[XOne] Dragon Age 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die heb ik dus in 1 keer zonder problemen de eerste keer omgelegd, zonder problemen :) Op normal.

Ik ga later de high dragon nog eens doen maar nu met iets meer voorbereiding: ik had nog geen runes gebruikt, dus mijn party krijgt fireresistance en de wapens krijgen frostdamage. Mijn war heeft ook een uber wapen met frostdamage nu. En verder gewoon poisons en potions gebruiken.

Overigens had ik niet Aveline bij me, maar Isabel. Dus Me, war 2h), isabel (rogue, dw), varric (rogue marksman ranged) en Anders (mage/healer). Dat blijft mijn main party. Als het echt niet lukt ga ik Isabel vervangen door Aveline.

En ik moet denk ik gaan micromanagen bij dat gevecht, dat doe ik eigenlijk nooit, ik laat de party gewoon zijn gang gaan (heb wel de tactics ingesteld/aangepast).

En zoals ik al eerder zei, ik heb de indruk dat bepaalde (boss) fights in II veel moeilijker zijn dan in I. Onder andere die demon die jij noemt! Maar das niet erg, moet ik eens een gevechtje overdoen ipv overal in 1 klap door heen te rauzen :)

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Dan weet je dat het nog erger kan zijn dan je denkt.
    Ik ben die gelukkig nog niet tegengekomen, maar wil het nog wel proberen.

Gelukkig hoef je voor DA II niks (verplicht) op Nightmare te doen. :+

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ben er voorbij op normal. Probleem zat hem er bij mij in dat mijn twee melee chars, mijn warrior en Isabel, vaak door de draak in 1 of 2 hits van full health naar dead gingen. Daar valt niet tegenop te healen/reviven. Uiteindelijk heb ik dus mijn strategie aangepast:
    Als de dragon er is dan liet ik de warrior en isabel op hold en ging ik alleen ranged met anders en varric, waarbij ik steeds wat heen en weer bewoog om de fireballs te ontlopen, die overigens door de fire resistance niet echt zeer meer deden.
    Als er dan een wave met dragons en dragonlings kwamen dan gingen de twee meleeers weer in de aanval, totdat de high dragon weer kwam. Tadaaaaaaa! :)

Dropt wel een hoop loot dat beest :)

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Dat doen alle goede bossfights wel een beetje.

Dat ding wat je voor de Elfen moet doden heeft ook aardig wat loot naar ik meen te herinneren.

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hnnn, wel een stuk minder. En bovendien kom je die later nog eens tegen... (of zijn broer dan ;) )

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Hoerenboss. :mad:

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Oh, hey. Die dragon fight! Ik had mijn encounter met dat beesje nog opgenomen! :+ Vond em uiteindelijk behoorlijk easy.

Natuurlijk had ik het beter kunnen aanpakken dan ik hierboven doen, maar het was wennen he... :p Eerste gevecht in de game die je niet in 2 seconden won. Was niet meer gewend om op de health van mijn party members te letten waardoor Anders al vrij snel de pijp uit ging (hij is mijn healer).
    Als hij in leven was gebleven had ik dus niet zoveel potions op hoeven drinken (eerste fight waar ik uberhaupt potions moest drinken)

Nee, DAII is niks moeilijker dan de eerste. Gemakkelijker zelfs. Ik zie nu zelfs dat mijn party helemaal niet geleveled was tijdens het gevecht. :+ Dat zou het ook gemakkelijker hebben gemaakt denk ik. :p

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het gevecht is moeilijk indien ik veel potions moet nemen en moet micromanagen, dat was hier wel het geval. Meeste encounters is gewoon alleen mijn char besturen en gewoon gaan met die banaan ...

Ik zie aan het filmpje dat je het niet veel makkelijker dan ik heb gehad. Een gevecht easy noemen terwijl je chars moet reviven vind ik wat overdreven. Al hoewel ik niet zie dat je melee chars geone- of twoshot kunnen worden ...

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Als ik een gevecht zonder al te veel tactiek in 1 keer haal noem ik het easy ja. :+ Maar dat is mijn standaard. ;)
    Een of andere bossfight, die was wel moeilijk. Daar kwam je (ik) er niet door domweg potions achterover te slaan. Even kijken hoe die ook alweer heette...
    Bij de rest van de game niet eens potions nodig gehad. (ja, ik had het ook op Hard kunnen zetten, maar daar was de game niet leuk genoeg voor :p)

edit: En ik heb trouwens niemand gerevived! :+ Alleen wat health gegeven. Anders heeft het hele gevecht op de grond gelegen. En dat kwam alleen maar door onoplettendheid van mij, niet door de moeilijkheidsgraad.

Laatst bewerkt: 27 aug 2011
  10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat gevecht had ik dan weer niet zoveel moeite mee, weird eh ? :)

IK loop volgens mij tegen get einde aan nu. Ben erg aan het twijfelen, deze eerst uitspelen en dan pas DX, offff ....... ? Ik zit er nu wel in, als ik eerst DX ga spelen ben ik er weer uit en daar ben ik nogal gevoelig voor ...

Laatst bewerkt: 27 aug 2011
  11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Ik hoop dat ze voor DA 3 die potions, welke dan ook, geen verdomde cooldown geven. Zo jaren 90. :mad:

12. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Je zit al in Act 3 las is, dus dan raad ik je aan om DA2 eerst uit te spelen. Je bent inderdaad bijna bij het einde.

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ga inderdaad maar eerst ff DAII uitspelen. Kreeg wel ineens weer een aantal quests, maar ik zit er wel goed in. DX zie ik morgen wel, en ondertussen kwijl ik gewoon mee in het DX topic :)

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Sjeeeeeesus. Hoeveel eindbosses heeft dit spel. Denk ik er eindelijk klaar met te zijn, gaat het spel weer door. Zo kom ik nooit aan DX toe :eek:

Vind het verhaal overigens wel goed, alleen de actie van Anders op het einde wat minder. Maar ja, je kan niet zonder hem he :)

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  16. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Dulle,

vorige DLC vind ik idd een aanrader. Het is nog steeds niet van het niveau deeltje 1 maar toch heb ik me er prima mee vermaakt.

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb mijn copy net verkocht via de market place ... dus helaas :)

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De 800 (P) dus wel waard? Andere omgeving dan diezelfde dungeon wat ik al 3475846 keer heb doorlopen?

Antwoord maar in het volgende deel, want ik verwacht daar verder eigenlijk niet veel posts. :+
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=160320

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    @ MODS: Hier moet nog even een slotje op. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina