Hier weet ik dus niks nog van af, aangezien ik boek 1 nog niet eens helemaal uit hebt. Maar het is niet alleen de stranded, maar gewoon telkens die mening van de schrijfster die dan opgedrongen wordt aan de personages stoort mij een beetje, aangezien het soms nogal ongenuanceerd is naar mijn mening. Ik verwacht geen hele betogen, maar de schrijfster laat weinig ruimte over voor interpretatie.
Het moment dat Dom Maria ontdekt is een van de meest emotionele momenten in een game ooit, dus vond het wel begrijpelijk dat ze dat erin hebben gestopt. Daarmee overstijgt Gears ook weer even de standaard shooter met standaard-personages die standaard dingen doen tegen standaard vijanden, geeft het wat leven aan zowel de personages als de hele wereld waarin het zich afspeelt.
Na die ontmoeting zie je dan ook, terecht, Dom emotioneel gebroken.
Maar het boek wekt de indruk dat zijn leven eigenlijk vooral om Marcus (en Carlos) draait. Dat zie ik niet echt terug in de games, persoonlijk prefereer ik de manier waarop de games hiermee omgaat.
Ja, maar ik beschouw mijzelf toch ook echt wel als een Gears fan, ik vind het ook echt niet erg dat er dieper overal wordt ingegaan (sterker nog, dat is het hele punt van de boeken dus dat is juist goed), maar ik heb het idee dat het op bepaalde punten teveel afwijkt van alles wat de games opgebouwd hebben, dus ik hoop niet dat dat effect op deel 3 zal hebben.
Ikzelf had graag gezien/verwacht dat de 'main' Gears emotioneel gebroken zouden zijn in deel 3 en dat in ieder geval een groot deel op een heldhaftige manier dood zou gaan. Ik hoop echt dat er in ieder geval een paar prominente Gears sterven, maar na het lezen van dit boek ben ik bang dat Traviss teveel waarde aan deze personages hecht en ze hen niet dood wil laten gaan. Maar goed, we zullen zien. Tot dusver ben ik eigenlijk nog geen enkele spoiler tegengekomen van deze game, dus ik heb verder geen indicatie, enkel theorieën, daar ben ik wel blij mee aangezien je dan toch nooit zeker weet wat je te wachten staat en nog oprecht verrast kunt worden.
De battle van Aspho Fields was wel mooi in het boek beschreven, geeft toch weer heel veel extra informatie en voegt wel veel toe op zich, al is het niet essentieel om van Gears te kunnen genieten natuurlijk.
Klik om te vergroten...