? :)

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    In PES 2011 kon je instellen wat je vanaf welke minuut wilde gaan doen en bij welke score. Dat vond ik heerlijk en het is jammer dat dat nu weg is. Daar gaat het mij vooral om. Vanzelfsprekend kies ik voor handmatig, dat is nog precies hetzelfde als in PES 2011.

Overigens heb ik jouw mening over de demo niet mogen vernemen. Heb ik iets gemist of heb je het nog niet gezegd?

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb paar potjes gespeeld. Viel niet tegen. Ben weer FIFA gewend dus dan is een PES game altijd wat lastiger. De verrassingen in het spel en de vrijheid die je hebt is super. Maar ik ben bang dat ik toch weer teruggrijp op FIFA, vooral om het online gedeelte.

PES 2012 koop ik dan puur voor de SP, maar daar kocht ik PES 2011 ook voor en die heb ik ook nauwelijks aangeraakt.

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat is het probleem voor PES 2012. Het kan nog zo lekker spelen, als het online niet werkt gaat het gros voor Fifa 2012. Dat is ook volkomen logisch. Daarbij vind ik persoonlijk dat je nimmer 2 footies door elkaar moet gaan spelen wanneer je je echt wil ontwikkelen in een footie. Dat gaat gewoon niet.

Ik kan dat in elk geval niet. Ik heb ook Fifa liggen, maar die speel ik gewoon niet. Ga hem dit jaar ook gewoon niet kopen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina