Sticky Problemen met je Xbox 360? Defect en bekraste DVD's? [deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fiasco, 17 jan 2011.

1. Nielsje_8

Nielsje_8 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    RRoD

Na een aantal jaren heeft ook mijn Xbox eraan moeten geloven en branden de drie rode lampjes.
    De Xbox is ondertussen bijna 5 jaar oud (de datum op het label is 14 juli 2006).
    Ik heb er al een poosje niet opgespeeld, dus ik weet niet wanneer hij het precies heeft begegeven. Ongeveer een jaar geleden had ik hetzelfde probleem, maar een goede poetsbeurt verhielp het probleem toen. Dat wil nu helaas niet meer werken

Ik vroeg me af hoe ik nu het beste te werk kan gaan? Is het verstandig om hem naar Microsoft op te sturen voor reparatie, of kan ik beter bij een particulier langsgaan?
    Ik woon in Eindhoven en vroeg me af of iemand nog een betrouwbaar adres weet waar ik hem kan laten repareren (of is dat illegaal? Zo ja, sorry, dan zal ik deze post aanpassen).
    Hem zelf repareren zit er helaas niet in, aangezien ik zoiets nog nooit gedaan heb en er nu niet de tijd voor heb om me er in te verdiepen. Iemand dus enig advies?

Laatst bewerkt: 6 jul 2011
  2. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Garantie is helaas al vervallen, dus je zal dan moeten betalen voor een reparatie. Reparatie door een derde partij is niet illegaal, maar garantie vervalt dan wel, als is hij in jou geval al vervallen. Ik zou je aanraden om een nieuwe Xbox te kopen helaas, want een reparatie zal bijna even duur worden als het kopen van een nieuwe Xbox slim.

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Terug naar MM en ruilen dat ding.

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nu kan ik de hele topic door nemen maar ik stel de vraag maar zo even:
    De x360 van mn broertje (xbox 360 elite) maakt bij 2 games "tikkend" geluid (misschien bekend probleem, maar ben eerlijk gezegd te lui om op dit tijdstip hele forum af te zoeken :+). Tenminste, volgens mij de enige games die die zowat speelt dus of het aan de games ligt..
    Vervolgens staat er *disc unreadable bij die games.

Nu denken we dat hij gewoon defect is en een garantie kwestie van microsoft. Echter zitten er ook wat krassen op de disc.. en mocht dat DOOR het xbox defect komen is dat ook zonde :+

herkenbaar?

5. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Het tikkend geluid wel, maar dat heb ik weten op te lossen door de game te installeren op mijn HDD. :)

6. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Mezelf even updaten voor de geïnteresseerde: Net gebeld met de Xboxlijn en daar kwam naar voren dat mijn Xbox over de garantie heen is(had verder ook geen RROD's) en dat repareren zo'n 90 euro kost. Aangezien het een premium is en ik zelf al een week een nieuwe heb(250gb slim) gooi ik 'm denk ik wel weg.

7. Int3nz3

Int3nz3 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox360 is sinds kort defect.
    Ik sluit hem aan op me tv etc. en doe hem aan maar krijg geen beeld op me tv.
    Ik krijg verder geen RROD of andere foutmeldingen , hij vind gewoon me controller alleen het beeld doet het niet. Heb van vriend van me zijn xbox kabels geleend omdat ik dacht dat het mogelijk aan mijn kabels lag , maar ook dit was niet het probleem.
    Weet iemand misschien wat er met mijn xbox aan de hand is? wat ik er zelf misschien nog aan kan doen of wat eventuele reparatie kosten zijn?
    Alvast dank !

8. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Mijn xbox is de laatste tijd keihard aan het falen. Hij valt om de haverklap uit met hitteproblemen. De twee linkerlampjes worden rood en dan is het exit. Daarna kan de xbox weer normaal worden opgestart, maar een paar uur later is het weer zover. Heeft iemand hier ervaring mee of tips wat ik kan doen? Dit gebeurd nu zo'n anderhalve maand en steeds vaker. p.s. de xbox heb ik niet verplaatst ofzo. Nooit deze problemen gehad.

9. doesje

doesje Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor anderen het is harm -jan mijn gebruikersnaam is doesje

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Harm-Jan of doesje wat je nu doen ?
    Blijf je door klooien met een Xbox360 die op sterven ligt of ga je hem toch opsturen ??

11. doesje

doesje Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het niet wat zal jij doen

12. AssasinOfDeath

AssasinOfDeath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het +31 nr voor microsoft te bellen via een mobiel doet het niet in verband met technische problemen:confused:
    Weet iemand een ander mobiel nr voor microsoft?

13. doesje

doesje Member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk in je xbox boekje of zo

14. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    OPSTUREN.

Wees eens niet zo dom en stuur je Xbox op.

15. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het is een kwestie van tijd voordat de Xbox360 er helemaal mee stopt.

Als je vandaag nog belt met Microsoft en je laat de Xbox360 maandag ophalen dan is de kans heel groot dan de vrijdag weer kunt gamen.

Bel gratis met het nummer 0800-0233894 (vaste lijn).
    Of via een mobiele telefoon 020-2036606

maandag - vrijdag: 08:00-21:00

Hoelang loop je nu al te twijfelen ?

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dit heb ik nog nooit eerder gehad. Het is een week of twee al eerder gebeurd maar net bleef ie het doen. De DVD la wilde gewoon niet open, ik hoor een geluidje van dat ie normaal open gaat maar dat gebeurde niet en het ronde lichtje op de console bleef knipperen. 360 uit/aan gezet en het werkt weer...hoe lang tot ie vast blijft zitten?

17. doesje

doesje Member

Leuk Bevonden:
    0
    plus minus 3maanden

18. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook weer iets, ik heb het vaker gehad. Ik heb alleen nog geluid en geen beeld meer. De vorige keer heb ik mijn xbox opgestuurd (er zat, en zit nu ook nog, garantie op). Toen zeiden ze dat er niets mis was en dat het aan mijn tv lag, toen ik hem weer had werkte hij opeens weer. Prima.

Nu een paar maanden later heb ik hetzelfde probleem, geen beeld wel geluid. Ik gebruik de component kabel, heb de RT+Y truc al gedaan om hem te resetten en het schuifje achter op de kabel wisselen tussen tv en HD werkt ook niet. De snoeren en HDD liggen er nu een dag uit, misschien dat dat werkt aangezien hij het vorige keer ook zomaar weer deed.

Anders ga ik het nog even met de scart kabel proberen. Een bekend probleem?

19. AssasinOfDeath

AssasinOfDeath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox 360 mw2 limited edition 250 gb hdd is kapot en ik stuur hem vanmiddag op, weet iemand hoe lang dit kan duren?_O_
    Veel mensen hier zeggen 7 dagen, maar op mijn verzendpapier staat dat hij naar Frankfurt gaat dus dat lijkt me moeilijk:)

Thanks

20. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ze geven altijd 2 tot 3 weken aan, hou dat ook aan anders kan het alleen maar tegenvallen.

Mijn ervaring (na 4 reparaties) is dat het gemiddeld zo'n 10 dagen duurt.

Deel Deze Pagina