[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij werkte PES2011 gewoon goed online dus ik neem aan dat dat nu ook geen probleem gaat worden.

2. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Jammer dat Konami niks van zich laat horen over de demo voor de Xbox.

Ze hadden toch bijvoorbeeld gelijk laten weten dat er nieuwe versie is ingediend bij Microsoft en zodra die is goedgekeurd online komt? Lijkt wel of ze het gewoon onder het tapijt willen schuiven.

Er zijn nu trouwens een hoop mensen op twitter die beweren dat wegdraaien en sprinten veel te langzaam gaat, is dit zo? Want andere zeggen weer dat dit gewoon een kwestie van timing is.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Kwestie van timing en de juiste knoppen. Als je ( PS3 ) L1 ingedrukt houdt dan kom je veel sneller weg. Sprinten gaat snel genoeg, waar dat gezever over gaat snap ik niet. Je bent voor het eerst echt weg als je weg bent, in oude delen werd je op wonderlijke manier altijd weer ingehaald als je alleen op de keeper afging. Nu niet meer. Zet hem dan lekker op +2, dan draai je lekker snel en ren je ook nog eens heel snel.

4. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi om te horen, ben bang dat er weer teveel gezeurd gaat worden door mensen die gewoon Fifa hebben gespeeld afgelopen jaren. Ze weten niet hoe ze PES moeten spelen, dus denken ze dat het een bug/fout is die gemeld moet worden.

Keepers zijn volgens mij wel echt schandalig slecht naar aanleiding van die filmpjes en comments? Gelukkig is dit een oude build en hopelijk zijn de keepers al stukken beter. Lijkt wel of de keepers totaal geen ''reach'' hebben.

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik maakte na al die jaren zelf ook weer die fout hoor, hoewel ik nimmer een Fifa speler ben geworden. Ik vond de CPU schandalig goed, ik wist niet hoe te verdedigen. Vond ik echt nep, dat heb ik hier ook lopen roepen, gefrustreerd omdat ik op topplayer gewoon verloor. Ik ben niet meer gewend om te verliezen met PES en al helemaal niet van de CPU :D.

Na een potje of 50 (ja, echt waar) gaat het al een stuk beter en besef ik dat ik weer veel te leren heb. De afgelopen jaren kon ik rustig gelijk op topplayer beginnen en won ik zonder problemen.

Nu moet ik echt zeggen dat de AI van de CPU ook echt onzettend goed is, het ligt niet alleen aan mijn onkunde in het begin. De manier zoals ze aanvallen, dat heb ik nog nooit in een PES gezien. Indrukwekkend, ik kan niet anders zeggen. Maar ik weet zeker dat na verloop van tijd de CPU ook geen probleem meer zal zijn voor gamers. Zo werkt dat nu eenmaal, dat zal ook met dit deel gebeuren, maar ik verwacht wel dat je als gamer vaker verrast zal worden door een aanval van de CPU.....

6. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Maar dat is toch juist heerlijk? Frustrerend in het begin natuurlijk ;) Zeker als je voorgaande jaren altijd eenvoudig op Top Player je wedstrijdjes eenvoudig wint.

Ik miste al de variatie bij de CPU, altijd een beetje de zelfde aanvallen. Of je nou tegen Barcelona of NAC Breda speelde. Kwaliteit van de echt goede spelers zal dan waarschijnlijk ook echt goed naar buiten komen online? Lijkt me heerlijk dat je echt kan domineren als in PES 5/6.

Trouwens er is dus nog een unlockable moeilijkheidsgraad, eentje hoger dan topklasse. Die wil ik meemaken. \o/

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vraag me af hoe dat gaat werken. Ik heb geen zin in een moeilijker niveau als blijkt dat de CPU gewoon gaat cheaten (PES is daar goed in) en jij de meest normale passes opeens niet meer op de juiste plek kan krijgen. Ook heb ik altijd graag willen kijken hoe de stamina van de CPU aan het eind van de wedstrijd eruit ziet. Want terwijl mijn spelers tijdens een zware wedstrijd amper nog kunnen lopen zie ik de spelers van de CPU vaak nog gewoon lekker sprinten alsof we niet in de 2de verlenging zitten maar net zijn begonnen.

De CPU mag van mij wel nog slimmer worden, maar ik betwijfel of dat ook echt gaat gebeuren. Ik denk dat het de speler moeilijker zal worden gemaakt, en dat niet de CPU dus slimmer wordt.

8. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Dat zou wel minder zijn, dus dat de CPU je als het ware saboteert. Nou ja, Topplayer is dus opzich nog wel te doen zonder dat je eigen spel teveel wordt beinvloed?

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Yep, en dat is een verademing. De CPU speelt gewoon goed voetbal op topplayer, veel variatie in de aanval. Aanvallend gezien kun je er na wat oefenen prima doorheen komen, het is niet zo dat ze goddelijk goed kunnen verdedigen en je passes komen ook gewoon aan. Maar de CPU doet gewoon lekker mee. Ze kunnen goed en snel 1-2tjes opzetten en zien de open ruimtes direct. Laat een speler van de CPU los en de pass volgt direct haha.... De klootzakken, want dat is mijn eigen wapen altijd in PES. Wat ik ook tof vind is dat de CPU vaak de bal heel mooi neerlegt zodat een inkomende speler kan schieten. Dat doen ze niet door vanaf de flank terug te leggen, maar door gewoon de bal ala Barca kort terug te tikken op de aankomende speler. Ziet er mooi uit, ff dat tikje geven en dan schieten.

Maar in de oude PES delen wordt jou het spelen onmogelijk gemaakt omdat je soms plots helemaal niets meer kunt. Als het dan 0-0 staat is er niets aan de hand, maar kwam je op 1-0 dan ging de cheat aan en kun je plots minder snel rennen, de simpelste passes komen niet meer aan en de CPU heeft een godmode.

Laatst bewerkt: 26 aug 2011
  10. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik krijg zo zakelijk bezoek ( voor een programmeer-opdracht ) maar ik beloof je dat ik in het begin van de avond mijn ( uitgebreide ) mening hier zal zetten :)

11. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Adam Bhatti heeft review code of althans code die we kunnen verwachten richting de 2e demo zo lijkt het:

12. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Adam is wel de hype king natuurlijk. Weet dat het vorig jaar ongeveer hetzelfde ging. Hopelijk is het dit jaar anders en worden de zwakke plekken aangepakt, voornamelijk de keepers.

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    mjah, ik heb wel vaker dat soort berichten gezien. Mocht de uiteindelijke versie zo goed zijn als de demo (believe me, ik heb demo's gespeeld die beter bleken dat het uieindelijke spel) dan ben ik al dik tevreden. Ik wacht het nog wel even allemaal af.......

14. HugoMoncler

HugoMoncler Guest

Kan iemand even aangeven hoe ik een bal geplaatst met effect kan schieten in PES2012. Met Fifa deed je dit altijd door r1 inhouden terwijl je schiet. Maar wanneer ik r1 of r2 bij PES gebruik blijven de schoten toch kaarsrecht vooruit te gaan, in plaats van een schot dat gekruld is.

15. Gizmo007

Gizmo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Op de ps2 was dat altijd met R2 (special controls) knop. Misschien dat dat nog steeds zo is ;)

16. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    In die command list staat gewoon R2 bij mij als geplaatste bal. Weet niet of die met effect is zoals in FIFA, zelf nog niet geprobeerd..

17. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Okee, Mijn Mening ;)

Op Gamescom werd voor de beoordeling van het beste spel NIET als maatstaf aangelegd welk spel de meeste progressie heeft gemaakt.
    Er werd meer een algemene mening gevraagd over het populairste spel en dat werd FIFA 12.
    Het was m.i. niet eens het beste spel ( dat zou ook de nieuwste Battleground kunnen zijn als je deze criteria aanlegt ) want voor mij zou Gamescom moeten kijken welk spel de meeste vooruitgang heeft geboekt en dat is zonder twijfel PES 2012. Het gaat op Gamescom toch om de nieuwste spellen te tonen?
    Maar ja, laten we het ons niet afvragen hoe FIFA eerste geworden is.

PES 2012 is zonder meer hèt meest geëvolueerde spel van allemaal. Daarom is PES dit jaar met recht Pro Evolution Soccer.

Hieronder volgt een puntsgewijze beoordeling van mij ( wat natuurlijk puur subjectief is ;) ).

Animaties / soepelheid van spelen:
    Animaties zijn dit jaar slechts iets verbeterd, maar door de soepele gameplay toont het veel beter. Spelers maken de bewegingen meer af dan vorig jaar, toen sommige bewegingen vaak abrupt werden afgebroken. Omdat de response van het spel nu zoveel beter is en het soepeler loopt, blijken de animaties toch zo slecht niet te zijn.
    Natuurlijk kunnen de animaties beter maar het ziet er toch goed uit.

Licenties:
    Ikzelf vind die licenties niet zo belangrijk. In de tijd van ISS was er helemaal geen licentie, maar toch tornde het spel huizenhoog boven de concurrentie uit. Hedendaags wordt er - vooral door spelers ná het ISS-tijdperk - nogal een punt gemaakt van licenties. Ik heb gehoord dat er weer een paar licenties bij zijn, maar ik weet niet welke omdat het me niet interesseert.

Grafisch
    Er ligt over de PC-demo die ik speel een bepaalde waas. Volgens kringen rond Konami heeft dat met de samenstelling van de demo te maken: De demo mag maar een bepaalde grootte hebben en dus heeft men wat in het grafische deel gesnoeid. Ik neem aan dat dit probleem in de retail-versie niet bestaat.
    De spelers hebben allemaal fotografische gelijkenis met de spelers zoals ze in het echt zijn. Dit is altijd al een superieur punt t.o.v. de concurrentie geweest en ook nu is dit onderdeel verder geperfectioneerd.

Modes
    Tsja, modes, we kunnen er maar een paar dingen van zeggen omdat hierover in de eerste week van september pas meer bekend wordt.
    - Nu kunnen we wel zeggen dat een hele leuke mode terug van weggeweest is, namelijk de trainings-challenge. De speler kan de besturing van het spel spelenderwijs leren door de verschillende challenges te doen,waarmee je spelenderwijs ook ( virtuele ) bekers kunt winnen!.
    Je wordt bijvoorbeeld uitgelegd hoe je een off-the-ball speler kan selecteren en hem vervolgens aan te spelen.
    In de demo is Aanval en Verdediging beschikbaar, voor de rest van de challenges moeten we op het gehele spel wachten.
    - Ook de Master League en Be A Legend zitten weer in het spel, maar ze zijn samengevoegd met een nieuwe mode die je kunt vrijspelen: De Boss-mode, waar je dus een steenrijke voorzitter speelt à la Abramovic en waarmee je je eigen sterren-club kunt kopen. Het lijkt me erg leuk, maar ja, nog niet gespeeld dus...
    - Verder zijn de Champions League en Copa Libertadores weer present. Van de Copa Libertadores heb ik begrepen dat er meer Zuid-Amerikaanse teams bij zijn.
    - Online modes zijn nog onbekend. Er is alleen bekend gemaakt dat je in de community-mode nu ook kunt spelen tegen spelers uit andere communities.
    De rest moeten we afwachten, mogelijk tot de aankondiging van begin september.

Gameplay:
    Eigenlijk zou ik het woord 'Gameplay' in goud moeten schrijven. Het is zonder meer het paradepaartje van Konami en in zijn eentje zorgt de gameplay ervoor dat het spel uitstijgt boven de concurrentie. Om gameplay gaat het. Hoe mooi je spel ook is, als dit punt minder is, dan mis je het hart van het spel en de essentie van het inleven in het idee dat je een voetbalwedstrijd speelt.
    De grootste vooruitgang is het feit dat spelers die niet de bal hebben, betere looplijnen maken. Backs komen op, spitsen trekken gaten; er wordt goed in de open ruimte gesprint, kortom alles wat je in echt voetbal terug ziet. Het is kortgezegd een genot om te spelen.
    Ook als je het niet als aanvaller bekijkt maar als verdediger, dan is er genoeg te genieten. Het komt nu aan op de juiste timing want de CPU speelt een geweldig sterke pot voetbal en als je verkeerd timed, wordt je gegarandeerd uitgespeeld! Zo is het belangrijk dat je de jockey-knop gebruikt als de tegenstander aanvalt en vooral niet te vroeg tackled. Met dat jocky-en zorg je er ook voor dat je de verdediging in lijn blijft, iets wat niet zo is bij teveel druk zetten. Kortom, goed verdedigen is moeilijk; het is een kunst die je moet beheersen.

Tactiek
    Het tactische deel is aardig veranderd. Het is er bijna allemaal nog wel, maar het is op andere plaatsen te vinden.
    Ik zei dat het er 'bijna' allemaal nog is en dat klopt, want de tactieken die je in PES 2011 van minuut tot minuut kon instellen is verdwenen ( zat in ieder geval niet in de demo ).
    Het samenstellen van je opstelling moet je met beleid doen, want de pijltjes voor looplijnen uit vroegere delen bestaat al lang niet meer en dat deed je in PES 2011 d.m.v. kaarten. Die zijn er nu in zekere zin nog wel, maar worden door sterren gerepresenteerd. Als een speler bij zijn algemene beoordeling een ster heeft staan dan betekent dat dat hij één ( of meer ) van die bijzondere eigenschappen heeft. Met die eigenschappen bepaal je mede welke tactiek je gebruikt.
    Bijvoorbeeld, Rooney heeft als een van de sterren de 'bliksemafleider' ( Dummy Run in de Engelse versie ), waarmee hij bij aanvallen spelers met speciale runs uit het centrum wegtrekt. Daarmee is hij inderdaad een soort bliksemafleider, waarmee hij ruimte voor een medespeler trekt.
    Het is duidelijk dat een team beter speelt als je bij de opstelling aandacht besteed aan die ster-attributen.
    Dat soort zaken maakt PES 2012 zo leuk!
    Een kleine kantekening over de tactieken en opstellingen: Het is me opgevallen dat sommige speler-attributen niet meer bestaan. Zo heb ik Schiet-Techniek niet teruggevonden en zo zijn er een paar meer. Het zal allemaal wel te maken hebben met de nieuwe AI-engine.

Mijn algemene oordeel
    Ik kan eigenlijk kort zijn. Ik ben altijd een speler geweest die veel nadruk wil leggen op gameplay en tactiek en ik kom met PES 2012 dan ook geweldig aan mijn trekken. Ik vind het het beste voetbalspel sinds het verschijnen van de next-gen-consoles en ik zeg nú dan wel in goud geschreven:
    De King is Back :)

Laatst bewerkt: 26 aug 2011
  18. Molly

Molly #PES2015 #FTW

Leuk Bevonden:
    7
    Ik kan mij uitstekend vinden in de uitgebreide recensie van de demo door Han. Net even een maat over de vloer gehad om 1 vs 1 te spelen op de ...sorry...PS3. Wat een geweldige potjes gespeeld met alles er op en er aan. Prachtige combinaties, afstandsschoten, scrimmages, ballen op het houtwerk (heerlijk geluid!) en uitstekende scheidsrechters. Enige wat hem tegenviel, maar daar is al genoeg over gesproken, is het soms knullige keeperswerk. Voor de rest zag ik hem vooral glunderen en een rood hoofd krijgen van het intensieve spelen. Als men in staat is om de minpunten er nog uit te halen dan is PES 2012 inderdaad weer
    THE KING.

19. HugoMoncler

HugoMoncler Guest

Toch vind ik dit merkwaardig heeft hij dit echt gezegd of verzint deze website dat?
    http://translate.google.com/transla...r-pes--fifa-12-oogt-echter-dan-pes-2012-.html

Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2011
  20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Nee dat heeft hij niet gezegd.
    1 of andere FIFA fan helpt dat de wereld in, hoe zielig :lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina