[XOne] Fable 3 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 31 okt 2010.

  1. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    (N)iemand?
     
  2. Yolaxa

    Yolaxa Inevitable

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb samen met een groepje mensen ook bijna alle wapens, het enige probleem is dat ik de komende tijd niet beschikbaar ben op de xbox. Maar mocht je volgende week nog iemand zoeken. Stuur gerust een invite en dan trommel ik de andere mensen ook even op. :)
     
  3. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Volgende week is wat mij betreft ook oke, voeg je wel even toe.
     
  4. Yolaxa

    Yolaxa Inevitable

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    De wapens die de GNC nog mist.

    1 ) Thunderblade
    2 ) Jack's Hammer
    3 ) The TYPO
    4 ) Ol' Malice
    5 ) The Shrieking Pilgrim
    6 ) Swift Irregular

    Hopelijk hebben jullie die. De meeste andere wapens hebben we zelfs meer dan één keer.
     
  5. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmm, we hebben ze allemaal behalve Jack's Hammer...

    Even kijken of ik daar nog hoe dan ook aan kan komen.
     
  6. matthias999

    matthias999 Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem eergisteren uitgespeeld, wat een teleurstelling was dat einde zeg.

    Je gaat van 1 quest van 123 dagen naar 1 dag en je krijgt geen verwittiging dat je het eindgevecht ging doen, gevolg: heb ik maar 2,5 miljoen dollar gedonneerd, bijna iedereen in brightwall en bowerstond is dood. Het eindgevecht was ook veel te makkelijk. Gaf hem enkele flinke klappen en hij legde het loodje al. Dit keer kreeg je geen keuzes die je goedheid of slecht zijn kan beïnvloeden maar een doodgewone Theresa die wat kwam vertellen over de keuzes die je als koning hebt gemaakt...

    Nog iets, hoe kan de omgeving nu in godsnaam in 50 jaar zo drastisch veranderen.. Waar is oakfield, bloodstone, en die andere stad in de bossen gebleven?? Alleen Bowerstone Market was goed herkenbaar. En als je in Drifwoord bent, is die grote toren over het water soms the spire van deel 2??

    Vond deze game een teleurstelling en twijfel hard of ik later fable 4 zal kopen... Molneux moet met iets heel strafs komen om mij terug aan boord te kunnen hijsen hoor...
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.276
    Leuk Bevonden:
    4.761
    @ matthias999: Het is geen 50 jaar, maar meer dan 500. 560 om precies te zijn. Van Fable I naar Fable II is 500 jaar en Fable II naar Fable III 60 jaar. ;)
     
  8. matthias999

    matthias999 Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel wel ten opzichte van fable 2.... En zeg nu zelf: na 60 jaar kan heel de landkaart toch niet verandert zijn zodat je er niets meer van herkent. Totaal onrealistisch... Ik heb hem dan ook in 2 weken uitgespeeld, en dat voor een rpg... maarja fable 1 en 2 waren ook redelijk kort dus mijn verwachtingen waren niet hoog. Vind deel 2 toch de beste uti de reeks en deel 3 de minste, begrijp me niet verkeerd, heb me wel degelijk geammusseerd maar het verhaal en de mogelijkheden lieten vaak de wensen over..
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2011
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo, uitgespeeld.



    Viel dat even tegen zeg. 8)

    Sommige aspecten van het koningsschap kunnen echt niet, hoor. Je moet de gamer niet zo veel meer voor houden dan er werkelijk is. Ik heb op internet moeten lezen dat het moment van 121 dagen de laatste kans is om genoeg geld bij elkaar te sprokkelen. Wie verzint zoiets als de eerste paar stappen veel kleiner zijn? Ik was er bijna zo voorbij geschoten.
    Daarnaast, ik heb het mijzelf lastig gemaakt door altijd het goede te kiezen en ik heb ergens tussendoor de hele game stil gelegd om alsnog 7,5-8 miljoen bij elkaar te sparen. En ja...waarom? Wat zie ik ervan terug?

    Meh, het is het allemaal net niet. Evenals het geforceerde drama op het eind. Ik voelde me totaal niet betrokken met Walter. En the Crawler vind ik maar een raar, ongeïnspireerde villain.
    Ik heb het gevoel dat de wereld groot genoeg is (er is voldoende te verkennen) maar de quests zijn behoorlijk oppervlakkig en saai. Het is nooit meer dan van A naar B lopen en onderweg wat vijanden verslaan.
    Het absolute dieptepunt was wel de toneel-quest waar de gameplay was gereduceerd tot af en toe op A drukken om een expression moest doen. :emo:

    Desondanks is de game vermakelijk. Het is vermakelijk, maar slordig. Molenyeux en Co zijn de oorspronkelijke ideeën van een wereld en personage die vanzelf veranderderen op basis van je gedrag een beetje uit het oog verloren. Daarnaast, hoe vaak Molenyeux ook beweert dat je geen health bar nodig hebt, ik vind het kut.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Klopt, Fable III is een kutafsluiting maar ook eentje die bij de trilogie past. De neerval van de meest belovende franchise ooit. Hoop zo erg op een prequel. Met de opkomst van Jack of Blades. :cool:
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, Molenyeux moet eruit stappen en weer iets heel nieuws bedenken. Ook al heeft hij veel praatjes, zijn nieuwe games zijn meestal wel verfrissend. Denk maar aan de eerste keer dat je Black & White speelde!
     
  12. matthias999

    matthias999 Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komt geen prequel maar een fable 4.... Als die niet veel vernieuwend met zich brengt dan laat ik deze links liggen.:F:
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.276
    Leuk Bevonden:
    4.761
    En dan wel met wat minder beloftes aub. ;)
     
  14. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem gister binnen gekregen met een code voor downloadable content. Ik krassen en code invullen doet die code het niet?! :x

    Lekker vaag weer...
     
  15. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Limited edition?
     
  16. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieteens, zat gewoon een kaartje in met Downloadable Content.
    Code wegkrassen, invullen bij algemene redeem code en voila: Invalid code.

    Gewoon standaard versie.
     
  17. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Over welke code gaat dit?
     
  18. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat negatief hier over Fable 3. Ik zal eens wat kritiekpunten weerleggen.

    Q: Fable 3 heeft weinig verschillende soorten quests:
    A: Valt wel mee, net zoveel als in soort gelijke rpg's: verzamel dit, begeleid dit, verken dit, kill dat

    Q: Wereld van Fable 3 is klein:
    A: muaa valt ook wel mee, veel gebieden met verschillende themas etc

    Q: Fable 3 is makkelijk
    Kijk, euhm, dit was al bij Fable 1 zo. Fable koop je niet voor de uitdaging, die koop je om te genieten van de sfeer. Van dat leuke sprookje

    Mijn mening:
    Ik heb genoten van de eerste 20 uur van Fable 3, eindelijk een fable game met een goede co-op mode. Dit heb ik o.a met veel plezier gedaan, een Fable game die bij het begin al een prachtige sneeuw wereld had. Een game die er netjes uit ziet met een prachtige sfeer. Van sneeuw tot bos, tot een industrie stadje tot de woestijn erg nice.

    Wat ik slecht vind aan Fable 3:
    Dat het zo snel is afgelopen, hadden meer quests in gemogen. Ik heb het rustig uitgespeeld, veel verzameld, veel verkend en toch was ik al snel klaar. Spel dan ook maar geruild, met Fable 2 was ik langer zoet.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2011
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Ja, precies! :+

    Maar ik had hem gelijk verkocht na het abrupte einde, wat was ik chagrijnig zeg.. Een tijd lang gegrind om dat geld bij elkaar te krijgen, doe ik nog een questje is het gelijk al zover, heb sindsdien ook niet meer behoefte aan een nieuwe Fable :):
     
  20. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Jammer dat er geen map in zit. Ik heb genoten van het spel, maar heb eigenlijk vrij weinig echt verkend/rondgelopend. Sommige 'regio's' zijn zo onoverzichtelijk dat ik niet weet waar ik nu wel en niet geweest ben. Een klein kaartje zou handig zijn :).
     

Deel Deze Pagina